
olds69
Bruker-
Innholdsteller
22 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
core_pfieldgroups_99
-
Modell (eks S4)
F-85
-
Biltype (eks Audi)
Oldsmobile
-
Årsmodell (eks 1995)
1969
-
Yrke eller sivil status
Student
-
Motor (eks 1.6)
468
Contact Methods
-
Website URL
http://
-
Bosted
Trondheim
olds69's Achievements

Menig (1/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
litt mindre. 230 og 162. Dette er natuligvis avhengig av at du har versjonen med 2.072 innsugsventiler. Normalt ble C toppene levert med 2.000 innsugsventiler, kun Toro og 442 som hadde de store ventilene. Det er ingen utvendig forskjell stor vs små ventiltopper. Husk at disse må ha blysuppe... Dersom du plukker av toppene så kan du uten problemer hente mer ut av de ved litt lett porting og fylling av eksoskrossoverene. Olds69
-
Du har nivåregulering? Har en seriøst irriterende knirke/hyle-lyd bakfra i humper eller ved nedlasting her (525tdsa m nivåregulering). Mente også att den kom fra venstre side, men etter mye lytting har jeg kommet frem til at den kommer fra midt under bilen. Mistenker at det er lastventilen til nivåreguleringa som protesterer... Enten er trykkbegrensningsventilen inne i den defekt eller så sliter den med dårlige tetninger da forige eier har brukt ATF på servostyringa... Hvilken olje har du på servoen? (skal være chf 11s og IKKE ATF) skal selv forske mer på lyden i løpet av helga så jeg kan komme med tilbakemelding da dersom du ikke finner ut noe. olds69
-
De er brukt på E39 så da burde det gå greit mao. Syk pris på skrotet for den del. olds69 http://www.olds69.com
-
Hei Har henta meg en 92 525tds touring. Har et sett med originale skrudde Ac Schnitzer (type 2?) hjul liggende som jeg vurderer å putte på denne. Felgene er 19x8.5 og 19x9.5 med 245x35x19 på alle, husker ikke innpress. Får jeg plass til disse uten å rulle kanten bak? Vurderer også å senke den aldri så lite, gode innspill på hvor mye jeg kan/bør senke tas imot med takk. Gjerne med bilder av biler med 19" som er senket. Husk at dette skal være helårsbil så ekstrem senking er helt utelukket. Olds69 http://www.olds69.com
-
Crysler Stratus 2.0 LE 1997 tuning?
emne svarte i olds69 sin Goodolamerican i Amcar - amerikanske bilmerker
Nix funker ikke Uansett hvor mange motstander du kopler inn rundt tpsen så vil det ikke funke. bortkasta penger, desuten OM det funka så ville ecuen justere bensinmengden slik at den fikk den blandingen som den skal ha etter de innebygde fuelmappene. De elektriske superchargerene du ser på ebay er en liten vifte, dersom du regner på hvor mye luft en bilmotor faktisk trenger så vil du oppdage at den bare er i veien og faktisk vil gi deg mindre hester da den hindrer airflow til motoren. Ellers så kan du kikke her: http://store.summitracing.com/default.asp?target=egnsearch.asp&N=4294925143+4294839059+4294914956 som vil gi deg ca 10 hester ekstra... Stratus 2.0 er ikke den vanligste bilen å trimme på da det er en relativt tung bil, dog burde det være noenlunde den samme motoren som står i neonen... Som det finnes trimmingsdeler i bøtter og spann men om du har mulighet til å montere det grunnet plass i motorrommet aner jeg ikke... men turbo kit til Neon finnes og funker. (og koster skjorta) olds69 http://www.olds69.com -
Siterer fra oldsfaq: Ga '72 455 80 409100 W-30's, manual 442's used big valves. og: Ga 409100 [same number as G head] 80cc 2.000, 2.072" 1.625, 1.685" 1972 455's, including W-30. Valves almost universally 2.000 and 1.625", even 442's had small intakes, if auto trans models. Even the Toronados were relegated to small intake valves this year. Only 442's with W-30 or MT had the larger 2.072" intakes. No way to tell valve size without measuring a valve. Strange combinations of exhaust valve sizes and angles, depending on application. Weird combination of valve sizes and seat angles that no other heads matched. This might make finding valves more fun, should you need them. Exhaust valve with a unique 1.685" diameter and 30 degree face. All Ga heads use valve rotators on all valves, therefore have all deep spring seats. Hard exhaust seats. Noe som sier at du har en 72 mod motor, dette gir at du fritt kan bruke blyfribensin samtidig som du har topper med brukbar flow. Olds69 http://www.olds69.com
-
Du kan få ganske my info ut av topp nummeret. Hvilken bokstav står i fremre hjørne av høyre topp? Og hvilket nummer står det ved den midtre bolten til topdekslene? http://442.com/oldsfaq/ofhed.htm#HEADS 1964 - 1990 Identification Olds69 http://www.olds69.com
-
Tja.. Det billigste er å få tak i en brukt TBI på ebay, Tenker da på en 670cfm eller større (670=2port større =4port) fra en holley innsprut, brukes å selge mange av de innimellom, da har du det meste du trenger bortsett fra kjøleveske temp, ledningsnett og pumpe/filter. Dette kan monteres på en standard manifold. Neste trinn er å få tak i en efi manifold (enkelt til chevy og ford) eller å få modifisert en vanlig. (koster fort skjorta...) Denne må du naturligvis ha throttlebody til noe som jo og koster litt... (eller du kan modifisere en forgasser som vist her: http://www.mez.co.uk/ms2.html ) Personlig så går jeg en litt annen vei med å bruke en vems sprut (http://www.vems-group.org/ )som gjør at jeg kan og kommer til å kjøre mpi og cnp (mulipoint og coil near plug) vems er litt dyrere men tillater: 8 separate injectorer (16 dersom 2 og 2 kjøres samtidig), 8 coiler (16 i waste spark), 2 EGT, 2 Wideband lambda, steppermotor for tomgang bankesensor og den har en del utganger som du kan bruke til det du vil. (lystgass linelock turbotrykk osv) Noen bilder av den ferdiglagede manifolden og det andre stashet som skal puttes på finner du på: http://olds69.com/gallery/ under EFI conversion. Olds69 http://www.olds69.com <-- inn progress
-
Du registrerer deg hos paypal. På paypal så kan du overføre penger direkte fra kontoen din over til din paypal konto, og bruke denne for å betale varene du kjøper... Olds69 http://www.olds69.com
-
Mye arbeide / dyrt og bytte topppakninger??
emne svarte i olds69 sin Kjell Bøe i Amcar - amerikanske bilmerker
Tja... Forutsetter at det er et verksted som driver med Amerikanske biler og er rutinert. Snakka om en 87 mod motor så jeg antar at bilen er av tilsvarende årgang. Har selv bytta topppakninger på en 86 monte carlo på 5 timer, trikset er å ikke røre vipparmer og slikt sånn at en slipper å justere de etterpå, sparer deg en del tid der. Er det en enkel bil slik som en g eller b-body så tar det ikke mere en litt over fire timer. er ikke mye som må fjærnes der. Ac legges jo bare til side/binnes opp og utav veien. Snakker vi om en van så kan en legge til et par timer, men fortsatt ganske enkelt. det er jo tross alt ikke snakk om en Diesel, der er det seriøst trangt... Olds69 -
Mye arbeide / dyrt og bytte topppakninger??
emne svarte i olds69 sin Kjell Bøe i Amcar - amerikanske bilmerker
Eller at innsugsmanifoild pakningen er gått. Det går kjølekanaler der også. Det er ikke vanskelig å bytte noen av delene, dersom du er litt nevenyttig greier du det greit selv, det eneste du trenger av spesialutstyr er en momentnøkkel. Et verksted vil vel regne rundt fire til seks timer på et topppakningsskift alt etter hvilken bil det er. Hvilken bil har du? Dersom det er en van (noe en skulle tro etter hjemmsia :-) ) så vil det nok ligge opp mot seks timer kanskje noe over. Dersom motoren er original er det nok ikke mye inni motoren som er skyld i et høyt bensinforbruk. dette vil være avhengig av gassfot, utveksling, girkasse (th700?) samt aerodynamikk. En van er like aerodynamisk som en låvevegg og har forbruk deretter, men du burde få den ned mot 1.5 liter på snill kjøring. Vet at noen vaner har fått byttet ut Th700 mot en tretrins TH350 og dette vil forværre forbruket noe sykt. manglede lockup og bare tre tinn gjør at du nok må forvente et forbruk på rundt 2 liter. eventuell trimming senker heller ikke forbruket... Just my two pence. Olds69 (edit skriveleif) -
Ustabil temperatur på 1987 350 TBI
emne svarte i olds69 sin Kjell Bøe i Amcar - amerikanske bilmerker
Det første jeg tenker på er luft i kjølesystemet. Dersom det samler seg luft rundt omkring så kan dette føre til at vannet ikke sirkulerer forbi termostaten. Standard på enkelte tyske biler, har aldri hatt dette problemet på noen av mine biler men det er jo enkelt å sjekke samt fikse. finn deg en seriøs bratt bakke, og still bilen med nesen opp i sky, dette vil føre til at lufta trekker fremover og blir presset ut til radiatoren. just my two pence. olds69 -
Master kit 350 Chevy: 657.- USD Master kit 302 Ford : 697.- USD Ikke store forskjellen. På den andre side: Short Block kit: 350 Chevy : 1295.- USD (fire bolta, borret) Short block kit: 302 Ford : 1295.- USD (NY BLOKK) Øker du summen til 2095.- så får du med nye World Products Roush støpjernstopper... da trenger du bare gasser, innsug, fordeler og vannpumpe så er du på veien... Ford dyrt? Nix. (1500 NOK for sjøfrakt til norge..) (masterkit er stempler (smidd), ringer, råder, lager, veiv, kam, kjede, oljepumpe og pakningsett.)
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.