Gå til innhold

Escorteren

Bruker
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Escort si sport
  • Biltype (eks Audi)
    Ford
  • Motor (eks 1.6)
    1.8

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    norway

Escorteren's Achievements

  1. visst eg har sjønt det riktig er det transformator i sveiseapparatet som transformera ned spenninga til ca 40 volt så det vil seie at ein kan bruke 230v, 16a treg type sikring (e-verkslærling forøvrig ) ;)
  2. ok skal se der takk for svar :)
  3. heisan har lurt på og kjøpe meg sveiseapparat, skal brukes til hobby sveising eventuelt plate sveising på bilen og rustfri rør Skal eg då kjøpe meg Mig/Mag eller elektrode sveiseapparat? noken som veit om en nettbutikk eller butikk som har et rimlig apparat til salgs?
  4. okai det ser ut til å stemme takk skal du ha :)
  5. ok takk for tipset, men på min turbo har alle 4 hull gjenger :(
  6. turboen her helt ny og ikke montert enda, jeg skal bruke lambda og sjekke hvor lenge orginal innsprut klarer å levere nok bensin til turbo trykket, når jeg ser at blandingen blir mager kan jeg ikke øke turbo trykket lengre, så kan jeg eventuelt montere tilleggs sprut som tar over der fra så jeg kan ikke fjerne trykk rør fra actuatoren for den er jo ikke montert http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=48624 turboen er lik den som er på bildet her der ser du de tilkoblingene til olje og vann
  7. Jeg har en t25 turbo med både vannkjøling og oljekjøling, men jeg er ikke sikker på hvilket av røra jeg skal koble til vann og hvilket jeg skal koble olje til, det er et sett med tilkoblinger (trolig tur/retur) som har tilkoblinger i messing eller noe, og et annet sett som har en større dimensjon på tilkoblings hulla men uten noen form for hals bare gjenger rett i godset på turboen. En ting til er det actuator staget, har prøvd og skru på det og forandre trykket wastegaten skal sleppe på men når jeg skrur på det så kjennest det ikke ut som at den slipper lettere, skal bruke lambda sensoren min til å kjøre inn turboen med så jeg må ha fjøra til å slippe ved ca 0.1 - 0.2 bar til å begynne med
  8. Jeg har selv en Escort 1.8 si sport -94 er ikke sikker på hva som er gjort med bilen utenom rs stylinga som er den samme som sitter på rs 2000 bortsett fra sideskjørt. Gode seter vet ikke om det er bedre seter en vanlig clx men de har god sidestøtte. Motoren i min bil yter 105hk og er kvikk i aksen og artig og kjøre. Jeg har ikke hatt noen spesielle problem med bilen utenom noe rust under feste til vinga på bakluka men bilen var tektylert da den var ny. Til riktig pris er dette helt grei bil og kan lett trimmes med kammer og spjeld + motorstyring fra xr3i til å yte 130hk. Glemte og nevne låsene er ganske slitt.
  9. har du fremdeles en sånn elbow til salgs, har en garett t25 turbo som trenger en sånn, hva vil du eventuelt ha for den?
  10. Jeg har tenkt å montere turbo på bilen i tillegg til en mapfueler, så nå lurte jeg på om det er noen som vet hvor mye orginal dysene leverer og hvilket trykk bensin pumpa klarer og levere. På bensin trykkregulatoren står det 270 kPa som skulle bety 2.7 bar.
  11. hei er intressert i big disc kittet ditt med green stuff og adapter, passer det på orginale kalippere til escort 1.8 si?
  12. Den måler fra -1bar til 1.5 bar manifold trykk eller? tror det skulle holde til mitt formål men er ikke sikker på om jeg skal investere i det før jeg finner et mf2 sett som kanskje har sensor med
  13. Ønsker og kjøpe mf2 map fueler med map sensor til fornuftig pris. PM meg
  14. http://www.speedshack.co.uk har det meste i side blinkers til ford :) og andre lys. Det jeg er på jakt etter er blanke baklys det er tøfft, har sett det kun på en photoshop escort
  15. 1700 kr blir litt lite og selge den for, blir jo nesten 50% av ny pris når den allikevel er så godt som ny. kvitering følger også med og garanti, glemte og skrive det :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår