Vurderer å selge min prosjektbil enten komplett eller i deler - hvis den selges i deler vil jeg ha kjøper på alt/det meste før jeg begynner å levere til evt. interesserte. Som sagt VURDERER jeg å selge pga. tids mangel og plass mangel, men har helst lyst å beholde godbilen. Jeg har brukt nesten 2 år på å bygge bilen helt etter mine spesifikasjoner og kan nærmest garantere at det ikke finnes noe liknende. Bilen har for tiden ikke motor i, men alt annet er på plass og her følger en liste på alle modifikasjoner som er gjort (samt pris på delene for de som er interessert):
UNDERSTELL
Bakvogn:
Komplett bakstilling fra E30 M3 - nye skiver/klosser 5500,-
Differensial med 25% brems (3,64 utv.) 4000,-
Framvogn:
E36 M3 fjærbein/bremser/spindel osv (store bremser) 5000,-
Koni komplett stillbart understell (høyde/hardhet).
Ettersom jeg har E30 bakvogn og E36 framvogn
bestilte jeg dempere og fjærer til M-Coupé,
så dette passer også til Z3 14000,-
Justerbare camber/caster-plater fra Ground Control
(Enkel justering i nydelig utførelse og veldig bra kvalitet) 4200,-
HJUL
8+9x17 BBS todelte skrudde felger med høyglans polert kant
og senter lakkert i gull med helt nye
Falken dekk i 205/40-17 og 245/35-17.
Disse felgene er fantastisk flott å se på
og er helt perfekte uten kast e.l 14000,-
INTERIØR
Heico bur lakkert i gull - Matcher felgene 3000,-
2 løpsstoler nytrukket i beige Alcantara med understell 7000,-
2 Schroth 4-punktsbelte system (rødt) 1500,-
Komplett org. sport skinninteriør 8500,-
KARROSERI
Nylakkert karroseri i org. BMW AVUS BLAU Metallic (kode no. 276/0).
Alle hjulbuer valset 25000,-
Alpina Type 147 frontspoiler 2000,-
MOTOR/GIR
M30B35 (3.5 literen).
Komplett motor som ligger i deler med mulig sprekk i topp 5000,-
Getrag kasse som er org. til M30B35 motoren/M5 3.8 clutch 3000,-
DIVERSE
Alpina ekstratank (ca. 25-30L) montert i bagasjerom.
Lakkert i gull - Matcher bur og felger 2500,-
Det var vel det meste tenker jeg. Det som er viktig å huske på er at alle disse delene er enten helt nye (kjørt under 800km) eller overhalt. Grunnen til at motoren ikke står i bilen er at jeg har hatt noe kjøleproblemer og det kan dermed ha gått varmgang i den og mulig en sprekk i toppen, dette kan vise seg å ikke stemme og motoren kan være i bra stand.
Bilen er bygget etter intensjon om å kjøre løp med og er i særdeles bra stand, så og si alt av foringer er byttet (det gjenstår kun fire som må byttes på nåværende tidspunkt). På tvers av det man måtte tro om en så liten bil med en såpass tung motor i fronten har den fantastiske kjøreegenskaper og utviser et svært høyt nivå av grep og balanse. Alt av unødvendigheter er tatt vekk fra karroseri og bilen med motor har en tørrvekt (ikke fører og drivstoff) på ca. 1060kg. Bien har fartsressurser som kan gjøre mange forlegne, E34 M5 3.8 er bla. ikke noe problem å legge bak seg...
Prisene jeg har satt på de diverse delene kan kanskje virke noe høy, men jeg kan forsikre om at dette er kun de beste deler og de har dermed en langt høyere pris dersom man skulle kjøpe de HELT ny. I følge mine kalkulasjoner har jeg brukt ca. 155.000,- på denne bilen. Om noen er interessert i å kjøpe bilen komplett er jeg villig til å gi en pakkepris på rundt 90.000,- Dette fordi det fortsatt er en del småting igjen å gjøre før det er helt perfekt.
Jeg har god tid (men ikke så mye plass dessverre) å bruke på dette salget, og får jeg ikke prisene jeg vil ha selger jeg heller ikke. Send meg en mail om du skulle være interresert. Bilder kan sendes ved ønske. Bytte kan vurderes.