Jeg ville prøvd å godsnakket litt med 'tilsynet og møller. Siden mk3 ble levert med 190hk/max så ser jeg ikke problemet med godkjenning av en 2.0 16VT @ 190hk/max hvis du bruker bremser, forstilling ++ fra VR6. En annen ting er jo at HVIS bilen er en original GTi 16v, så er jo bremser på plass allerede! Ihvertfall til 174hk.
Er jo effekten som teller, ikke antall ccm eller sylindrer. Så om du har 190hk med 16VT eller VR6, SO WHAT?
Du kan jo, som det blir sagt, høre på VACN forumet også. Er fast bruker og medlem der selv, så ja, jeg vet der er mye kompetanse der! ;)
Kansje skaffe papirer fra møller at "bilen" (bremser ++) er "godkjent" for 174hk, og så bremse bilen (med rett trykk på "den roterende eksosdemperen"), da har du jo dokumentert at motoren ikke har mer effekt enn det bremsene++ er gode for.