Gå til innhold

mmmbeer

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om mmmbeer

  • Bursdag 05/09/1981

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    .
  • Yrke eller sivil status
    .

Contact Methods

  • AIM
    .
  • Website URL
    http://www.diateam.no/porsche
  • Yahoo
    .
  • Bosted
    Trondheim, NORWAY

mmmbeer's Achievements

  1. Er det noen som har fremgangsmåten for å få ut bensinpumpa fra en 1993 Audi S4 4.2 (ABH)? Pumpa sitter ikke sammen med målerenheten i toppen av tanken, men i bunnen av tanken.
  2. Hvor får jeg tak i en brukt slik til en rimelig penge (91-94mod)?
  3. Jeg har en immobilizer fra Orvel (made in italy) og trenger en ny nøkkel. Er det noen som vet hvordan jeg kan få tak i dette firmaet. Jeg har prøvd søk på nettet uten hell.
  4. Amcar har en kampanje på gang angående det horrible norske avgiftsystemet for bil. Derfor oppfordrer jeg alle som har interesse for bil til å klikke på linken under å sende inn sin protest via dem. Man må ikke være medlem for å gjøre dette. http://www.amcar.no/bilpolitisk/indexkupong.html
  5. Takktakk... Søkte netopp på finn selv, men jeg søkte på "audi felger". Denne annonsen kom ikke opp da det kun står s6 felger. Kjipt :rolleyes:
  6. JHvor mye skal du ha for dem da? Kun felgene hadde vært en mulighet hvis du har bruk for dekkene selv. Jeg har et sett 17"*8" Fittipaldi felger med nesten nye Sunny SN3900 235/45ZR-17 dekk. Disse vil jeg bytte ut til fordel for de orginale felgene. Kan gjerne bytte hvis du er interessert i det.
  7. Det kommer an på tilstand på felger, tilstand og type dekk. 5000kr som utgangspunkt...
  8. Jeg er på jakt etter orginale felger til en 1993 Audi 100 S4. Felgene er 17" x 8" ET40 og har delenummer 4A0 601 025 M. Linken nedenfor viser en bil som har disse påmontert. Har noen slike til salgs? I såfall send meg en mail på:
  9. Er det noen som har en bra Audi S4 Quattro (2.2T eller V8) varebil som ønsker å bytte den mot min svarte 1989 VW Corrado G60 (+ et mellomlegg)? Jeg bor I Trondheim og kan kontaktes på:
  10. 951: Det kan være MYE galt med en bil selv om den består EU kontrollen. Det eneste kravet som stilles der er at bilen er nogenlunde sikker å ferdes med. Da vi kjøpte den gamle 944'en hadde den et problem med at den lugget under pådrag. Eiers unskyldning var at dette er en Porsche, den trenger litt ekstra "feel" når du kjører den. Den skal være sånn. Svar til det er: "Bullshit!, injeksjonsdysene må byttes". Da det ble gjort ble motoren god som gull. Det er mange som spiller på folks inkompetanse å unskylder en soleklar feil med noe slik som "dette er jo en klassiker" eller "Dette er en sportsbil" og til og med "Dette er jo en Porsche". Fordi at folk flest ikke kjenner til slike biler så godt. Selv om det er en sportsbil så skal det ikke slå flammer ut av eksosen hvis alt er slik det skal. Det første innlegget i denne tråden inneholder en slik "unnskyldning", det var denne jeg mente å komentere.
  11. Det at eksosen skyter stikkflammer kommer av at motoren får for fet blanding (for mye bensin). Uforbrent glovarm bensin følger eksosen og selvantenner da den får tilgang til luften etter eksosanlegget. Dette har ingenting med at det er en sportsbil å gjøre. Riktignok er mange (de fleste) racing motorer tunet med for fet blanding for å unngå tenningsbank ved harde påkjenninger og for å holde temperaturen på motoren litt lavere, men en gatebil er aldri tunet slik orginalt. Ofte når noe er galt med en Porsche er unnskyldningen nettopp: Den er slik fordi det er en Porsche.
  12. 968 Turbo S er den optimale "water-cooleren" fra Porsche og er avsluttningen på 924/944/968 serien. Det er laget 10stk 968 Turbo S og 4 stk 968 Turbo RS (ren racing versjon). Det var en 968 Turbo S til salgs i Tyskland for en stund tilbake. Kostet 400.000kr der nede. Dvs ca 800.000kr med skilter i Norge. Problemet med 968 Turbo S er at motoren er u-utnyttet, en slik motor er glatt god for 450HK, og hadde de brukt 16V toppen så hadde 500+HK vært realistisk. 300HK tok fabrikken ut av den, riktignok med et ENORMT bunndraf og 500NM. Men den kunne jo ikke ha mer effekt enn 911 turboen da... for da hadde de skjemt ut den "EKTE" Porschen. Selv om 968 Turbo S er VELDIG mye bedre enn de nyeste 911'erne. 944'en er uten tvil et mye bedre utgangspunkt en enn 911. Problemet er at de var billige fra fabrikk og har derfor ikke komponenter som gjør at den kan utkonkurere en 911. Selv om 944 Turbo alltid har vært raskere rundt en bane en sin konkurent 911. Men det er ikke så alt for kostbart å gjøre en 944 om til en bil med enorme kjøreegenskaper.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår