Gå til innhold

Mutte

Bruker
  • Innholdsteller

    1
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Mutte's Achievements

  1. Hei, Jeg kjøpte en Mazda 5, 2007 modell tidlig i år. Bilen er en 2L diesel med 110 HK. Bilen har en lang service historikk der oljeskift er blitt utført frem til 2021. Etter å ha kjøpt bilen klaget jeg inn til forhandler om at det var oljelekkasje. Forhandleren la ut for reparasjonen som omfattet ny turbo og utskiftning av dyser. men når jeg går inn på digitalservicehefte så ser jeg ikke noe nye dyser? 62 Utskifting av turbolader 10 SKADIV PAKNING TURBORØR 10 SKADIV PAKNING VANNRØR 10 SKADIV PAKNING TURBO 10 SKADIV PAKNING 20 SKADIV PAKNING RETURRØR 10 SKADIV PAKNING EKSOS FREMRE 10 GEBYR HASTEGEBYR 10 201749-36214 TURBOAGGREGAT 10 FRAKT FRAKT A3 080 Sk drivaksling h foran 10 ROGALAND BILDELER DRIVAKSLING 10 FRAKT FRAKT A3. Etter å ha kjørt noen mil startet DPF, antiskrens og motorlyset å lyse. Jeg kjørte bilen inn til et merkeverksted for å få en diagnostikk på feilen og der kunne de fortelle: "Lest av datalogg, får feil på differensialsensor. Må skifte sensor og kjøre en tvungen regenerering av partikkelfilter. Mistenker løse dyser pga. det lukter mye eksos ved oljepåfylling når bilen sviver." KAN dette ha en sammenheng? oljedyse > partikkelfilter? ny turbo > partikkelfilter? Er det blitt skiftet dyser som fortalt? Det er en litt komplisert sak, så jeg ber derfor om rådføring og tips, da jeg ikke har god peiling den tekniske delen. Takk på forhånd. mvh. DF.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår