Gå til innhold

Foenix

Bruker
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Foenix's Achievements

  1. Har problem med at jeg ikke har kraft ved pådrag. Bilen er en Touran 2.0 TDI 2006 modell med 140HK BKD motor. Kommer opp i hastighet etterhvert, men ingen nevneverdig akselerasjon. I motbakker er det verre. Ingen fusking eller andre problem med motoren. Får 4 feilmeldinger på motor i VAG COM. Jeg har byttet EGR ventil men det hjalp ikke. Har ikke byttet luftspjeld under EGR ventil. Fint hvis noen har noe tips om hva det kan være. Mistenker turbo, men håper ikke det er denne. Har hatt plystring i turbo tidligere. 4 Faults Found: 18049 - Please check DTC Memory of A/C Controller P1641 - 000 - Freeze Frame: RPM: 0 /min Torque: 0.0 Nm Speed: 0.0 km/h Load: 0.0 % Voltage: 12.46 V Bin. Bits: 00001100 Temperature: 50.4°C (no units): 144.0 16785 - EGR System P0401 - 000 - Insufficient Flow Freeze Frame: RPM: 1764 /min Torque: 60.0 Nm Speed: 26.0 km/h Load: 26.3 % Duty Cycle: 14.7 % Bin. Bits: 00001000 Mass Air / Rev.: 295.0 mg/str Mass Air / Rev.: 465.0 mg/str 17054 - Glow Plug Module 1; Glow Plug Circuit P0670 - 000 - Electrical Malfunction Freeze Frame: RPM: 1323 /min Torque: 94.0 Nm Speed: 10.0 km/h Load: 28.2 % Voltage: 14.29 V Bin. Bits: 00001100 Temperature: 10.8°C Bin. Bits: 10110000 16683 - Boost Pressure Regulation P0299 - 000 - Control Range Not Reached Freeze Frame: RPM: 2205 /min Torque: 208.0 Nm Speed: 90.0 km/h Load: 45.1 % Voltage: 14.59 V Bin. Bits: 00101000 Absolute Pres.: 1948.2 mbar Absolute Pres.: 1203.6 mbar Readiness: 1 1 0 0 0
  2. Har byttet hele ledningsnettet, og glødeplugger i tillegg til dyse i sylinder 3. Dette var ny dyse fra Møller. Har også byttet dieselfilter. Er usikker på om jeg skal legge mere i denne motoren. Vurderer å få kjøpt en brukt motor. Noen som vet hvor jeg kan henvende meg? Har sjekket på nbfbildeler.no.
  3. Har en 2006 Touran 2.0 TDI med BKD motor. Bilen går dårlig på tomgang, og motor rister/gynger og høres ut som om den går på 3 sylindere. Får også en kraftig risting i bilen rundt 2000rpm i 3, 4 og 5 gir ved noe motstand. Se video for lyd og bevegelse på motor: http://1drv.ms/1DqBSNZ Har nylig byttet pumpedyse nr. 3, ledningsnett og glødeplugger. Jeg byttet dette etter at jeg leste ut VCDS feilkoder: 18076 - PD Unit Injector; Cylinder 3 (N242) - P1668 - 000 - Electrical Malfunction - Intermittent 16687 - Cylinder 3 - P0303 - 000 - Misfire Detected - Intermittent Bilen ble bedre en liten periode etter dette (ca. 20 - 30mil), men symptomer har nå kommet tilbake. Denne gangen får jeg kun kode 16685 i VCDS. Se logg fra VCDS under. Jeg er usikker på jeg skal foreta meg nå? Må holde kostnader nede. Det jeg selv tenker er å la noen ta kompresjonstest og lekkasjetest. Jeg synes også det lukter litt diesel, og det har vært noe lekkasje ved oljefilter og til høyre for dette, men jeg klarer ikke å se hvor eventuell lekkasje kommer fra. Kan selvfølgelig være at jeg må bytte pumpedyse for alle sylindere, men har en følelse at det er noe annet. Beskrivelse av feilkode fra Ross Tech: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16685/P0301/000769 Logg fra VCDS: Tuesday,04,August,2015,16:08:35:49219 VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 8.1 x64 VCDS Version: 15.7.0.1 Data version: 20150729 www.Ross-Tech.com VIN: WVGZZZ1TZ6W113551 License Plate: Mileage: 246450km-153136mi Repair Order: -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Chassis Type: 1T (1K0) Scan: 01 03 08 09 15 16 17 18 19 25 37 42 44 46 52 55 56 62 72 VIN: WVGZZZ1TZ6W113551 Mileage: 246450km-153136miles 00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000 01-Engine -- Status: Malfunction 0010 03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010 08-Auto HVAC -- Status: OK 0000 09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000 15-Airbags -- Status: OK 0000 16-Steering wheel -- Status: OK 0000 17-Instruments -- Status: OK 0000 18-Aux. Heat -- Status: OK 0000 19-CAN Gateway -- Status: OK 0000 25-Immobilizer -- Status: OK 0000 37-Navigation -- Status: OK 0000 42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000 44-Steering Assist -- Status: OK 0000 46-Central Conv. -- Status: OK 0000 52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000 55-Headlight Range -- Status: Malfunction 0010 56-Radio -- Status: OK 0000 62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000 72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKD.lbl Part No SW: 03G 906 016 BQ HW: 028 101 190 6 Component: R4 2,0L EDC G000SG 9904 Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0E3192380 Coding: 0000072 Shop #: WSC 31232 141 86280 VCID: 73DD9E4912756BA65B-8026 1 Fault Found: 16685 - Cylinder 1 P0301 - 000 - Misfire Detected Freeze Frame: RPM: 777 /min Torque: 56.0 Nm Speed: 0.0 km/h Load: 0.0 % Voltage: 14.06 V Inj. Quantity: 2.96 mg/str Temperature: 45.9°C (no units): 0.0 Readiness: 0 0 0 0 0
  4. Fikk løst problemet. Installer Auto-Intern USB Driver fra dette forumet: http://www.auto-intern.de/modules.php?name=CmodsDownload&req=viewdownload&cid=5&orderby=ratingD
  5. Kjøpt ekte vare fra VAG-COM i Sverige. Software som følger med er på svensk og hadde ikke riktig driver. Lastet ned siste fra Ross-Tech også, men fungerte ikke det heller?
  6. Har kjøpt VCDS Pro kit, men får ikke installert USB driver til HEX-USB+CAN kabel. Har Windows 8 64 bit på PC. Noen som kan legge ut link til riktig driver eller fremgangsmåten for å få dette til?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår