Gå til innhold

Jens M.I.S

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Jens M.I.S's Achievements

  1. Hender også at den har et turtalls fall når jeg clutcher og bremser ned i forbindelse med kryss og liknende. Dette skjer bare av og til uavhengig om motoren er kald eller varm. Da faller turtallet ned mot 500rpm og bruker litt tid på og komme opp igjen. Før jeg overhalla toppen førte dette ofte til at motoren ble kvalt i fart.
  2. Det røyk sort da jeg nettopp hadde kjøpt den. Da var til gjengjeld bilen noe lettere å starte men hadde litt lurium på tanken og dette hjalp på sotinga men ikke på startvanskene. Den er like vanskelig å starte kald som varm. Men den starter stort sett meget lett ved tauing/trilling.
  3. Kan forresten legge til at det kommer diesel inn da det ryker godt av halvforbrent diesel når den drar rundt. Og det spiller ingen rolle om motoren er kaldt eller varm.
  4. Bilen av typen Ford Ranger anno 02. Har hatt stor start problemer en stund. Hadde toppen til sliping samt bytta alle pakninger og justerte ventilene. Motoren går som en drøm men den sliter med startinga enda. Skal legge til at toppen måtte taes uansett da den lakk som ei sil. Tenkte kanskje dette kunne hjelpe litt på startvanskene også da ventilene strengt tatt var på bærtur. Men det gjorde det ikke,både starter, dynamo og batteri er nytt, så nå begynner jeg i en ende og prøver og finne ut av problemene.
  5. Kan dysene på dieselmotorer gå føyken hvis motoren har gått varm?
  6. Driver og fikser litt på en 2002 Ford Ranger, og fikk beskjed av delepushern min at han kunne skaffe all teknisk info. Det kunne han ikke, så nå står jeg med en demontert 2,5l Tdi Mitsubishi motor. Motoren har en en akslet kam med 12 ventiler og justerbare løfte armer. Det er disse som må justeres da motoren lakk kompresjon i toppen før og vakuumtesting viser at ventilene i utgangspunktet er tette. Info om justering av ventilene på denne motoren viser seg og være litt vrienr, så er det noen her som hjelpe meg med og skaffe info eller noen tips for og få jobben gjort?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår