Gå til innhold

b5quattro

Bruker
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

b5quattro's Achievements

  1. Okei! Takk for svar :) Som sagt, er ute etter lyden bare.. lyser opp hverdagen litt når man hører turbon ;) Men tusen takk for svar :)
  2. Hva slags type Luftfilter er det? Men vet du noe om min bil A4 01. 1.9tdi ATJ pumpedysemotor i det heletatt tåler åpent filter?
  3. Jeg vil gjerne sette på åpent filter på min Audi A4 01. 1.9tdi med motorkode ATJ, altså 115 hk pumpedysemotor. Jeg satte på et åpent tørt green filter for litt siden, oog da røyk LMM etter ca en 20mins kjøring. Og det jeg er ute etter å vite er om denne motoren egt tåler åpent filter? eller om jeg bare hadde uflaks. Da jeg bytta til åpent filter var det en slange som jeg ikke er sikker på hvor kom fra som jeg prøvde å blende men da fjuska den på tomgang. Og kjørte derfor med den ublendet og ikke tilkoblet noe, så lurer på om det har noe med saken og gjøre? For veit om en som kjøpte "kit" med alu slanger osv, og han hadde akkurat samme motor og han hadde ikke noe problemer. Og hva skal jeg evt gjøre med slangen jeg prøvde og blende i starten som jeg kjørte med uten tilkobling på? den dro akkurat som den skulle osv helt til LMM røyk. Og JA jeg er ute etter lyd fra turboen
  4. Mulig jeg var litt uklar :p nå LMM røyk så byttet jeg tilbake til orginalt filter når jeg kjøpte ny LMM :) så om du eventuelt har noen andre svar? :)
  5. Hei, for litt siden skulle jeg sette på åpentluftfilter for å høre turboen på min audi a4 1.9TDI Q. (dette er utgaven med 115Hk, motorkode AJM mener det jeg er hvis jeg husker riktig.) Å etter litt kjøring så røyk luftmengdemåleren, den røyk ikke med en gang men etter 10min kjøring sånn ca.. Hvis bilen ikke tåler åpent filter skal den ikke ryke med engang da? Eller kan jeg bare ha hatt uflaks med at den røyk akkurat da? (bilen har trossalt runda 260XXXkm.) Men uansett, jeg bytta luftmengdemåler og bilen gikk som ett skudd igjen. Fint og gjevnt drag hele veien, helt til den gikk på tomgang. (den fjusker ikke hele tiden på tomgang, bare til tider). Da kan turtallet ligge jevnt der det skal ligge også kan det plutselig dette ned i 1 sekund før det går opp til vanlig igjen? Og slik driver den på.. Dette kan skje med engang jeg starter bilen eller etter at jeg har kjørt lenge og motor er varm.. Noen forslag på hva det kan være?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår