Gå til innhold

misterx

Bruker
  • Innholdsteller

    2
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om misterx

  • Bursdag 08/03/1992

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

misterx's Achievements

  1. Heisann, Har en Golf IV 1,6 automat bensin, som etter etterkontroll hos verkstedet har blitt stående ute (3 døgn med 5-10 minusgrader). Når jeg hentet bilen i dag var den litt annerledes under kjøring, så jeg skal prøve å forklare så godt jeg kan: Det jeg la merke til først var en liten "ristebevegelse" i karosseriet når jeg lå i 80-90 km/t som kom og gikk. Den var der kun i "motorveg"-hastighet, og når turtallet lå ved +/- 2000 omdreininger. Det gikk bort når jeg slapp gassen og når jeg akselererte kraftigere. Ingen ristebevegelse i ratt eller forstilling, men i selve karosseriet (som om hele bilen "hakket" frem og tilbake; fremover mot kjøreretningen og bakover). Det var ikke veldig plagsomt, men nok til at man merker det. Men den var veldig liten, og såvidt jeg merket det (ikke sånn at du blir kastet frem og tilbake, for å si det sånn). Kom så hjem, og ca 1 km fra parkeringen begynte den å fjuske noe voldsomt ved gasspådrag. Bemerk, kun ved gasspådrag. Varte i 30-40 sekunder, før det gikk over. Parkerte så bilen, før jeg tok en ny tur ca en time i etterkant for å virkelige kjenne etter og se hva det kunne være. Tenkte jeg skulle sjekke "symptomene" på gåen topppakning ved start, og gjorde så det. Helt normal eksos (verken hvit, sort, blåaktig etc), helt normal olje (ingen gugge, utenom en bitteliten flekk ved oljepåyllingslokket på kanskje 3mm x 3mm), helt fin kjølevæske (ingen misfarging, ingen lekkasje og lukter også helt normalt). Den er også helt normal ved tomgangskjøring, nåla ligger presist på 800 omdreininger (en veldig svak vibrering kan føles i føttene, men den er veeeeldig svak). Kjøringen var også helt normal uten tegn til noen som helst av det fra tidligere på dagen.. Verkstedet fjernet forøvrig en melding jeg pleide å få opp etter 200-500 km ca (fikk opp "emissions - workshop"), da de ikke kunne finne noe relatert til eksos/utslipp. De har ikke tatt en titt på Egr-ventilen. Jeg mistenker det er den, da det er kun ved gasspådrag den fra tid til annen fjusker på og jeg føler jeg mister motorkrafta. Hva tror folket?
  2. Har kjøpt en Golf IV 2002, og denne har den gamle typen spiller (VW Radio Navigation system) Det er denne typen: http://img823.imageshack.us/img823/376/zdjecief.jpg Tenkte jeg skulle skifte denne ut med en spiller med større skjerm og mindre knapper.. men lurer på hva som egentlig passer i "hulrommet" der denne er for øyeblikket? Det er vel ikke alt av spillere som får plass der den nåværende spilleren er for øyeblikket (noen blir vel for store, mens andre blir for små)? Har veldig lite peiling, så tenkte det var greit å få litt hjelp før jeg kjøper noe som ikke passer f eks. Og hvordan er dette med å ettermontere ryggekamera? Tenkte at om jeg skal oppgradere spilleren, hvorfor ikke innstallere et ryggekamera i tillegg og gå til innkjøp av en spiller som støtter ryggekamera? Hvilke spillere er kompatible med (helst trådløse) ryggekamera? Takk for hjelpen, setter stor pris på svar til en nybegynner !
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår