Gå til innhold

Swefty

Bruker
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Swefty

  • Bursdag 09/17/1991

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

Swefty's Achievements

  1. Kobla den ut... Fikk ikke start på bilen. Kobla den inn igjen, fikk start på første forsøk...
  2. [ATTACH]34683[/ATTACH] The coolant temp sensor tells the ECU how cold it is, so the ECU can richen up your fuel mixture accordingly. This replaces the " choke " of yesteryear. If the sensor does not function properly ( indicating a warm engine ) the fuel mixture would be lean... Hva heter denne delen, og hvor får jeg kjøpt den? Link... takk! Er denne delen lett å bytte? Skal jeg prøve å dra den ut, også starte motoren?... Se hvordan det går?
  3. Mercedes 190E. 1.8 liter 1992. 1 Problemer med å starte når motor er kald. Motor starter smertefritt når den er varm. : Få ordnet kaldstartproblemet! (Nye plugger, fordelerlokk, rotor, ledninger, overload protection relay) 2 Driftstemperatur stiger kun til 70 grader ved kjøring!(termostat er byttet!) : Få 80 grader driftstemp! 3 Ulyd fra viftereim. Hjelper med remspray på nederste lille hjulet... : Få fjernet ulyd! Det jeg trenger er et verksted i Oslo som er gode på Mercedes, eller en mekaniker som kan se på bilen min, mot betaling.
  4. Så bilen vil kunne klare å starte ved feil tenningsrekkefølge...? Tror jeg får dra på verksted, så de kan måle... Sjekke at alt fra tennplugger til rekkefølge sitter som det skal.. Den starter normalt når den er varm da... :P?
  5. Smellelyd i potta når jeg kjører, ikke på tomgang. Bilen tenner litt dårlig, må holde starter i 4-5 sek, så fyrer den opp sakte men sikkert(starter normalt når motor er varm). Nye plugger, fordelerlokk, rotor, ledninger.... Er tenninga feilinnstilt kanskje? Eller overslag.... Hvordan skal jeg gå frem?
  6. Når motoren er kald, sliter bilen med å tenne skikkelig. Den står omtrent 5-6 sekunder på starteren før den tenner. Det blir verre om bilen står stille et par dager. Når motoren er varm tenner den helt normalt. Når jeg kjører kommer det gjentatte ganger smellelyd fra eksospotta, uavhengig om motor er kald eller varm. Utrolig irriterende. Hva skyldes dette? Feiltenning.... ? Har nytt fordelerlokk og roter. Nye tennplugger og ledninger - montert på verksted. Har bestilt nytt overload protection relay, i håp om at bilen skal tenne lettere når den er kald. Det kom rasle lyder fra innsiden til den forrige, så antar at den ikke var helt i orden.
  7. Hehe kanskje dumt spørsmål, men... Hvor er innsug? Og vil bensinen jeg fylte på renne ut hvis den slangen har dettet ut? Jeg skal ha bilen på verksted , så de får feilsøke... Kan nevne noe av det dere har sagt, takk !
  8. Bilen min starter ikke!!! - Bilen min har stått stille en ukes tid uten og bli kjørt. Det var lite bensin på tanken, så fylte 20 liter på tanken etter noen misslykka forsøk. Verdt å nevne at det har regnet en del. Har tidligere tatt startproblemer, men den har alltid tent. Ved tidligere problemer har den vært sur på tomgang, og sluknet. Ved gass, har den holdt seg våken. - Opplevd en del fusking ved gasspådrag, samt smellelyd fra potta tidligere. Legg merke til at den ikke alltid fusker, mest etter regnvær og lite bensin på tanken... - Finnes det et bra og ikke altfor dyrt verksted i Oslo som kan sjekke ut hvorfor bilen min ikke starter, og finne ut hvorfor den har oppført seg rart i det siste? Er også åpen for privat mekaniker som vil komme og titte på den? Jeg betaler godt nok. HJEELP, har lite peiling på bil....!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår