Bilen går jättefint. Inga missljud från motor, växellåda eller bakaxel.
Besiktigad (Svensk Bilprovning) utan anmärkning innan vinteravställning i höstas.
Nyskattad.
Defa-larm
Motor:
Walbro bensinpump 255l/h.
Apexi luftfilter.
3" custom byggt rostfritt avgassystem.
Greddy Spec-M FMIC.
Denso Iridium stift.
Greddy Profec B-Spec-II laddtrycksstyrning.
Helix koppling med starkare tryckplatta och organisk lamell.
19-radig Setrab oljekylare.
H-dev steg1 chip.
Litet batteri.
Greddy oljetråg med skvalpplåtar och kylflänsar. Rymmer mer olja än originaltråg.
Chassie:
Apex Performance coilovers 6kg bak, 8kg fram
Apex Performance Tension rods
Apex Performance Tracktion rods
Apex Performance Camber arms
Apex Performance Toe arms
Väghållningen är mycket bra. Coiloverjustering i 37-hårdhetslägen.
Alla bärarmar listade ovan är justerbara.
1.5vägs Kaaz lamelldiffbroms, körd endast 350mil.
Polyurethanbussningar i hela bakvagnen.
Exteriör:
Original BBS Formula fälgar med helt ok däck. Ventilerad kolfiberhuv med låsbara huvlås.
Bromsar:
Carbotech XP8 belägg fram.
Nissan 300zx bromsar bak med gula EBC belägg.
Stålomspunna bromsslangar.
Motul RBF600 bromsvätska.
Interiör:
Urplockat baksäte.
Skruvad halvbur.
Buren kan skruvas ur och baksätet kan sättas tillbaka om man vill.
ALLA originaldelar utom avgassystemet finns och följer bilen om köparen så önskar.
Se länk för bilder:
http://www.blocket.se/varmland/Nissan_200sx_Racing_Edition_33310542.htm?ca=7&w=1
Pris: 102 000 SEK.
Bilen finns i Karlstad, Sverige, 2.5h körning från Oslo.
Maila mig på andreas-@telia.se eller ring +46 7030 55 73 11