Gå til innhold

hagaz

Bruker
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om hagaz

  • Bursdag 11/02/1983

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim

hagaz's Achievements

  1. Dersom dette er så usannsynlig som du sier, så er det vel også rimelig å anta at de faktisk har løsnet denne mutteren på verkstedet, og da uten å feste den igjen skikkelig etterpå. Om da hjullageret har røket som en konsekvens av dette, er det vel også urimelig av verkstedet å belaste meg med den kostnaden som påløper ved skifte av hjullager.
  2. Hmm, med andre ord er det da mest sannsynlig rent tilfeldig at mutteren løsnet rett etter at bilen var inne til kontroll? Du får uansett ha takk for god hjelp! :)
  3. Er det normalt at denne mutteren tas av eller løsnes ved da enten en EU-kontroll eller eventuelt i sammenheng med nevnte reparasjoner?
  4. Nei, verken komponent 9, 10 eller 11 var montert, men det skal også sies at mutteren ikke ligner den på bildet. Kan det være en annen mutter som har løsnet da? Sitter det andre muttere midt på hjulet? Såvidt jeg kunne se så var ikke disse komponentene montert på noen av sidene foran.
  5. Hei, og takk for svar! Lagertype vet jeg ikke, men det er en Golf III 95 mod. Grunnen til at jeg spør er at jeg hadde bilen på EU-kontroll i februar, og synes den har oppført seg litt rart etterpå. Når jeg var ute på en biltur i helgen duret det noe voldsomt i bilen, spesielt i høyresvinger. Når jeg da stoppet for å sjekke hjulene, tok jeg av dekselet utenpå hjulmutrene, og da falt denne mutteren av. Etter at jeg kom hjem tok jeg bilen til verkstedet, og de sier nå at det ene hjullageret er gått. Dette ble imidlertid ikke merket ved EU-kontrollen. Verkstedet har foreslått en "kompromiss-pris" der de slår av litt på prisen for å skifte lageret. Jeg mistenker likevel at dette har oppstått som en følge av det arbeidet som ble gjort (bl.a. skifte av stab.stag, nye bremserør og ny bærearmsforing). Det er litt merkelig at en bil som fungerer helt fint før kontrollen plutselig får en rekke feilsymptomer umiddelbart etterpå. Spesielt når et hjullager som gikk rett gjennom kontrollen ryker rett etterpå.
  6. Jeg har svært lite greie på bil, men har tre spørsmål i sammenheng med vedlagte bilde: 1. Må mutteren markert med rød pil fjernes/løsnes for å kunne skifte stabiliseringsstaget? 2. Kan et ødelagt hjullager føre til at mutteren løsner? 3. Kan det føre til at hjullageret skades/ødelegges dersom denne mutteren ikke er festet skikkelig? Håper noen kan hjelpe meg med dette! [ATTACH]21467[/ATTACH]
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår