Gå til innhold

Johnny1980

Bruker
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Johnny1980

  • Bursdag 12/05/1980

Contact Methods

  • Bosted
    Froland

Johnny1980's Achievements

  1. Jeg har hatt min gamle S4 til lakkering og dør listene(midt på dør) og gummilistene nede var ikke til å redde. Trenger derfor nye, men disse har vist seg å ikke være så lette å få tak i. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i disse?? Helst med mindre enn en ukes leveringstid da jeg snart skal på langtur med bilen. Det står også en S6 frontfanger på bilen. Denne mangler dekselet over tauekroken. Skulle gjerne vist hvor jeg kunne få tak i denne også. På forhånd takk ;)
  2. Takker for svar... Tok av den høyre toppen i går og der var alle eksosventilene bøyd. Så nå bli heller spørsmålet om ikke det er lettere å bytte hele motoren? Ser det er en del motorer til 4-5000kr til salgs i Sverige. Hva mener dere? Nye ventiler, reim, toppakningssett etc koster jo det også. Og med middelmådige mekanikerkunnskaper så virker det som en enklere jobb å skifte motoren. Ellers var det fler 2.8l til salgs enn 2.6.... Noen som vet om det må byttes mye mer vist man bytter mellom disse to motorene? Er ihvertfall godt at man har isolert oppvarmet garasje når slikt skjer! Var nesten 10 kalde ute i går og det er ikke noe skruvennelig!
  3. Har en 1995mod Audi med 2,6l som tok kvelden her om dagen. Lurte på om noen hadde en brukbar motor liggende? 2,8l er også intressant så fremst ikke det trengs de helt store ombyggninger for å få det til. Jeg bor i Arendal, men kan hente motor innen en omkrets på 20-30mil ihvertfall. Så ikke noe styr med å sende..... Hadde blitt veldig glad for å få bilen på svev igjen før jul ihvertfall da den er i daglig drift....
  4. Skal straks ut og se på det. Problemet er at Haynes boka bare beskriver 4 og 5 sylindra motor..... Får krysse fingrene ja.....
  5. Hei! Da samboeren min var ute og kjørte her om dagen døde motoren stille og rolig henn..... (Audi A6 2,6l V6 1995 mod) Etter et par timer med demontering i går viste det seg at reg reima var KRAFTIG slitt og kam dreva trolig har hoppet over noen tenner. Men reima var ikke røket. Jeg kinna motoren før jeg oppdaget at det var reima som var årsaken og kunne ikke høre noen tegn til ventiler som var gått av dundas. Så noen spørsmål: 1. Hvordan timer man toppene riktig i forhold til kammene? Regner med det er noen merker rundt forbi, men man trenger kanskje spesialverktøy? 2. Er det noen sjangs for at ventilene ikke er knust selv om det er kommet såpass i ulaget at ikke motoren vil svive? Plan videre er å få timet kamhjula riktig i forhold til veiva.... Dra motoren rundt for hånd for å sjekke at ingen ventiler tar i.... Måle kompresjon på alle sylindere.... Høres det ut som en god plan? Jeg trenger uansett HJELP til å time dette riktig.... Så der det noen der ute som vet hvordan dette gjøres?? Det jeg ønsker å finne ut av er uansett om ventilene har klart seg! Noen andre måter å gjøre det på?? Takker for raske svar... Tor Johnny
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår