Gå til innhold

gtsome

Bruker
  • Innholdsteller

    2
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om gtsome

  • Bursdag 05/28/1992

Contact Methods

  • Bosted
    Troms

gtsome's Achievements

  1. Hallo Beklager at jeg ikke har svart tidligere. Det har seg sånn at jeg er i militæret, og har vært på vognførerkurs på M113. Det er et pansra beltekjøretøy. På girkasseleksjonen sto det en del ting som vi ikke fikk forklart, og instruktøren kunne heller ikke forklare. Han sa at han skulle spørre på verkstedet på Rena, men vi hørte aldri noe før kurset var slutt. Her er det som sto i leksjonen: Girkassen på M113 er automatisk. Den har tre gir forover og et gir bakover samt nøytral. Ved start av M113 må girvelgeren stå i nøytral ( nøytralstart bryter ) I girkassen er det en låse kløtsj som låser converteren ved høyt motor turtall slik at vi får direkte drift og det kan virke som, at vi får mellomgiring ved kjøring. Ved ca 2300 - 2450 °/min får vi låsing. Dette er en gammel doning, bygd på 60 tallet. I teknisk håndbok som vi har på vogna står det: Fabrikat: Allison Division-GMC Modell: TX 100-1 Så hva er egentlig denne mellomgiringa og låse kløtsj?
  2. Hei Mitt første innlegg her :) Kan noen forklare meg hva som menes med mellomgiring ved kjøring på en automatgirkasse? I girkassen er det også en låse kløtsj som låser converteren ved høyt motor turtall, hva menes med dette? Takker for svar :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår