Gå til innhold

paalsen

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om paalsen

  • Bursdag 06/23/1970

Contact Methods

  • Bosted
    Fredrikstad

paalsen's Achievements

  1. Ett kjapt søk på Google http://guru.sol.no/question/bil-og-motor/bil/hva-skjer-om-en-fyller-diesel-pa-bensintanken http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=135828 http://www.dinside.no/791693/feilfylling-hva-skjer-egentlig http://www.vwaudi-club.no/forum/showthread.php?t=140556 http://www.aftenposten.no/pengenedine/article2933500.ece
  2. Ja det var skikkelig deilig. Var litt skeptisk før jeg la i vei hjem fra Sverige i går, bare ventet på at det skulle begyne å riste og dunke, men ikke en lyd eller vibrasjon! Gikk bedre enn noen gang, så det ble to timer hvor gliset ble større og større :)
  3. Nå skal problemet være løst. Har ikke selv prøvd bilen, men verkstedet, hvor den har stått 1 mnd, har prøvekjørt den i flere timer i dag og den går som ett skudd, hele tiden :) Problemet var toppen, og den er nå skiftet! Sammen med clutch, dobbeltsvingmassehjul, gasspjeld og luftmassemåler. Blir en pen pris på dette, så det er greit det har blitt gjort i Sverige ;)
  4. Dette sa jeg klart i fra om før bilen ble levert inn på service, og da ble jeg forsikret om at chippingen ikke ble påvirket av det som skulle skje under servicen. Jeg spurte også om dette i ettertid da problemet dukket opp og da sa de at de ikke hadde vært koblet opp mot ECU og gjort endringer. Bilen er "flashet" via ECU. En mulighet er å legge inn igjen orginal softwaren, eller legge inn igjen den modifiserte versjonen på nytt. Svingmassehjulet er skiftet nå mens bilen står på verkstedet i Sverige. Kan muligens være en feil også på det nye som er satt inn, men hvor stor er oddsen for dette? Det er kun ved kjøring den rister, ikke når jeg ruser den. Jeg har en ukvalifisert følelse av at det er noe mekanisk- at problemet ligger i drivlinjen et sted. Ristingen/bankingen er så "hard" at det føles slik for meg. Det vises heller ikke feilkoder i bilen eller når det er koblet opp diagnoseutstyr på den. Hva kan det si meg om jeg holder turtallet i problemområdet trår inn clutchen- og ristingen stopper! Kan dette være en indikasjon på at problemet ligger i gearkasse/drivlinje?
  5. Ja den er chippet, det har den vært hele tiden mens jeg har hatt den. Bruker bilen lite, kun på langturer når jeg skal hjem (E6), og jeg har kjørt den veldig pent. Men selvølgelig kan det skje noe alikevel. Den har gått helt strøkent frem til i vinter. Merket det etter jeg hadde den service, men jeg kan ikke skjønne at denne servicen kan ha sammenheng med problemene. Heller ikke chippingen. Hadde det blitt overført feilkoder etc skulle jeg vel ha merket dette med en gang?
  6. Det rister på alle gir, men blir værre/kraftigere på høyere gir. Jeg hadde bilen på service uken før ristingen begynte, og der ble det skiftet dieselfilter. Dette filteret er også byttet i ettertid for å eleminere en feilkilde. Kan det rett og slett være turbohavari? paalsen
  7. Har skiftet dobbeltmassesvinghjul, men det er kanskje flere svinghjul? Har som sagt tidligere ikke peiling på bil, men akkurat det her trigger meg noe utover det å vaske og fylle diesel :). Skal oppdatere denne tråden etterhvert som det skjer noe, om det skjer noe! I første omgang skal bilen få stå på verkstedet i Sverige helt til de blir så frustrerte og lei den uløste saken som står rett uten for veggen deres at de slenger bilen på en henger og kjører den hjem til meg. paalsen
  8. Ja det er nettop dette jeg syntes er så rart. Når de prøvde fikk de nesten sjokk over hvor ille det ristet, og de mente bilen nesten ikke var kjørbar. Syntes det er utrolig at de ikke klarer å finne ut av dette når problemet er så veldig tydelig. Ristingen kommer for full styrke ved gasspådrag 1500-2500 rpm når bilen er blitt varm. Og det føles også som det bare blir værre og værre jo lenger jeg kjører. Om problemet var innfesting/motorfester- ville ikke dette kommet også når bilen var kald? Har kun brukt bilen på noen småturer i nabolaget etter denne ristingen begynte, er redd for å gjøre ting værre enn de er. Og nå er den stuck på verksted i Sverige. Litt fortvilende :)
  9. Bilen begynner å riste fra ca. 1500 til ca. 2500 rpm oftest etter at jeg har kjørt litt med den og den er varm. Og det er ikke bare litt risting heller- det skaker og dunker slik at jeg nesten er redd for at hele bilen skal falle sammen! Så kommer den store frustrasjonen! Har hatt bilen på verksted nesten fire uker for å finne ut av dette! Over to uke hos en Møller forhandler her i Norge, og nå står den hos en Audi forhandler i Sverige på andre uken. Ingen av de har klart å finne ut av hva det er. Siden det ikke er noen feilkoder så klarer de ikke å finne feilen sier de. Javel, hva gjør jeg da? Det er utrolig frustrerende at de ikke finner ut av hva det er Har til nå: Hatt service på den, olje, filter etc Skiftet luftmassemåler Skiftet gasspjeld Trykktestet anlegget Skifet dobbeltmassesvinghjul Skiftet clutch Pluss diverse andre us som de sier de har gjort. Vet ikke hva de har sjekket av drivverk utenom clutch. Har selv ikke det minste peiling på bil. Så hva gjør jeg? Noen forslag? Er dette under noe som kan være årsaken? Coiler? Indre drivledd? Motorfester? paalsen
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår