Gå til innhold

eirik75

Bruker
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om eirik75

  • Bursdag 08/26/1975

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen

eirik75's Achievements

  1. Da var vi i gang igjen. Enten var det samme problemet som beskrevet i linken over (noe som løste seg ved at jeg beveget litt på ledningene), eller så var det en på skjøtet ledning til dieselpumpen som hadde bart kobber mot motoren.... Satser på den siste og at det ikke skjer igjen.
  2. Ja, det er en god idè. Har også sett en annen mulig forklaring her inne på forumet: Se skodaracing sin kommentar i denne linken: http://www.bilforumet.no/voyager/213289-obd-scan-pa-chrysler-voyager-97-a.html Skal gjøre en test i ettermiddag med startkabelen ihvertfall.
  3. Ja, nå nærmer vi oss :-) Det viser seg at jeg blåser sikringene til dieselpumpen idet bilen starter (dvs jeg erstattet 25A sikringen med en annen. Denne røk da jeg hadde glødet og skulle starte). I etterkant ser jeg at dette burde være det første jeg sjekket :mekke: Takk for hjelpen... Eirik
  4. Ja, enig med deg i dette. Men disse tingene burde vel ikke føre til at bilen stopper mens jeg kjører?? Jeg har ikke merket noe dårlig batteri, men lader det fullt igjen mens jeg er igang. Tenker jeg får ta en sjekk av ledninger/koblinger frem mot glødepluggene. Hvis denne deler jording og/eller kontakt med f.eks dieselpumpen antar jeg at dette kan skje?? Jeg ser ikke helt sammenhengen med at 1) Bilen stopper under drift 2) Jeg får ikke glødepluggene til å tenne m/tenningsnøkkelen (dvs dette kan jeg sjekke på selve pluggen for å sikre at ikke det er lampen i dashbordet som har tatt pause). Hvor stor motstand bør jeg se mellom jord og +12v hvis jeg kobler fra batteriet og måler mot det elektriske nettverket?? Antar at det bare er lyspærene i motor rommet??
  5. Nei, det ser greit ut mtp registerkjeden. Vippene går de... Har imidlertid fått et nytt "symptom"..... batteriet var helt utladet når jeg skulle prøve å starte bilen.
  6. Jeg har en Chrysler Voyager 2.5TD -96 mod. Mens jeg kom kjørende stoppet plutselig motoren og har vært stille siden... Har hatt litt problemer med diesel filter tidligere og fikk byttet dette (uten at det hjalp meg). Det som jeg anser som det viktigste "sporet" er at glødelampen ikke tenner når jeg slår på tenningen. Motoren drar rundt når jeg prøver å starte. Noen som har noen tips å komme med? Noen kontakter som har tatt kvelden?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår