Gå til innhold

nilsjs

Bruker
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om nilsjs

  • Bursdag 12/30/1982

Contact Methods

  • Bosted
    norge

nilsjs's Achievements

  1. Nesten glemt denne tråden.. fikk montert orginalt filter, dro til med håndmakt og alt var ok. Ifølge fyren på mithsubisi verkstedet har de haft lignende problem med uorginale filter på subaru forester. Er sikkert feil toleranser på enkelte uorginale filter
  2. linken var bare et tips til hvor du kan handle riktige oljer. poenget med posten er vw oljespecs. biltema har en olje som dekker vw504.00 og 507.00 Disse standarene dekker de fleste eldre standarer. Men motoren liker seg nok bedre med en olje som ikker er longlife (5w40) vw 505.00 eller 505.01 alt etter hva din motor krever(står i boka) ihvertfall så lenge du bytter på maks 15000km Kan grave fram det meste ang vw oljer senere idag om det er ønskelig. Edit: glemte å skrive hovedgrunnen til at dette er viktig på tdi motorer! På pumpedyse motorer blir diesel pumpene drevet av kammen, her er det store belastninger som krever riktig olje for å beskytte delene, derfor bruk en olje som har vw spec for pd motorer. Anbefaler vw505.01 for faste intervaller (maks 150000km) da denne er 5w40 og derfor har en sterkere oljefilm i de utsatte områdene i motoren.
  3. i instruksjonsboka di står d hvilken olje standard du skal bruke.. fks vw505.01 viktig at dette følges på nyere vag. Bruk kun det som står i boka eller en nyere standard som dekker den bilen din skal ha. oljelageret.no har gode priser på gode oljer fks denne http://oljelageret.no/shop/osc/product_info.php?cPath=48&products_id=237 sjekk boka å bruk det som står der!!
  4. skal ta en grundig rengjøring og innspeksjon før nytt filter monteres i morgen. Har kommet fram til at det må strammes relativt mye på denne bilen for å få det til å sitte. men skjønner ikke hvorfor det går galt enkelte ganger. Men får se hva som dukker opp når jeg inspiserer i morgen.
  5. Har prøvd alle varianter fra håndmakt til å trekke til MYE med filter tang. Har vært problemfri på flere oljeskift nå helt til nå sist gang. Smører selvsagt pakningen med ny olje før montering. På andre biler har jeg aldri hat trøbbel med sånt
  6. Har hatt endel problemer med dette tidligere på min 96 galant glsi 4wd. Mistet oljetrykk/ all oljen 3 ganger på rad for et par år siden, alt via oljefilter som løsnet av en eller annen grunn. Har en følesle av at det var fram filter di gangene det gikk galt. Byttet nylig olje + filter fra bosch til fram filter å da begynte elendigheten igjen. Kan dette ha samenehng med filter type? Eller er det jeg som kødder til noe så enkelt som å bytte filter? Har tenk tanken på skader på delen filteret monteres på men den har da fungert bra lenge nå. Skal prøve orginalt Mitsubishi filter i morgen for å se om jeg får orden på sakene. Noen som har erfaring med lignende problem?
  7. Har ikke peil på vw verksteder i tyskalnd men sørg for å få westfalia hengerfeste!! Det som brukest fra fabrikk på alle vag. Er en genial løsning på passat hvertfall blir helt usynlig når du tar det av. anbefaler også 13polt stikk når du først monterer nytt, så kan du heller ha en overgang til 7polt liggende sammen med kroken. det skal også være å få et feste til kroken som monteres i reservehjulsbrønn for oppbevaring. Tyskerne overlater ikke sånt til tilfeldihetene :partyon:
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår