Gå til innhold

bollerud

Bruker
  • Innholdsteller

    29
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om bollerud

  • Bursdag 03/03/1979

Contact Methods

  • Bosted
    bergen

bollerud's Achievements

  1. ja det var det jeg også mente....menne tenningsstrøm ja, mange ledninger var det gitt hehe. er poenget å koble ACC til en eller annen ledning som gir strøm ved tenning?
  2. Hei...har kikket litt på noen guider på bilstereo men er litt usikker på en ting. Forrige eier av bilen min hadde et bilstereoprosjekt på gang i bilen, så tingene var sånn nesten ferdig rigget opp med ledninger osv. Dro ut cdspilleren i dag og kikket på ledningene som var koblet til. Det han hadde gjort var å koble en ledning fra cd spilleren med "ACC" merke på sammen med en annen ledning fra cdspilleren med "battery" merke på. Så disse to ledningene gikk sammen i en ledning ut til batteriet. Det gikk også en svart ledning ut fra cdspilleren til batteriet som jeg antar er jording? Er det ikke feil å koble ACC på battriet? skal ikke denne ledning på tennings ledning (ignition wire)? Sånn som jeg har skjønt det så vil jo bare ACC tappe batteriet for strøm, noe som faktisk skjedde før jeg tok av alle ledningene fra batteriet. takker for alle svar :)
  3. litt vanskelig å forklare, men bilen står slik til at det blir litt vanskelig.
  4. åh, jeg var ikke klar over at man kunne lade opp et bilbatteri, får gjøre det da takk for svarene :)
  5. Så bilen skal ikke starte på et lånt batteri hvis dynamoen er defekt. Starter bilen på lånt batteri, så bør jeg få ladet opp mitt batteri siden det bare kan ha blitt tappet? feks av radioen o.l?
  6. men ideen om å låne et annet batteri og se om bilen starter på det vil vel si meg det samme?
  7. nei bilen starter ikke, og viser 11.5v.
  8. var oppe og lyste på det nå. Kunne forsåvidt se et grønt skjær nedi der...såå, da er det vel dynamoen da? Kunne ikke jeg bare ha lånt et batteri fra en annen bil, hevet det inn og hvis bilen ikke starter på det heller så må det vel være dynamoen?
  9. ok, når du never den fargeindikatoren så kikket jeg på den tidligere i dag, men lyste ikke på den. Det var svart forsåvidt, men tror jeg må ta en kikk til...som du sier, rett over batteriet og med lys. takk for hjelp :)
  10. Nei, jeg har 11.5 V hele tiden. Får ikke start på bilen, men lurte på hva den burde vise hvisbilen var i gang. Men du svarer på spørsmålet... du sier 11.5 V ikke er nok for å starte bilen...så da må jeg vel skifte det.
  11. nei jeg får ikke startet den i det hele tatt, får bare målt når motoren er av. Med batteriledningene koblet til batteriet får jeg 11.5 V. Har jeg åpen dør pluss tenningen i slik at vifteanlegget i kupeen går på, får jeg rundt 10.5 V. det som får meg til å tenke at batteriet er tappet er at det var 4 ledninger festet til det, en av de må være radio...de andre har jeg ikke peilig på hva er.
  12. skal den måle rundt 14 V når bilen er i gang?
  13. Juhu vet dere hva, i dag ville ikke bilen starte og batterilampen lyste. Merket også at den brukte litt lenger tid enn vanlig for å starte de forutgående dagene. Målte volt på batteriet med multimeter og det viste 11.5 V når ingenting var på. Hvis jeg vridde tenningen slik at lysene kom på så viste den vel ca 10.5 V. Kan jeg ganske sikkert konkludere at jeg må ha nytt batteri? Det var også 3-4 ledninger koblet til polene (utenom de to vanlige batteriledningene), en av de må være radioen, men de andre vet jeg ikke hva er. En av ledningene var ikke koblet til noen heller.
  14. Noen her som har overhalt girkassen på en w126 på verksted? Kassen til doningen min (380 sel) begynner å bli slitt. Bruker ca 2 sekunder på å skifte i revers, kan hoppe fra 3 til 2 gir i 1-2 sekunder, treg med å komme seg ut av 1 gir ved oppstart. Bilen er gått 250000 km og jeg vet at tiden er inne for hvertfall giroljeskift. Lurer på om jeg skal levere den inn for giroljeskift og evt flushe kassen og satse på at det løser problemene, eller ha en skikkelig overhaling. Problemet er at jeg ikke har peilig på hva en overhaling vil koste, 10.000 kr? 50.000 kr? mer?? Allerede smertelig erfart hva deler til disse bilene kan koste, så vet ikke helt om jeg kan sammeligne med andre bilmerker...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår