Gå til innhold

erik83

Bruker
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om erik83

  • Bursdag 03/11/1983

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen

erik83's Achievements

  1. LMM byttet, hjelper ikke det spor. Snakket med Auto-Sentrum igjen og fikk spm. om bensinfilter var byttet i det siste. Jeg har i alle fall ikke byttet de 2 årene jeg har hatt bilen, så jeg plukket av det gamle bensinfilteret. Filteret er et originalt VW/Audi filter fra 1995 (da bilen var ny!), så det ser ut til at bilen har gått 178000 km over 13 år uten å få byttet bensinfilter... Jeg monterer et nytt filter og bilen ser faktisk ut til å fungere helt supert! Jeg vet at den forrige eieren ikke akkurat har holdt bilen godt, men dette er jo helt sykt...
  2. Tenkte bare jeg skulle oppdatere litt: Har hatt bilen inne til diagnose hos Auto-Sentrum i Bergen i dag. De skal visst nok være rimelig dyktige på sånt... De fant flere feilkoder, men målingene viste ikke så mye galt, bortsett fra at LMM en kort periode viste helt gale verdier. Jeg fikk beskjed om å komme innom igjen i morgen for å sjekke feilkodene og kjøre noen målinger igjen. Han mistenkte at LMM periodevis fusket. Nå håper jeg at det bare er å bytte LMM, som er en enkel sak...
  3. Jeg har kjørt TBA som beskrevet av Ross-Tech (har forsøkt flere ganger). Det fikset som sagt feilmeldingen jeg hadde først, men det hjelper definitivt ikke på problemene. Jeg finner ingen beskrivelse på Ross-Tech sine sider på akkurat den feilmeldingen jeg har, men på "Adaptation limit exceeded" (00561) står det at man bør sjekke bensintrykk, LMM, luftinntak og eksos og injector. Jeg fatter imidlertid ikke hvorfor bilen går som en klokke så lenge den ikke er varm...
  4. Hei, Jeg har i lenger tid hatt noen mindre problemer med min Audi A4 '96 1.8, men nå er det vel på tide å få fikset greiene. Feilbeskrivelsen først: Bilen starter og går helt fint når motor er kald. Jeg kjører frem og tilbake til jobb 15km hver dag uten problemer. Når jeg har kjørt en del lenger, og gjerne litt hardt, slik at motoren er varm, så er det ofte svært lett å kvele motoren når jeg f.eks har stoppet for rødt lys. Jeg må da gjerne gi litt ekstra gass når jeg slipper ut clutchen. Dersom motoren blir kvelt og stopper, eller jeg evt. tar et kort stopp i et par minutter, er det ofte vanskelig å få start igjen. Motoren tenner, men det høres rett og slett ut som den blir kvalt. Litt ekstra gass hjelper. Jeg føler også (kanskje bare en følelse) at motoreffekten er noe dårligere på varm motor. VAG-COM feilkode: 15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached Jeg har mange teorier, så kanskje noen kan hjelpe meg å eliminere noen av de: - LMM - Gasspjeld - Turtallssensor - Lambda Alle disse feilene burde vel imidlertid gi andre og mer konkrete feilkoder? Jeg hadde tidligere også en feilmelding på et eller annet med gasspjeldet (throttle body). Jeg kjørte TBA(throttle body adaptatation) med VAG-COM og fikk bort den feilmeldingen, men uten at dette hjalp på de andre symptomene... Hva kan være galt?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår