Gå til innhold

Peugeot405

Bruker
  • Innholdsteller

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Peugeot405

  • Bursdag 05/14/1990

Contact Methods

  • Bosted
    Tønsberg

Peugeot405's Achievements

  1. Nå har jeg pusset og smurt koblingene på batteriet samt sikringsboksen som er oppå batteriet. Bilen startet, og jeg kjørte den en liten testrunde, og foreløpig så ser det bra ut. Jeg krysser fingrene for at dette er en permanent løsning :)
  2. Ok. Skal sjekke det senere. så kommer jeg tilbake med mer info om jeg har fått ordnet det eller ikke :)
  3. Hei. Jeg la inn for en stund siden et innlegg om at jeg hadde et elektrisk problem med poloen min. Det endte med at jeg byttet den elektriske delen på tenningslåsen. Det fungerte i et par uker, men så begynte det samme gamle igjen. Det som er problemet er: Når jeg vrir om tenninga, så begynner strømmen (hovedstrømmen) å slå seg av og på (akkurat som ledningene til batteriet ligger løse og kobler inn og ut), og instrumentpanelet slår seg av og på, viserne på speedometeret og turtelleren står og dirrer mens det begynner å komme en pipelyd (en slags alarm fra instrumentpanelet). Jeg har brukt en del tid på å finne ut hva dette er, men til ingen lykke. Jeg er en fattig student som ikke har råd til å betale verksteder for time ut og time inn med feilsøking. Noen som værsåsnill kunne komme med noen gode råd, eventuelt noen i Bø-området som har feilsøkingutstyr som kunne tenke seg å hjelpe? Tusen takk for alle svar =D
  4. Byttet bakstykket på tenningslåsen. Det fungerte i et par uker, men nå er det back to basic igjen. Tror ikke det er det som er feilen, hadde bare "flaks" at bilen tilfeldigvis begynte å fungere igjen etter det. Noen som har peiling på hva det kan være?
  5. Hei. Skulle starte bilen i dag, men da jeg skulle vri om nøkkelen kom det en merkelig lyd fra instrumentpanelet og viserene på speedometeret gikk opp og ned, og det var ingen tegn til tenning i det hele tatt. Virket ikke som om det var noe strøm til noe i bilen. Etter å ha vridd om tenninga fram og tilbake 100 ganger kom det strøm til tenninga og bilen startet. Dette har skjedd en gang før, og da skrudde bilen seg av 2 ganger mens jeg kjørte, men var av og på med en gang. Noen som kan hjelpe meg? Skal avgårde til Vestlandet i dag, så dette var veldig dårlig timing :/:shake
  6. Takk for alle svar folkens. Kjøpte et nytt bensinfilter i går, og bytta det. Vips, null mer lekkasje. Var nok pakningen/skjøten i det gamle som var ødelagt.
  7. Ok, jekket opp bilen og så, og det så ut som det lakk fra filteret? Kan det være mulig. Jeg mener, hvordan kan det gå hull i et bensinfilter?
  8. Hei alle sammen =) Jeg kjørte skulle en tur hjem til Tønsberg i går. Jeg gikk ut av bilen for og pisse, da jeg kjente lukten av bensin, jeg bøyde meg ned og så at det drypte fra ca midt under bilen. Har kikket under bilen nå og det drypper kun når bilen er i gang, og det renner/drypper bensin fra bensinfilteret. Kunne ikke se noen antydning til at det drypte fra tanken noen plass. Noen som kan hjelpe en student med noen råd/tips ? =D På forhånd takk =D
  9. Takk for svar, da skal se åssen dette går i morgen :)
  10. Hei. Skulle lufte bremsene på poloen i dag da gjengene på det jeg tror er hjulsylinderen gikk i stykker. Da jeg skulle skru inn luftenippelen skrudde jeg ut gjengene i samme slengen =P Spørsmålet er om jeg må ta noen spesielle forhåndsregler før jeg bytter hjulsylinderen, eller er det bare å bytte hjulsylinderen og begynne å lufte bremsene?? På forhånd, takk =D
  11. Takk for svar. Skal få prøvd dette i morgen, så oppdaterer jeg hva som skjer :) Virker som dere har peiling på dette.
  12. Hei! SOm jeg sa i går så skulle jeg bytte bremseskoene bak på bilen også, men etter å ha byttet: Skiver, klosser samt bremsesko bak så er det fremdeles lang pedalbandring på bremene og dårlig bremseeffekt. Hvis jeg nødbremser bremser det hardt med en gang før bremsene avtar. Noen som kan hjelpe meg med å finne ut hva dette er? Takk for alle svar =D
  13. Ok, takk for svar. Da skal jeg kjøpe meg nye klosser og monteringssett i morgen, så får jeg håpe det går i orden :)
  14. Hei. Har nå byttet bremseskiver + klosser foran på min vw polo 6n. Bremepedalvandringen endret seg ikke, men etter å ha åpnet opp tromlene bak ser jeg at det ikke er noe igjen av bremseklossene bak. Kan dette ha noe med bremsepedalvandringen å gjøre? Holder det med å bare bytte bremseklosser, eller må jeg bytte noe mer en det? PÅ forhånd, takk =D
  15. feil, det er lov til å snu setene mot kjøreretningen. Det som derimot ikke er lov, er å ha sidestilte seter, med mindre det er typegodkjent for den bilen.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår