Gå til innhold

stinuss

Bruker
  • Innholdsteller

    2
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om stinuss

  • Bursdag 12/18/1976

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A6
  • Biltype (eks Audi)
    Audi 2.0 TDI
  • Årsmodell (eks 1995)
    2006
  • Motor (eks 1.6)
    2.0 TDI
  • Fylke
    Sør-Trøndelag

Contact Methods

  • Bosted
    trøndelag

stinuss's Achievements

  1. Case: - Det er en kraftig dieseldunst inne i kupeen. Spesielt når man åpner dørene etter at den har stått en stund. Mtp at det er en sedan synes jeg det er merkelig at det lukter desidert mest inne i bilen. Sjekket: - Motoren er tørr og fin og ingen lukt i motorrommet. - Bagasjerommet er det heler ingen utpreget lukt fra. - Det lukter ikke spesielt mye når jeg kjører. Spørsmål: - Kan det være lufting på dieseltanken som gjør dette, at eks. et lokk ikke er skikkelig påsatt? - Hvordan kommer man enklest til dieseltanken, er det under, eller fra bagasjerommet? - Er det andre sjekkpunkter i forhold til lekkasjer etc. en bør sjekke av? Takker for svar Mvh
  2. Bilen går jevnt når den er kald, men begynner å nøkke (fjuske), når den er halvvarm. Virker litt stødigere når den er skikkelig varm, dog ikke perfekt. Er også diffus å starte når den er varm, starter kun viss jeg så vidt toucher, ved kinning kommer den ikke, må i så fall vente i 5-10 minutter til den blir kald igjen. Kan dette være et symptom på at den får for mye bensin? Den er også ganske heftig på forbruket generelt. Har sjekka: Bensinpumpe og filter. Coil, fordeler, plugger, tenningsjustering, tomgangsregulator og luftmengdemåler. Samt ymse signalgivere. Mistanken rettes mot, elektronisk feil (bensinkuttfunksjon), eller lambdasonde. Har noen noe tips, eller lignende erfaringer hører jeg gjerne fra Dere!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår