Gå til innhold

Ravo78

Bruker
  • Innholdsteller

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Ravo78

  • Bursdag 03/29/1978

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    16v - GT-variant
  • Biltype (eks Audi)
    VW Passat
  • Årsmodell (eks 1995)
    1993
  • Motor (eks 1.6)
    2,0
  • Fylke
    Sør-Trøndelag

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim

Ravo78's Achievements

  1. Prisen er satt ned, ønsker å få bilen solgt. Den må være EU-godkjent før 31.august ellers kjøreforbud.. Greit å ha litt tid å mekke på om du er interessert:)
  2. Skal selge min Passat stv 2,0 DOHC, 135 Hk, GT-variant, 1993 modell - type 35i. Gått 224.000km Blitt fortalt at dette er en ganske sjelden variant i Norge. Bilen har ABS bremser, airbags for både fører og passasjer, kjørecomputer, elektriske sidespeil, cd spiller med cd veksler, innebygd kassettholder for 4 kassetter(!);), soltak som fungerer og lekker ikke. Bilen ble kjøpt av mitt søskenbarn under Tysklands-studier i 1996 og importert til Norge i 2001 og har fram til jeg kjøpte den for 1,5 år siden gått i Sandnessjøen. Bilen var inne til EU-kontroll den 11.05.09 og ble ikke godkjent - må godkjennes før 31.august. Mangelliste vedlagt. Bør nevnes at midtre lyddemper er gåen, så denne må skiftes, eksoslekkasje og hull sitter i denne. Ellers er det noe rust på bakluken, primært i området bak skiltet, men litt er kommet opp over kanten. Kupeviften tok kvelden i vinter, går nå bare på trinn 4 med mye lyd.. Motor og karosseri ellers er så vidt meg bekjent uten store feil og mangler, pen i lakken. Bensinpumpe skiftet jan 08. Motoren rufser av og til litt på tomgang. Dette kan beskrives bedre om du er interessert. ABS varselslys lyser av og til ved sving, men regner med dette har med det slitte endeleddet (bemerket på EU-kontroll) å gjøre. Utrolig god å kjøre, men trenger nå en opprustning. Bilen selges som den står og trenger litt mekking før den er EU-godkjent, men det er mye bil igjen om dette utrettes. Bilen kan ses og forevises i Trondheim/Melhus området(bor på Strindheim, jobber på Melhus). Utropspris er 7500,- inkludert årsavgift. Ta kontakt på passat93modell@gmail.com eller i kommentarfeltet nedenfor ved spørsmål eller interesse. Det som ser ut som støv er støv, bilen har stått i ro en uke nå. Skal få vasket den og legge ut nye bilder da:)
  3. Verkstedet fant at magnetladetrykksventilen var defekt. Så får vi se om problemet forsvinner..
  4. Hadde kontakt med eier igjen, og han har opplevd det beskrevne problemet et par ganger etterpå. Altså at bilen plutselig går dårlig, for så å gå normalt igjen. Kan det fortsatt være "dritt"? Eller tyder dette på noe annet?
  5. Høres betryggende ut at det sannsynligvis bare er "dritt";)Blir nok så jeg satser på den aktuelle bilen. Er det andre ting som kan være aktuelt å holde et øye åpnet på?
  6. Vurderer å kjøpe en Passat stv 1,9 TDI 2003 og hadde en prøvetur i går. Dette er en bil som har gått mye kortkjøring og da i byfart(50km). Under prøveturen(2 mil i 80) fikk vi skikkelig dårlig ytelse ut av bilen,(fart falt i 4.gir i en liten stigning og null akselerasjon) da vi kom tilbake og rapporterte om opplevelsen tok eier med oss på en runde på høyt turtall og ytelsen kom tilbake. Tyder dette på at bilen var daukjørt og full av ”dritt” eller kan det være noe galt med turbo el.l? Er ingen bilekspert og håper på et opplysende svar;)
  7. Hei, trenger ny bil og vurderer en peugeot 406 01modell 1,8 bensin. Er det noen kjente feil på denne modellen som jeg bør være obs på? Eller andre ting som kan skremme eller friste meg med denne bilen;)
  8. Det var tydeligvis ikke noen(?) som hadde svar på dette, oppfølgingsspørsmål blir da: er det noe problem, rent bortsett fra litt ekstra lyd, å kjøre med defekt lyddemper? Dårlig med cash for tiden;)
  9. Hei, midtre lyddemper på min Passat 2,0 16v 93 modell(89-93) er blitt veldig skranglete. Har hatt kontakt med både biltema, mekonomen, torshov og møller for å undersøke hva en ny ligger på. Både mekonomen og møller oppgir en pris på ca 3500,- Torshov kan skaffe for ca 2700,-, mens biltema ikke kan skaffe for denne serien med motor over 115 hk. Det jeg lurer på er som følger: Er det mulig å bruke den potta som passer for en 115 hk passat på min 2,0? Regner nemlig med at dette vil bli det rimligste alternativet.. Håper noen kan gi meg et innspill på dette:)
  10. Lyden er kommet iløpet av den siste mnd så derfor jeg antar at noe er galt. Vi tettet et hull i potta på ca 5mm diameter, kan dette ha utløst noe, vet ikke hva det skulle komme av men slo meg at lyden er kommet etter dette.
  11. Ja eksosanlegg og katalysator er nok fra byggeår;) Er denne lyden et tegn på at noe kostbart er iferd med å skje eller er lyden mer irriterende? Hva kan en eventuelt gjøre med noe slikt..
  12. Har fått en lyd i/rundt eksosanlegget - høres ut som et løst deksel som ligger og slår-altså en metallisk lyd av noe slag. Lyden er veldig tydelig ved tomgang, men forsvinner/minsker ved pådrag. Har ikke hatt bilen på bukk for å ta en ordentlig titt, men kan ikke se og føle noe løst. Noen som har et forslag til hva dette kan skyldes?
  13. Hei, har et problem med vifta i kupeen. Det er jo fire trinn på denne vifta, men trinn 1, 2 og 3 har plutselig ingen effekt - mens trinn 4 fungerer. Har forstått det slik at dette kan skyldes en ødelagt motstand? Har noen vært borti et tilsvarende problem eller har et annet syn på hva som kan være galt. Om det kan skyldes motstanden, hvor sitter denne og er denne noe en klarer å skifte selv? Håper på et svar da det hadde vært kjekt med litt justering på vifta nå når kulda er kommet:)
  14. Hei, har en Passat 93 modell, 35i 16v. Den har et par nykker som jeg gjerne skulle fått bort. Dette gjelder ABS-lyset som blinker ved fartsdumper og stort rattutslag, har fått et tips om at det kan skyldes skitten sensor eller at hjullageret på en av framhjulene er gåent. Noen som har noen andre tanker og meninger rundt hva dette kan skyldes. Videre er bilen noe ujevn på tomgang og ved kjøring på lave turtall(under 2000), ser at fallet påvirker lyset i dashbordet. Den har vært slik i par-tre mnd uten at dette har forverret seg. Hadde bilen på service før jul og batteriet lades normalt. Har vært inne på tanken om det kan skyldes spenningsregulatoren? Fikk noen merknader på at rotor, fordelerlokk, tennplugger og tennledninger var moden for utskifting etterhvert - kan problemet ligge her? Alle forslag mottas med takk:hellothere:
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår