Gå til innhold

Falke

Bruker
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Falke

  • Bursdag 09/03/1988

Contact Methods

  • Bosted
    stavanger

Falke's Achievements

  1. Takk for raskt svar! Ja, det er litt mere lignende en kntirelyd. Men det er på de høyere turtall. På lavere så kommer det en mer markant klakkelyd. Jeg har fått en med erfaring til å høre på, det var han som mente at det måtte være fordeleren.
  2. Hei Jeg har en volvo 240 turbo 1984 modell, å har i det siste hatt noen problemer. Problemet er at når den kommer litt på turtall (snakker 3-4000 kanskje) så kommer det en fæl klakke lyd. Har funnet ut at det kan vær tenningen som er litt feil så jeg prøvde å vri fordeleren (mekanisk) med "rotatoren's" retning, altså med klokka. Dette viste seg å være helt umulig, fordeleren sitter bom fast! Jeg må ha ny fordeler uansett, siden den feste annordningen bak er knekt, så jeg lurte på om jeg likeså godt kan kjøpe en elektronisk fordeler? Dette tenkte jeg siden når jeg skrur opp trykket, så får jeg tenningsbank når jeg drar den på høyere turtall (fori fordeleren ikke klarer å henge med?) Så det jeg lurer på er om det er noen triks for å få vridd fordeleren, og om det går ann å sette på en elektronisk fordeler på en bil som orginalt har en mekanisk? Det skal og nevnes at det er en gasser turbo, om det har noe å si :) Takker for alle svar! Mvh Falke
  3. Heisann :) Jeg kjøpte for ikke så lenge siden min første bil. Det er en Volvo 240 Turbo. Det er en 84 modell, å motoren er en B21AT 2,1 liter. Den er kjørt 131 000. Har hatt litt problemer med slanger som har sprekt, men det er ikke det store problemet. Nå i det det siste har jeg prøvd å finne ut av et problem, jeg anntar at det er forgasseren som skaper seg.. Problemet er altså at når man kjører, så begynner motoren å fuske og mister all kraft ved 3000 rpm.. Den nykker litt først, for så å dette på turtallet, å omsider klarer den å jobbe seg opp igjenn.. Når jeg bare ruser motoren går den fint opp til 4000 rpm, å etter det skjer det samme.. Har skifta tennplugger, å tenningsledningene + den fra coil. Har skifta pakninger på flotørkammer, turbo innsuget, å den som er i mellom innsug å forgasser. Skifta den membranen som er på toppen av forgasseren. Har skjekket om den suger falsk luft, men det virker som om det meste er tett. Har skifta stifter, å skjekka at klarigen er rett. Har pussa vekk korosjon på den "rotatoren" i fordeleren.. Det skal å nevnes at jeg hadde dette problemet tidligere også, bare da varierte det turtallet der den mistet kraft på fra 4000 til 1000 rpm.. På det verste så døde motoren da jeg pressa inn gassen til bunns ( dette når jeg stod stille hjemme i gården ). En annen ting er at den gikk fint på choken opp til 3000 rpm. Men denne gangen ble problmet mysterisk løst ved at jeg ruste motoren med choken, for så å ruse den litt ekstra med gassen i noen sekunder.. Så mirakuløst nokk fungerte den fint i en 3 dager til.. :S så kom problemene tilbake.. Jeg er takknemelig for alle svar! Mvh Falke. Omdal
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår