Gå til innhold

pedern

Bruker
  • Innholdsteller

    347
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om pedern

  • Bursdag 09/27/1981

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil for alle penga!
  • Modell (eks S4)
    AX Rally Gruppe N1
  • Biltype (eks Audi)
    Citroën
  • Motor (eks 1.6)
    1,3
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    portet topp, racing clutch og motorfester, fullt bilstein understell + + +

Contact Methods

  • Website URL
    http://team-lotus.nu
  • Bosted
    Oslo

pedern's Achievements

  1. Gikk til innkjøp av en slik en jeg da! Ikke like grom men.... Har kommet til landet og skal hentes den 06.07! Gleder meg!
  2. pedern

    40 weber

    Hehehehe! Ikke dårlig morty! Ikke dårlig! ;)
  3. pedern

    40 weber

    2 stk doble 40 eller 45 dcoe webere med innsug til 2l pinto! Enkelt og greit og mulig å oppdrive brukt som nytt! :)
  4. pedern

    40 weber

    Hvis du mener at man merker 1-2 hk, ja, så merker man sikkert forskjellen! :rolleyes:
  5. pedern

    40 weber

    Kjenner ikke igjen den gasseren der! Men mange forder har to ports usynkrone gassere som f.eks Weber DGAS 32/36! Vil nok ikke merke noe ved å gå pååå på gasserstørrelsen på den måten! to doble gassere er merkbart!:)
  6. pedern

    40 weber

    Prøv Burton i england! Tror web adressen er http://www.burtonpower.co.uk :) Prisen er jeg ikke helt sikker på, men de er ikke billige!
  7. pedern

    40 weber

    Jepp! Manuelle chocker! :)
  8. pedern

    40 weber

    Escort RS 1600 og Twincam hadde orginalt 2*40 DCOE webere! Den du har der er en downdaught weber! Ble brukt til 2,0l Pinto Gr2!
  9. TIPS: Rust i støtdempertårn og i kanaler (kan være vanskelig og se i og med at mange av de hadde plast "styling" over kanalene)! Motoren er i basis en CVH (i RS Turboens fall en 1600 ccm) motor (enkel, grei og billig og skru på i utgangspunktet), men kan som nevt over ha vært hardt kjørt! Et lite tips er å se på fargen på eksosen!!!! En av de bilene jeg syntes er veldig tøffe gatebiler, men vanskelig å finne et "pent brukt eksemplar"! RS Turboen ble langsert i 1984 (MK3 escort) og siste bil ble sluppet i 1990 (Mk4/5). Andre generasjon kom i 1986! Karosseriet er det samme som RS 1600i med små "extensions"! Dobble "bonnetvents" blant annet! Turboen er en grei turbo å få tak på! En vannkjølt Garrett T3 Turbo, matet av Boch innsprut (EFI). Den hadde en standard ytelse på 132 hk ved 6000 ondreininger og 133 fot/pund ved 3000 ved første genrasjon og 2750 ved andre genrasjon. Understellet er likt RS1600I, men med krengningshemmer bak i tillegg! Skiver forran, tromler bak! Correct me if I'm wrong, men tromlene bak er lik 1,6l escort, altså 9 tommer eller 22,5 cm! Ble levert standard med 6*15! Mer husker jeg ikke i farten, men skulle det være noe kan jeg få sjekket det opp! Mvh Peder!
  10. pedern

    Kjøling

    Bilen blir IKKE skikkelig varm! Som nevt ovenfor er det nok temostaten som har "kilt" seg! Ikke et uvanlig problem! En nye en på bilteme koster i underkant av en Edvard Greieg (100 spenn)! By the way! Ikke veldig bra og kjøre med en motor som går på for lav temperatur! :)
  11. Ellers er alt vel??????
  12. pedern

    MC-gasser

    Mente selvsagt Mikuni! De er de mest brukte på bil så vidt jeg vet! Ser sånn ut!
  13. pedern

    MC-gasser

    Jeg vet i hvertfall at "mange" i escortmiljøet i sverige har bygget om 2l pinto topper! 4 stk. Mitzumi mc forgassere har de brukt der! Var å så på en av motorene utenfor stockholm og vurderte det til Europa'n, men det ble cosworth! fabrikant påstod en effektøkning på 10 hk i forhold til 2x45 dcoe webere! Det så ganske tøfft ut også! :D
  14. Jeg blir litt redd jeg. Redd for at det faktisk finnes "mennesker" der ute som syntes dette er "helt værst"!! :eek:
  15. Får legge ved noen bilder av noen av bilene jeg også da! Rallybilen: Rallybil nr2: Banebilen:
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår