Gå til innhold

Ivan306

Bruker
  • Innholdsteller

    75
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    SCIROCCO GTX 16V
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1986
  • Motor (eks 1.6)
    1.8 16v!:)
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    INGEN FORELØPIG

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Oslo

Ivan306's Achievements

  1. Der var det litt mer lyd ja:) Sitter "gass" spjeldet før eller etter kompressoren på disse bilene? På mange av de bilene jeg har funnet med kompressor på nettet, så sitter ofte utblåset fra kompressoren rett på innsuget og spjeldet før kompressoren. Er det slik på mini'n også?
  2. Siden jeg ikke har råd til en Mini Cooper S enda, så har jeg ordnet meg en Eaton M45 på Saxo'n min:) Spm mitt er: En org. cooper S bråker jo ikke akkurat mye. Kan vel snaut høre at det finnes en kompressor under panseret. Men på min bil hyler det noe sykt. Noen som vet hva som demper lyden? Er det pga original luftfilterboks på innsug eller er det noe på utblås som demper lyden? Jeg kjører på konfilter nå, men kunne tenkt meg å bygge inn filteret hvis det hjelper på lyden. Er jo moro, men man blir gal i hue ved langkjøring:) Tips mottas med stor takk:)
  3. Tøff bil du har der! Moro å se flere som holder på med saxo. Er spent på å se resultatet av dørsidene dine
  4. Hei! Ville bare informere at det blir treff med http://www.peugeot-sport-club.no på Våler 23.mai Alle dere med Citroen er velkommen! Det koster 750,- for å kjøre på banen, men det er hyggelig om noen vil ta turen for å se/vise frem sine egne biler/prate osv. Det er flere i peugeotklubben som kjører citroen. Jeg kjører selv en 2000 modell saxo.
  5. Har fått en sprekk i grenrøret mitt. Er det noen som vet om noen i drammensområdet som kan sveise rustfritt? Har ikke lyst til å sette på org. grenrør igjen:)
  6. oops! så det var lagt ut info på terminlista.
  7. Det er treff og banekjøring for peugeot,citroen og renault int. 11 august på rudskogen.
  8. står GARRETT M10 48 2 på turboen. Prøver nå å finne ut hvilken bil den kommer ifra, så kan jeg finne ut om den er brukbar som turbo til bensin.
  9. neida, blir ikke mye trykk på. tenkte rundt 0,5 - 0,6 bar. Men funker dette sånn tålig, så kommer jeg til å bygge motor med smidde lavkompstempler og større turbo pluss pluss. Som sagt så er dette mye for å prøve og feile:)
  10. Mangler koblinger også ja. Vet ikke hva slags turbo det er. Er fra en peugeot turbodiesel. Men etter det jeg kan se, så er det samme koblinger som på t3 f.eks. Er ennå ganske grønn på turbo, men litt av planen med prosjektet er å lære mer:)
  11. Har et turboprosjekt på gang og fikk tak i en brukt garret turbo og manifold. Men ikke slanger til den. Hvor kan jeg få kjøpt slanger til oljeinngang og retur? Er vel noen som har slikt brukt også. Kanskje greit å gå på en hugger å få tak i noe? Dette skal være et billigprosjekt i første omgang:)
  12. Saxo fan her også. 1,4 saxo vts. Nettopp kjøpt inn. Lite om saxo her, så henger mest på http://www.saxperience.com
  13. Har en peugeot 106 som jeg har byttet innsug på. Har satt på et 1,3 rallye aluminium innsug. Problemet er det at motoren fusker og går veldig dårlig på veien. når jeg står stille og ruser motoren så går den helt fint og går fint på tomgang. Veldig ille i oppoverbakke. BLir fort varm også, så virker for meg som den får for lite bensin. Noen som har peil og kan hjelpe meg?
  14. ønsker å kjøpe en standard 3 bars bosch bensinregulator. Skal brukes på en peugeot 106, eventuelt få vite om noen andre biler som har 3 bars regulator som jeg kan finne på huggeren.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår