Gå til innhold

pahf

Bruker
  • Innholdsteller

    2,634
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om pahf

  • Bursdag 05/26/1983

core_pfieldgroups_99

  • Motor (eks 1.6)
    1.4

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Litt her å litt der

pahf's Achievements

  1. Ok, kjipe greier, men fikk ihvertfall en pris. På intet mindre enn 9000,-
  2. Nei, tviler på at jeg kommer noen vei sånn sett, men ønsker å høre om det er flere av samme erfaring. Ikke minst noen som vet hva dette vil koste å bytte ut?
  3. Har en Passat 2012 mod 134000km som jeg kjøpte forrige uke, så ser jeg at venstre side på førersiden har skinnet fått hull og ser svært slitt ut. Hvilke garantimuligheter har jeg i forhold til "Norgesgarantien" til Møller? Har lest at det er mye dårlig kvalitet på skinnsetene på de siste modellene av Passat. Eventuelt hva koster det å få trukket det om? Har vedlagt bilder av hvordan det ser ut, syns det tyder på dårlig kvalitet på en 3 år gammel bil, selv om den har gått 134000km.
  4. Ok, bilen er satt på verksted nå, så jeg får vente til i morgen å høre hva de finner ut.
  5. Med min fattige kunnskap, så jeg ingenting som så unormalt ut nei, bortsett fra litt sviddlukt, men etter hva de som kan dette sier så kan det ha sammenheng med gåen dynamo og gnisninger mellom børstene der?
  6. Her om fredagen begynte den røde varselslampa på min 2.0D 2007 mod å lyse med beskjed om å ta el service snarest. Jeg målte spenningen på batteriet til 12V og 11.5 når motoren sto på tomgang. Plutselig stoppet bilen, og batteriet var nede på 6V, så jeg går utifra at det er dynamoen som er røket? Noen som har noen ca anslag på kostnad å bytte dette hos verksted? Tror dynamoen ligger på mellom 4-5 lapper, men vet ikke hvor mange timer slikt tar?
  7. Ok. Får stikke ned til verkstedet i morgen for å få lest av noen feilkoder.
  8. Hadde det ikke vært mer sort røyk da? Det er ikke vann i oljen, og i dag var alle symptomene borte. Jeg har hørt at det er to luftmengde målere, kan det være den andre og dyre som er gåen?
  9. Har en 2001 mod som har gått 224000 nå. Det er nettop skiftet luftmengdemåler pga turbo problemer, koblet ut da den kom over 4000rpm. Nå har turbo problemene startet igjen, kobler ut over 4000rpm og i går kom den ikke over 1000rpm da jeg startet den etter turboutkoblingen, sto bare og hakket og hadde masse hvit røyk. Hva i all verden er dette? kondens eller andre ting...
  10. Ingen som har noe forslag her? Forøvrig klarte seleklemmen og lage hull i dørsiden på et eller annet vis i helgen, samt at setet er slitt. Noen plasser som har innredning og seter liggende brukt?
  11. Kan bruke dette som min generelle feiltråd : #1 Plastplaten under bilen er løs,dvs det er brudd midt i det har den vært ganske lenge, har jeg bruk for denne eller kan jeg bare ta den av? #2 Så har det skjedd at jeg har fått en ekstrem hvining fra høyre hjul, eller på høyre side har ikke funnet eksakt ut hvor den er 2 ganger. Det har vart i noen få minutter, men ved skarp oppbremsning eller pågass så forsvinner lyden, virker som om det er noe som sitter fast en plass. Kan dette være platen eller er det stein i mellom felg og brems? Eller er det noe verre?
  12. Hva ligger en slik turbo på i pris? Ikke minst hva kan det koste og bytte den? I dag merket jeg også at den gikk ujevnt på tomgang plutselig, men det har ikke skjedd verken før eller etter.
  13. Okay, det er plausible forklaringer, så kommer steg 2, hvordan løser jeg dette hvis det fks er spjeldet?
  14. Octavian har fått det med at den kutter ved ca 3.5-4000rpm, og den drar generelt dårligere enn den har gjort tidligere. Virker som om den helt har mistet futten. Er ingen feilkoder som dukker opp. Er en 110hk som har gått 220 000, jevnlig byttet olje. Hva kan være årsaken? Slitte glødeplugger?
  15. Tror glødepluggene på min 2001 octavia begynner og bli dårlige, tungstartet når den er kald og mye røyk fra den ved første oppstart. Hvor vanskelig er det og bytte disse pluggene?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår