Gå til innhold

AeroMech

Bruker
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om AeroMech

  • Bursdag 01/09/1985

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Zafira Cosmo
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    2006
  • Motor (eks 1.6)
    1.6
  • Fylke
    Hedmark

Contact Methods

  • Bosted
    Braskereidfoss

AeroMech's Achievements

  1. Bilen blåser bra, så da er det vel eksosanlegget ok :) Coilene høres fornuftig ut, det skal jeg jammen sjekke opp i. Takker for svar folkens, jeg er glad det finnes slike sider :)
  2. Hei. Tenkte jeg skulle forhøre meg med litt utenfor verkstedene, for verkstedene har tydeligvis hakk i plata. Har en Opel Zafica 1.6 2006 modell. Rundt august i fjord begynte motorlampen å lyse (Indikrerer feil i eksossystemet). Bilen ble diagnosert og feilkoden indikerte defekt i lambdasonde 1 (fremre). Etter bytte lyste lampen fortsatt. Lambdasonden ble byttet igjen, feilen fortsatte. Byttet lamdasone 2 (Bakre), men den lampes forsatte å lyse. Det har vært litt av og på. Etter en stund, November ca, begynte bilen å gå tungt, den drar forferdelig dårlig. Og rett føre jul begynte motorlampen å blinke (Indikerer feil på katalysator) og ved gasspådrag og motstand begynte bilen å fjuske (diagnosert tenningsbank i sylinder 1). Nå i dag lyser bare lampen, og ved gasspådrag og motstand fjusker bilen fortsatt. Jeg tok i dag bilen inn på et annet verksted, og de fikk opp labdasonde 1 som feil. På dette verkstedet (Opel) mener de kanskje det forrige verkstedet (Meca) har brukt uorginal og universal lambdasonde. Nå er jeg så lei, så hører jeg en mekaniker si lambdasonde en gang til, da griner jeg! Selv prøver jeg å få fram at det kan være katalysatoren som er potte tett, men hva vet jeg. Noen ideer? Mvh Kent
  3. Har en startmotor til en Peugeot Partner 1.9D liggende. Er plukket av min 1998 mod. Fungerer kjempefint. Ta kontakt om interesse.
  4. Tja, da ble det liv i den igjen. Problemet lå i koblingen på motoren fra minus-pol batteri. Fikk pusset, spritet og smørt på litt connection-greas så gikk det heildundrandes. Takker for tips opelduude :)
  5. Hei. Har en 1998 Peugeot Partner 1.9D som har gått perfekt de to åra jeg har hatt den. En morgen startet den som vanlig, var inne i barnehagen med ungen i 10 minutter, men når jeg skulle dra derifra fikk jeg ikke start. Den oppfører seg som at den er tom for strøm, det klikker i starteren, men det er så vidt den drar. Jeg konkluderte med batteriet, men har koblet på startkabler til en annen bil, men like forb***. (Andre bilen er bensinmotor og batteri med mindre Ah, men skal vel ikke ha noe betydning). Prøvde å dra den i gang, og da startet den. Derfor bestemte jeg meg for at det måtte være starteren som var gåen. MEN, byttet den i stad, og bilen er like kjip. Så, starter er bra, strømmen skal vel ikke påvirke negativt, men det går an å dra den i gang. Med multimeter koblet til viser den 12,8V, setter jeg på tenning slik at den gløder viser den ca 11V, ved å prøve å starte detter det ned på rundt 10-tallet i Volt. Dette med batterilader av type oldtimer. Har ikke målt med direktetilkobling til annen bil. Noen tips? På forhånd hjertelig takk.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår