Gå til innhold

rune Audi A6

Bruker
  • Innholdsteller

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om rune Audi A6

  • Bursdag 08/19/1969

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    VW Caravelle
  • Årsmodell (eks 1995)
    1997
  • Motor (eks 1.6)
    2,5 TDI
  • Fylke
    Vest Agder

Contact Methods

  • Bosted
    Kristiansand

rune Audi A6's Achievements

  1. Saken endelig løst. Måtte kjøpe nytt bremselys selv om det gamle fungerte (bortsett fra tre dioder). Ryggelyset var problemer med lyspæren. Den virket av og til. Med ny pære virker det nå fint. Tydelig at dersom bilen merker feil slutter den å sende spenning til det lyset den har funnet en feil ved.
  2. Det har tatt litt tid dette, men jeg forstår ikke hva som er galt. Jeg har kjøpt nytt feste for skiltlyset (med lukebryteren inkludert) så nå fungerer det som det skal. Jeg har sjekket ledningene og de er hele. Jeg har allikevel skiftet ledningene til bremselyset. Det er nå god kontakt og dersom jeg kobler 12 V til bremselyset så lyser det, men siden bilen mener at det er noe feil så sender den ikke spenning den veien. Høyre ryggelys virker heller ikke lenger. Pæren er hel, det er også lampeholderen og ledningene. Jeg sjekket motstanden fra multikontakten og frem til lyset og det er ikke noe feil der. Hva i all verden er det som styrer spenningen i disse bilene. Sitter det en liten PC og avgjør at det ikke skal sendes spenning til ting den mener at det er noe feil med?
  3. Det kommer ikke spenning frem til skiltlys og det høye bremselyset i bakluken på in A6 avant. Jeg får feilmelding i display om at noe lys ikke virker og at bremselys ikke virker (og det er jo sant). Jeg har fjernet innredningen på bakluken og fikset bremselyset (en av ledningene hadde løsnet). Jeg testet den med 12 V etter reparasjon og da virket den fint. Det var en gåen lyspære på skiltlyset, men nå er begge hele, men de lyser ikke. Ikke så rart når de ikke får noen spenning. Jeg kan ikke se at det er egen sikring til disse lysene på bilen, men tar kanskje feil. Det ser ut som om skiltlys får spenning sammen med bryteren for bakluken, og alt ser helt og fint ut. Noen som har tips? Er det slik at man må nullstille feilmeldning for å få det til å fungere etter at feil er fikset?
  4. Underlig. jeg demonterte kledningen og sjekket, men det virket som om det var noe ved barnesikringsinstillingen som gjorde at den kun fungerte på innsiden. Fikk alt til å virke, men så plutselig oppstod samme problem igjen, for så plutselig å fungere igjen. Må nok demontere igjen og se.
  5. Glimrende. Tusen takk. Da skal jeg demontere i helgen
  6. Er det noen som har tips til hvordan man best fjerner kledningen på døren slik at jeg kan komme til mekanikken. Jeg ser ikke mange skruer og antar at det er klips som holder den på plass, men om det er klips som skal dras rett ut, eller om de skal føres oppover ville vært greit å vite.
  7. Har just kjøpt meg en A6 Quattro fra 06 hvor høyre bakdør bare går an å åpne fra innsiden. Håndtaket føles helt greit ut på utsiden, men altså uten noen funksjon. Jeg sjekket innstillingen i "settings" og satte den over fra å være på til av og på igjen. Ingen endring. Noen som har erfaring med slikt?
  8. Takk for gode råd. Har funnet i hvert fall en feil: dieselpumpen er ødelagt. Den lokale vw forhandler ville ha 3600 kr for den, så der kjøpte jeg den ikke. Fikk ny på ebay for 700. Får se om det var det eneste problemet når den har ankommet.
  9. Har nå funnet ut litt. Betegnelsen på min er Eberspræcher Hydronic D3W Z og er en enhet som gir 3000W (når den virker) Den har ekstern bensinpumpe og den starter ikke, så der må jeg lete etter feil. Jeg forsøkte å bestille ny temperaturføler på VW men de kan ikke finne den på sine tegninger og kan derfor ikke skaffe den, men det trenger jeg ikke for jeg har funnet ut at den skal starte dersom jeg bare kortslutter ledningene og med en bryter i bilen som virker skal jeg da kunne slå den på når jeg ønsker det. Det skal da gi 12 V inn til enheten, noe som er et startsignal.
  10. Jeg har en T4 2,5 tdi med eberspræcher som skal starte av seg selv, men det gjør den ikke. Fant ut at tidligere eier har koblet om slik at den ikke har temperaturføler, men kun en bryter inn på ledningene der tempføleren skal være. Litt undrende til om det virker. Tempfølere pleier å være en termistor som endrer motstand etter temperaturen. Er det noen som vet om det skal gå å kortslutte for å gi signal til den at den skal starte. Jeg har tatt ut enheten og sjekket at vifte og glødeplugg virker. noen som vet om det er dieselpumpe i enheten, eller om den er ekstern?
  11. er da teorien at den har hoppet over et hakk på reimen (dersom dette også er en tannreim), for siden motoren går kan reimen jo ikke ha gått i stykker
  12. I følge serviceheftet ble tannremmen skiftet den 02.06.10. Bilen hadde da gått 270000. Siden den nå har gått 346000, er det 76 000 og 2,5 år med den tannremmen. I følge serviceboken skal den holde 120 000.
  13. Jeg mistet motorkraft. Min TDI føles nå mest ut som en Diesel uten turbo. Lyden er også litt annerledes. høres mer ut som en gammel diesel merce. Jeg koblet på diagnoseapparatet og fikk følgende feilmeldning: 0550. Start of injection regulation. Regulating diff. Noen som har et godt tips til hvor jeg bør begynne å feilsøke?
  14. tenkte kanskje det var like greit å kjøpe et apparat som leser dem av. Regner med at det er en OBD kontakt et eller annet sted. De er vel ikke så dyre og da kan jeg lese av feilkoder mens jeg kjører.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår