Gå til innhold

br5810

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om br5810

  • Bursdag 04/18/1970

Contact Methods

  • Bosted
    tromsø

br5810's Achievements

  1. Nå er plutselig motorlampen sluttet å lyse igjen så den kan jo tyde på dårlig kontakt en plass. Jeg får ta å gå gjennom alle koblinger og kontakter og sjekke alle jordingspunker om jeg finner noe. Tusen takk for skjemaet! Jeg fikk forresten skiftet den ect sensoren som jeg plagdes med tidligere og det var ikke noe enkel sak før jeg fant ut hvordan jeg skulle gjøre det. Lærte meg sikkert mange nye friske ord mens jeg holdt på med den. Det holdt ikke å bare skru av muttern og ta av jordingsledningen som det sto på demonterings prosedyren. Jeg måtte skru ut hele pinnen som muttern og jordingen var festet på for å komme skikkelig til, og da gikk det greit.
  2. Får ta å sjekke releet først og ta det derfra, men send gjerne flyt skjema så kan jeg søke videre hvis jeg ikke blir noe klokere. Lampa kom plutselig på i går, men bilen fungerer som normalt. Den er litt tungstartet når det er kaldt, men det var den også før lampa begynte å lyse. Den er ikke tungstartet slik at den hoster og harker før den tenner, må bare file på startern flere litt lange ganger men når den starter så starter den som et skudd og går helt rent fra første sekund.
  3. Hva betyr egentlig denne koden? Bilen min en xl7 2003 modell fungerer som den skal, men det lyser i motorlampa og denne koden ligger inne.
  4. Bare sånn for sikkerhets skyld, det gjør vel ingen skade å kjøre med den til jeg får skiftet? Den gir vel bare mer diesel når motoren trur det er kaldt? Jeg slakker opp på gassen med en gang jeg hører motorlyden endrer seg.
  5. Huff, ser ut som en omfattende operasjon.. Hvis jeg skjønner tegninga riktig så ligger den ganske langt nede, litt til høyre på motorn? også må motorn tømmes for kjølevæske..
  6. Tusen takk hvis du kan skaffe et bilde så jeg ser hvordan jeg skal angripe saken best mulig. Hater sånne jobber med så mye styr for å bytte noe som burde vært kjempeenkelt.. Alt var så mye enklere i gamle dager når man kjørte Volvo 144 hehehe :-)
  7. Hørte noen som mente den lå der du beskriver, så jeg prøvde å kikke mellom motor og torpedovegg men klarte ikke å se den så jeg håpte det var feil.. Hvilken side ligger den på? Må jeg demontere halve bilen for å komme til??
  8. Jeg har en xl7 2,0 tdi som plutselig kan begynne å gå hardt som en gammel steinknuser også plutselig er den normal igjen. Koblet til et obd2 instrument som viser data mens man kjører og det viser seg at motortempen kan plutselig falle ned til under 0 grader og da høres det tydelig på motoren før den går opp til normal temp igjen etter noen sekunder og normal motorlyd kommer igjen. Motorlampa lyser ikke, men det ligger en gammel feilkode 0115 som jo er ect sensor. Noen som kan fortelle meg hvor denne sensoren ligger? Det er vel kanskje mer sannsynlig at det er brudd/kortslutnig eller noe på ledningene til sensoren enn at selve sensoren er gåen ettersom den viser korrekt temperatur mesteparten av tia?
  9. Da har jeg funnet problemet. Det var visst luftmengdemålern som var problemet. Den var ganske tett i silen i forkant og var skikkelig skitten innvendig så jeg gjorde den så ren som jeg klarte og plutselig var motorlampa slukket og bilen hadde turbotrykk fra bunn og gikk som en klokke! :-) Men jeg vet ikke hvor følsomme slike komponenter er, burde jeg kanskje kjøpe ny og bytte den for sikkerhets skyld? Jeg vet jo ikke om den er 100% selv om bilen går nå. Jeg må også si at det er ikke jeg som er årsaken til problemet, jeg kjøpte bilen billig i forrige uke fordi forrige eier trodde turboen var ødelagt.
  10. Nå var det ikke så enkelt å bare få en av gutta ut å lese av feilkoden på dagen.. Jeg måtte pent bestille time for å få det gjort.. Hvordan er det, kan jeg bruke annet instrument, type biltema f.eks http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Feilkodeleser-PRO-151363/? De samme kodene vil vel komme opp?
  11. Får ta til uka å stikke innom den lokale suzuki forhandlern å lese av feilkoden å se hva den sier. Har nå uansett tømt en liten skvett olje i dieselen, så får nå pumpa litt ekstra smøring på denne tanken.
  12. Har ikkje hatt den inne å fått lest feilkode enda. En jeg kjenner mener det kan være dyse eller pumpeheng og at litt olje i dieselen burde hjelpe hvis det er tilfellet.
  13. Jeg har en xl7 2,0 tdi som ikke går som den skal og har ingen kraft over 2000-2500 rpm, men hvis jeg tyner den lenge i et lavere gir og kjører den på litt høyt turtall så plutselig slår turboen inn og bilen går som ei kule så lenge jeg holder turtallet og turbotrykket oppe. Girer jeg for høyt opp og kommer for langt ned på turtallet så mister den all kraft igjen. Turboen virker jo tydeligvis, men den vil ikke jobbe fra lavt turtall. Motorlampa lyser også hele tiden. Motoren bruker ikke olje og det ryker ikke noe spesiellt fra eksosen heller. Noen som har en ide om hva det kan være?
  14. Har en Golf 1,9 tdi 4motion stasjonsvogn som jeg har startproblemer på når det er kaldt ute. trodde først det var dårlig batteri, og kjøpte nytt batteri men problemet er fortsatt der. Når temperaturen kryper under et par minus grader og motoren krever litt gløding før start så er det for lite strøm til å starte. samtidig som motoren sveiver sakte rundt så hører jeg låsen til bakluka går opp og igjen.. kan det være problemet eller er det bare fordi låsen får så lite strøm at det skjer? Har ellers ingen problemer med elektronikken, alt virker som det skal og motoren starter som et skudd når den har strøm. Er jo litt plagsomt dette, så nå har jeg startkabler og det gamle batteriet som egentlig er helt i orden med meg hele tiden så jeg kan gi starthjelp til meg selv hvis det er behov for det om morgenen..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår