Gå til innhold

bubbenaas

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om bubbenaas

  • Bursdag 08/09/1984

Contact Methods

  • Bosted
    Tromsø

bubbenaas's Achievements

  1. Tror de er helt lik hverandre de to alternativene også :) Toyota sin orginale kommer uten vakumpumpe osv. Dynamoen stoppet ikke å virke gradvis, kjørte gjennom en stor vanndam her for en liten stund siden. Etter det så kuttet den, tror den er kortsluttet. Har sjekket alt av sikringer. Så ville bestille en ny en på bilextra eller liknende. Tenkte jeg skulle ha en ny en for hånda når jeg skrudde ut den defekte :) Men, må finne ut hvilken de skal bestille, bilxtra var usikker på hvilken som var den
  2. Tror det er ladespenning. Begge er for kjøretøy med 12v utgang.
  3. Hei Ser det var den øverste du hadde kjøpt og du har også en 2,4 TD? Hvordan fant du ut at det er den nederste som passer min? Vet du hva som er forskjell på de to, vet de er fysik like (tror jeg) :) Mvh Morten
  4. Hei Jeg sliter med å finne ut hvilken dynamo som passer til min Toyota HiAce 1997. Toyota HIACE IV Wagon (_H1_, _H2_) 2.4 TD (LXH12_, LXH22_) Når jeg går inn på Mekonomen/Bilxtra så får jeg opp to alternativer: Lucas/ELK ELK/LRA02710 med dobbelremskive , inkl. vakuumpumpe , for kjøretøy med 12V utgang , varmebestandig , boring - ø 1 [mm] 10 , reimskive Ø [mm] 72 , Pluggtype-ID S-IG-L (Plug 24) , Lengde 1 [mm] 77 , Lengde 2 [mm] 88 , dynamor-ladestrøm [A] 70 , volt 14 , tykkelse/styrke [mm] 70 , Klemme M6 B+ til årsmodell 200112 Skaffevare 4 282,50 ELK/LRB00308 for kjøretøy med 12V utgang , Klemme M6 , boring - ø 1 [mm] 10 , reimskive Ø [mm] 72 , volt 12 , Lengde 1 [mm] 77 , Lengde 2 [mm] 88 , dynamor-ladestrøm [A] 70 , tykkelse/styrke [mm] 70 , rippeantall 2 til årsmodell 200112 Skaffevare De på bilxtra kunne heller ikke fortelle meg hvilken som passer. Noen som vet? Mvh Morten
  5. Ingen som har noen forslag? :)
  6. Hei Har lest fram og tilbake på forumer ang servostyring, men blir ikke klokere. Har en Peugeot 309 med servostyring, når jeg svinger uansett vei så er det lett å svinge, så blir det plutselig litt tung etterfulg av lett igjen. Er akkurat som om et ledd er slitt. Virker som om servoen av og til tar seg en liten "pause". Når jeg triller med bilen og den ikke er i gang, så merker jeg ingenting til problemet. Altså så har jeg kommet til konklusjon at det ikke er noe problem med noen av leddene, men må være noe med servosystemet. Reima er fin og pumpa pumer, har prøvd å klipe til på returslangen mens rattet ble svingt på, da kunne jeg kjenne at oljen bygger seg opp i returslangen, så pumpa fungerer. Kan ikke se noen luftbobler i oljen, så har ingen mistanke om luft. Er det noen som har noe forslag? Takk :) Mvh Morten
  7. Hei Har en nissan primera 2.0 bensin. Det er en 93 modell som har gått litt over 200000Km. Den har et meget høgt drivstofforbruk. Normalt ligger den rundt 0.8 - 0.9, men nå ligger den på 1.43 Det er også meget høgt turtall på bilen nesten hele tiden, når jeg slipper gassen så tar det lang tid før turtallet går helt ned igjen. Det blir en del lavere men, går ikke helt ned til normal. Når jeg kjører i bakker med høgt gir eller lavt turtall begynner bilen å nøkke/hakke/rykke veldig. Har byttet plugger, pluggledningsett, fordelerlokk, rotor, men ikke coil Har også byttet luftfilter og bensinfilter. Har sjekket vakumslanger, men kunne ikke finne noe galt der. Kan det være noe galt med luftmengdemåleren? eller noe annet? Takk på forhand! :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår