Gå til innhold
Bilforumet.no

skogs

Bruker
  • Innholdsteller

    46
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om skogs

  • Rang
    Registrert bruker
  • Bursdag 10/17/1988

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen
  1. Jeg skal til Bjerkvik i Narvik for å levere en bil, og trenger den enkleste veien. Hvilken rute vil folk anbefale? I følge google maps er det 300km og 1 time ekstra dersom jeg kjører via E45 i forhold til E6 hele veien. Men jeg får inntrykk av at den ruten har mye bedre veier, og det er dermed lettere å kjøre litt lengre per dag.
  2. Teknisk kontroll - katalysator

    Takker for svar! Problemene kommer hvis de begynner med utslippsmåling. Jeg vet at den er godt utenfor toleranseverdiene uten katalysatoren. Er det fare for store bøter for slikt? Eller er det verste de gjøre å kreve utbedring. En annen ting, dersom jeg får en kontrollseddel, og må vise bilen. Sjekker de alt, eller kun det som står på seddelen?
  3. Jeg blir kjørende uten katalysator ca en måneds tid nå i min Celica GT4, og er litt bekymret for hva det kan skape av konsekvenser. Jeg bor i Åsane, og kjører forbi et kontrollpunkt hvor vegvesen står støtt og stadig og kontrollerer lastebiler, så jeg vil ikke tro det er umulig å bli vinket inn der for en teknisk kontroll. De har en kontrollstasjon noen hundre meter unna, og jeg vil tro de kan geleide folk direkte dertil for grundigere sjekk. Hva er worst case hvis man blir fersket uten katalysator?
  4. Er det noen som vet hva de daglige kontrollene bt har ved rundkjøringen i vågsbotn dreier seg om? Betyr det slutten for gatebiler i åsane, eller det bare bilbelter, telefon og tunge kjøretøy som blir kontrollert?
  5. Jeg selger et komplett sett med Tein SS coilovere. De passer til 94-99 GT og GT4 celica som har superstrut. Coiloverene er i teknisk god stand. Lakken har flasset av noen steder, det er det eneste tegn på slitasje. De har stått på bilen i ca 2 år, og gått under 40k. Både høyde og stivhet er regulerbar. Prisen er 8k for hele settet.
  6. Jeg satte bilen min inn på et verksted for å skifte motor. Jobben skulle ta ca 2 dager når alle delene var på plass. Nå har det gått snart tre måneder etter alle deler var tilgjengelig, og bilen er enda ikke ferdig. Jeg har betalt for alle delene, men ikke arbeidet. Jeg har ikke noen skriftlig kontrakt med verkstedet. Jeg har prøvd å mase, men det hjelper ikke. Hva kan jeg gjøre?
  7. Har en brukt kinakopi av hks ssqv til overs. Samme falske typen som man får kjøpt på bsbildeler til 899,- Den bråker mye og lekker litt. http://www.bsbildeler.no/?pno=378507 Selges for 300,- + frakt. Kan evt hentes på gaupås i bergen.
  8. Motor og drivverk er tatt ut, resten selges. Bilen har gått ca 105k og kom fra Japan til Norge Januar 2014. Den er høyrestyrt, men det meste passer overrens med venstrestyrte. Frontfangeren er solgt, men jeg har fortsatt panseret. Dørene har null rust og elektriske vinduer. Bilen står i ytre arna. Kan være behjelpelig med frakt i bergensområdet. Send meg forespørsler på pm.
  9. toyota celica t20 97 turbo oppgradering

    Motorfestene må nok flyttes, girkassen må følge med 3s-ge'en og det elektriske anlegget må jukses med. Du er nok bedre tjent med å selge st'en og kjøpe en GT. Hvis det ikke er nok krefter der, så sklir en BEAMS rett inn, siden det er noenlunde samme motor.
  10. toyota celica t20 97 turbo oppgradering

    Det lar seg fint gjøre, men du får det nok ikke godkjent. Det beste du kan gjøre er å sette inn en 3s-ge BEAMS motor, den er god for over 200hk. Det er mulig du får den godkjent som en vanlig t20 GT, som har ca 170hk. Hvor holder du til?
  11. Ny clutch

    Jeg er ute etter en ny clutch til bilen, jeg tør ikke nevne hvilken bil, sin posten da blir flyttet til et dødt underforum. Det er en 4wd sportsbil med ca 260-280hk og rundt 220-240 lbft. Den veier 1500kg. Noen som har noen anbefalinger?
  12. Ny clutch til Celica GT4

    Noen som har en bra clutch å anbefale til en celica st205? Det er en viss sjanse for at den ender opp med rundt 300hk på hjulene etterhvert. Jeg er ute etter en clutch som ikke er altfor følsom, sitter en del i kø og den vil ikke bli brukt på bane. Jeg har sett på Spec stage 3 og Exedy stage 1. Er redd for at spec er for følsom og exedy er for svak. Noen forslag\erfaringer? Jeg postet i dette subforumet siden dette emnet er såpass bredt at det ikke begrenser seg til kun celica.
  13. Celica GT 2001 motorproblemer

    Jeg kjøpte nylig en Celica GT fra 2001 som har gått ca 105 000km. Den har godt med bunndrag og moment, men føles treg på høye turtall. Det kjennes ut som den drar maks på rundt 3,5krpm, og drar jevnt med den effekten til rødmerkingen. Denne motoren skal vel egentlig øke jevnt i effekt opp til ca 6300. Den er helt original bortsett fra et effektanlegg: EC-godkjent eksos til Toyota Celica T23. Bilen er helt strippet for anlegg, så det er ikke noe ekstra vekt der. Noen som har forslag til hva som kan være galt?
  14. kompressoren skal levere 217Lpm ved 6 bar, eller 7scfm ved 90 psi om du vil. I følge diverse forumet burde dette være mer enn nok for en slik muttertrekker. Jeg har nå tatt vekk trykkregulatoren/begrenseren, og skiftet over til 8mm rett slange på 7 meter. Dette gjorde den mye sterkere, og trykker synker nesten ikke i det hele tatt i dèt jeg setter i gang muttertrekkeren. Likevel klarer den ikke den samme jobben som jeg klarer med et hjulkryss.
  15. Slangen fra kompressor til verktøy er 3,5m med 5mm spiralslange, kan det kanskje ha noe for seg å skifte denne til en større dimensjon? Evt rett i stedenfor spiral? Her er verktøyet: http://www.screwfix.com/p/stanley-impact-wrench-kit-16pcs/43677
×