Gå til innhold

Jensemann82

Bruker
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Jensemann82

  • Bursdag 07/05/1982

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    fotball, fiske og friluftsliv
  • Modell (eks S4)
    Tempra SW
  • Biltype (eks Audi)
    Fiat
  • Årsmodell (eks 1995)
    1993
  • Yrke eller sivil status
    Student
  • Motor (eks 1.6)
    1,6
  • Fylke
    Sogn og Fjordane

Contact Methods

  • Bosted
    Sogndal

Jensemann82's Achievements

  1. Takker for svar! Og her kommer flere opplysninger.. Min far har fått hele story`n fortalt over tlf og er bombesikker på at det kondens som er problemet. Så første som blir gjort nå en av dagene er å fylle tanken med bensin (den har vært nesten tom) og ha i kondensfjerner, samt lade opp batteriet. Prøver det først, så får vi heller se an da. Nææ..Skifta jo dynamo på faenskapen i vinter. Kjøpte en brukt dynamo på nett og fikk den tilsendt i posten, fant en del som ligna oppi motoren og skifta den. Brukte 6 timer på jobben, men sparte omkring 5000,- kr på det - timelønn på nesten 833,- kr det :)
  2. Heisann og TUSEN takk for at dere med bil-kjennskap leser akkurat dette! (bilkjennskap har jeg så absolutt ikke selv). Kjøpte oss en sliten Fiat Tempra i januar i år og den har stort sett gått som ei klokke. Måtte bytte dynamo på bilen 11 dager etter at vi kjøpte den, men etter det ok. De siste 3 ukene har bilen gått litt ujevnt til og fra butikken (det bilen stort sett brukes til). Særlig når turtallet er lavt har bilen "hostet" og "nøkka" endel. I høy hastighet merket vi ingenting... Skulle på butikken igjen igår, men da startet ikke faenskapen... Tips til hva som kan være galt dere??? HEEEEEEEELP! :thanks
  3. Finnes det noen form for tabell for bøter? Må jo finnes en standard de går etter der også mener jeg..
  4. Tenkte bestille dynamo imorgen (mandag). Om noen her inne etter å ha lest "historien" er overbevist om at andre ting enn dynamo bør skiftes, er jeg takknemlig for innspill :)
  5. Kanon :) La oss håpe det er dynamoen og bare den..
  6. Hei og takk for svar! Sjekket ut en brukt dynamo på www.nbfbildeler.no, den ligger på rundt 400,- kr, så det er ikke ille. Det som kan bli problematisk derimot er dynamoens plassering, den ligger bakom på en måte, ikke framme som hos enkelte andre biler. Er den da veldig vrien å bytte selv? Noen som vet?
  7. Jeg har en Fiat Tempra 1,6 SW, 93-mod som jeg sliter litt med. Kjøpte bilen for 10.000,- kr, så skal ikke forlange all verden, men hadde jo vært greit om vi fikk den igang igjen. Historien: Startet med at jeg på torsdag startet motoren for så å ta meg en dusj. Etter dusjen skulle jeg kjøre ned på høyskolen, men da hadde bilen stoppet. Greit nok tenkte jeg, sikkert bare tomgangsskruen som må justeres. Prøvde å starte igjen, ikke liv. Fikk dytta bilen utfor en bakke for å starte på triller`n, det funka heller ikke (sikkert pga. meget glatt vei). Ved hjelp av startkabler og snill nabo fikk vi den igang igjen og trodde problemet var løst. Bilen gikk ca 200 meter, for så å stoppe igjen... Hostet og fuska fælt før den starta. Har vurdert bensinpumpe eller bensinfilter, men idag er jeg usikker. Startet den opp igjen idag (avhengig av startkabler) og den sto og gikk i ca 10 minutter, for så å stoppe igjen. Tenker nå at feilen ikke ligger i bensintilførselen i det hele tatt, men at det er en eller annen form for strømfeil... Batteriet er fra 07, så det er temmelig nytt (kan jo være defekt, men skal lades og måles ikveld). Dynamoen har vi ennå ikke fått målt enda, men vi får prøve å få det til over helga. Også mulig det kan være en jordings-feil, at jordinga er for dårlig (minus-polen satt litt løst nemlig). Noen som har andre tips??? Svært takknemlig for forslag/løsninger
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår