Gå til innhold

Volvo b21/23t i manta

Ranger emnet


Firebird-468

Anbefalte innlegg

det er ikke den billigste løsningen hverken med tanke på effekt, godkjenning eller modifisering! Eneste er kansje billigst i innkjøp.. men ska du ha en brukbar volvo motor så rekn med 10-20 000!

 

Skaff deg c20xe eller c20let.. like greit..

men for all del, volvo motor er greit det.. :)

og du får plass til den ja.. går akkurat i kadett c så må vel gå bra i manta..

Opel Kadett C :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men så ska han hente motor, sette den neddi, ha gir, mellomaksel, radiatorer, intercooler, diffsperre, motorfester, motorgummier kansje, kansje større bensinpumpe eller to.. begynner man med alt man trenger så går det for 10-20000!

 

men for selve motoren kan man få en grei motor med nesten 200hk for 5-8000 liksom.. men er jævlig mange andre ting som spiller inn, tro meg ;)

Opel Kadett C :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men så ska han hente motor, sette den neddi, ha gir, mellomaksel, radiatorer, intercooler, diffsperre, motorfester, motorgummier kansje, kansje større bensinpumpe eller to.. begynner man med alt man trenger så går det for 10-20000!

 

men for selve motoren kan man få en grei motor med nesten 200hk for 5-8000 liksom.. men er jævlig mange andre ting som spiller inn, tro meg ;)

 

Jess med alt det andre så er jeg enig prisen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har tenkt litt på c20xe og c20let men problemet med let er vel å få det godkjent. med disse blir det vel en del triksing også for å få de på plass. Jeg vet jeg banner i kirka nå men har også vurdert en Cosworth maskin, men da denne og let har litt for mye gamp liker ikke Gm norge detta. Er pink bremsesett eneste mulighet for å få godkjent motor over 150hk?

Fastlane crew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at man kan kaste nedi en c20xe også kanskje bare få litt bedre understell og bremser, så kan du få det godkjent, siden det er "bare" 150 hk i den. Også kan du jo turbo konvertere den seinere, vet det kan være dyrere, men skal man ha det godkjent, så skal man ha det godkjent... Hehe..

`87 Manta B GT

Ønsker senke sett eller bare fjører, har du annet stæsj til Mantan, si i fra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at man kan kaste nedi en c20xe også kanskje bare få litt bedre understell og bremser, så kan du få det godkjent, siden det er "bare" 150 hk i den. Også kan du jo turbo konvertere den seinere, vet det kan være dyrere, men skal man ha det godkjent, så skal man ha det godkjent... Hehe..

 

 

 

Tror nok at dette er veien å gå, det er vel bare å putte på 2,2 bremser, de holder jo opp til 150 hk. Jeg gidder ikke å bygge om og ikke få det godkjent. Dette er et lang tids prosjekt, så jeg får se hva som skjer.

Fastlane crew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

c20xe passer også rett ned! ikke no problem! er ikke no større forskjell på motoren enn at det er turbo! størrelsen er den samme! sånn ca ihvertfall:P

- 2006 Audi A4 1.8turbo quattro

x 1991 Audi S4 2.2turbo 20v

x 1990 Opel vectra a 2000 16v

x 1982 yamaha qt

x 2005 derbi senda drd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt litt på c20xe og c20let men problemet med let er vel å få det godkjent. med disse blir det vel en del triksing også for å få de på plass. Jeg vet jeg banner i kirka nå men har også vurdert en Cosworth maskin, men da denne og let har litt for mye gamp liker ikke Gm norge detta. Er pink bremsesett eneste mulighet for å få godkjent motor over 150hk?

 

Tror at du skal få godkjent Manta B opp til 180hk med større bremser enn 2.2i fremme og originale tromler bak. Men du må selvsagt ha papirer på dette.

 

Ellers får du garantert godkjent ting med Pink bremser og Tüv..

 

Men det går ann å prøve og få en god dialog med biltilsynet ang ombygging, hva di krever av dokumentasjon osv angående ombyggingen.

 

Ta også kontakt med Opel Norge ang hva du vil gjøre med bilen og om di har papirer liggende på det du vil gjøre..

 

Biltilsynet vil ha litt papirer og støtte seg på ser du..

 

Jeg håper å få godkjent min Manta B med 2.0 16v Turbo med følgende bremser:

 

Omega 3000 skivebremser fremme

Ford Scorpio 2,9l skivebremser bak

 

Disse bremsa har samme dimensjon som Pink 420hk kitet..

Håkon Andrè Flægstad

Manta B 2.0 16v Turbo

Vectra B 1,7TD Komplett Rieger Styling

http://www.mantapitstop.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår