Gå til innhold

Trimming av Autobianchi A112...

Ranger emnet


jonarv

Anbefalte innlegg

Hallo folkens! Har en liten autobianchi a112 som jeg driver å fikser opp! Har tatt en del rust og div. annet småtteri, men er nå på utkikk etter motor!

Tenkte egentlig å sette inn en fiat abarth 130 tc motor, men slo det fort fra meg da jeg fikk tatt målene av denne motorblokka(går ikke mellom dempertårnene....)

 

Må nok se litt lengre ned på skalaen desverre, og har nå fått øynene oppe for en motortype fra lancia som heter y10 turbo 1,0 med "hele" 85 hk... Denne kom også på autobianchi 112 abarth, men da uten turbo med en effekt på 70 hk. Har ikke gidda å sjekka det ut, men tipper fiat 127 sport også hadde denne y 10 motoren uten turbo(?)

 

Fakta om motor(det tar litt tid før sidene lastes opp, da dette er en database):

Y10 turbo 1.0

Y10 abarth uten turbo

 

Og så kommer pointet: Er det noen som har/vet av noen som har slike motorer til salgs? Er sinnsykt keen på å kjøpe en slik til mitt prosjekt! Håper så inderlig på positivt svar... Alle tips og triks mottas også med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Uno turbo motoren er ikke den samme som i y-10, uno turbo er en 1300 som stammer fra 128/ritmo.

127 sport motoren er en helt annen motor med bla. overliggende kam.

 

Det heiteste tipset er å søke på webben etter y-10 turbo,klubber,e-bay,italienske bilsalgssteder,lanciaklubben osv.

Har du litt cash kan du trimme videre på en a112 abarth motor(er litt lettere å skaffe)

Du kan også oppnå en bra effekt ved å lette bilen mest mulig(billig):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår