Gå til innhold

Mangler GPS-antenne for att navi. skal fungere.

Ranger emnet


el_nino

Anbefalte innlegg

Heisann.

Kjøpte meg ein Panasonic CQ-VD7001U DVD-spiller med LCD-skjerm og navigasjon for ei stund sia.

Det er navigasjon på den, men det eg manglar er ei GPS-antenne, for att navigasjonen skal fungere. (trur eg).

Har nokon her erfaringar med denne spilleren? Og som veit akkurat kva eg manglar for att navigasjonen skal fungere? Eventuelt kva slags GPS-antenne?

 

Spilleren ser sånn ut.

 

 

 

 

Mulig att eg har feilposta, men syns denne plassen passa best.

`00 Audi TT 1,8 TQ

`95 Honda Civic LSi Coupe [solgt]

`87 Nissan Bluebird [spikar]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok postet relativt rikitg i allefall! ;)

Jeg er ganske kjent med navigasjons-sytemer, men da via en ekstern gps og en pc.

På spilleren din, får du sett om du har kontakt med noe satelitter?

Hva fungerer generelt ikke? Får du ikke noe bilde? Vises det kart? får du feilmld?

 

Jeg har ikke hørt om noen som bruker ekstern anetenne på noen av de in-car systemene, så jeg synes da det hørtes litt merkelig ut... Men på gps'n vi har må den ligge under ruta for å få kontakt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok postet relativt rikitg i allefall! ;)

Jeg er ganske kjent med navigasjons-sytemer, men da via en ekstern gps og en pc.

På spilleren din, får du sett om du har kontakt med noe satelitter?

Hva fungerer generelt ikke? Får du ikke noe bilde? Vises det kart? får du feilmld?

 

Jeg har ikke hørt om noen som bruker ekstern anetenne på noen av de in-car systemene, så jeg synes da det hørtes litt merkelig ut... Men på gps'n vi har må den ligge under ruta for å få kontakt...

 

Eg kommer ikkje inn på sjølve navigasjonsmenyen eingang. På denne spilleren er det slikt att dei knappene som lyser, går det an å trykke på. Visst du skjønner. Men den "navi" knappen er ikkje hjelp å trykke på, skjer ingenting, er ikkje lys på den heller. På bildet av spilleren som eg postet i forrige post, der ser du knappen.

Kan hende den først "reagerer" visst eg skaffer meg ei ekstern gps-antenne?

`00 Audi TT 1,8 TQ

`95 Honda Civic LSi Coupe [solgt]

`87 Nissan Bluebird [spikar]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh... jeg håper ikke du tror den spilleren har innebygget navigasjon? For det har den ikke.

 

Du må ha navi-leseren CN-DV2300 i tillegg og der følger forøvrig GPS-antenne med. Har du den leseren? Ellers kan du forøvrig bruke en hvilken som helst navi-leser med den spilleren, du får ikke touch-kontroll selvom du velger Panasonic-navileser.

 

Den NAVI-knappen velger bare RGB-inngangen på spilleren, altså der hvor du kan koble til egentlig hvasomhelst med RGB-utgang, hensikten med den inngangen er at du har mulighet til å se bildet/kartet selvom bilen ruller. Vanligvis sperres jo bildebruk straks du kjører avgårde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh... jeg håper ikke du tror den spilleren har innebygget navigasjon? For det har den ikke.

 

Du må ha navi-leseren CN-DV2300 i tillegg og der følger forøvrig GPS-antenne med. Har du den leseren? Ellers kan du forøvrig bruke en hvilken som helst navi-leser med den spilleren, du får ikke touch-kontroll selvom du velger Panasonic-navileser.

 

Den NAVI-knappen velger bare RGB-inngangen på spilleren, altså der hvor du kan koble til egentlig hvasomhelst med RGB-utgang, hensikten med den inngangen er at du har mulighet til å se bildet/kartet selvom bilen ruller. Vanligvis sperres jo bildebruk straks du kjører avgårde.

 

Okay, då så. Så det er det eg treng for å få navigasjonen til å fungere altså, ja. Hmm, etter det eg har sett så er det ein vill pris på den CN-DV2300.

`00 Audi TT 1,8 TQ

`95 Honda Civic LSi Coupe [solgt]

`87 Nissan Bluebird [spikar]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår