Gå til innhold

Noen GMC Typhoon/Syclone eiere fra Nord Norge her?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Er det noen Typhoon/Syclone eiere fra Nord Norge her på forumet?

Så en sort Typhoon på Aspelund/Finnsnes under street legal. Den deltok ikke, men sto parkert.

 

 

Kjenner eieren av bilen du så, har vært med i den en par ganger. Morro bil, men under full gass kjenner det ut som om den skal få hjulløft :)

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor han på Finnsnes han med den sorte Typhoonen? Ville være skøy å komme i kontakt med han hvis vi bor i samme område/landsdel.

 

Vet at det skal være en grønn/sølv Typhoon i Mo i Rana. Har ikke noe navn på eieren.

 

Kanskje det er Syclone også i Nord Norge?

 

Har selv en 92 Typhoon. Den på lillebilde. Den kom til Troms rett før snøen kom i fjor høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.

 

Er det noe jobbing på gang med bilen siden du tar av skiltene?

Har du eid bilen lenge?

Kjøpt den sørpå eller lokalt?

 

Jeg har akkurat montert baksete i bilen. Skal få på hvite skilter. Blir en todørs familiebil. Er akkurat 10 år siden den var førstegangs registrert i Norge. Slipper unna alle de avgiftene. Kjøpte bilen i Moss og kjørte nord over. Var en kjempetur med tåke, snøslaps og sol!

 

Kanskje vi treffes engang og jeg kan se se litt nærmere på bilen din. Fikk ikke sjangsen til å glane så lenge der på "Aspelund Raceway" den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d ligg å en feilkode på motorn som gjør at eg ikje får start på dn,må sende dn tel tromsø for diagnosetest.kjøpte biln i bergen for snart to år siden,tenkte eg sku få dn lakka før sommarn,og litt modifisering av motor med chip bytte,e og på utkjikk etter nye fælga og senkesett,kjøpte biln som femseter og har tel no vært fornøyd,e en artig bil å eie,tenkte eg sku stille på drag vess eg fikk dn færdi,har du nån plana om d?kunne vært artig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at den ikke vil starte. Har du prøvd å lese av koden selv med binders trikset i diagnose porten? Kunne jo være greit å vite hva den klager over. Noe spesielt som skjedde før den nekta å starte?

 

Hvis bilen din var på autodb da den var tilsalgs i Bergen så trur jeg at jeg leste om den og så på bildene. Hadde veldig lyst på Typhoon, men det var husbygging på gang så det var dårlig med penger. Mange år før det så var det Syclone jeg sikkla etter, men det ble bare med drømmen og ingen handel. Med familie så passer det best med Typhoonen, og idag er kjempe fornøyd.

 

Har ikke tenkt så mye på drag med denne bilen. Har en anna hobbybil som det kanskje blir et race med. Er gøyalt å kjøre.

 

Går det en GMC Jimmy 2 dørs på Finnsnes? Synes jeg så en sort en for noen mnd siden.

 

Hvis du trenger info om det diagnose uttaket så har jeg det tilgjengelig. Har bare prøvd det en gang på bilen min siden det ikke kom opp med noen feilkoder. :usa:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjørt med feilkode i nesten ett år,gjor at biln fjuska på full gass,på sluttn fjuska dn å under oppstart,tror ikke dn gikk på alle pluggan,nån meine at d kan ha være får høyt turbo trykk som har vært årsaken,får håpe på d beste,men på veien ska dn igjen,koste ka d vil!har jo gått ann å prøve binders trikset.hvilket uttak i kontakten ska man stikke bindersen i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett tenning på uten å starte bilen. Oppstarts test av computeren går automatisk og vises på instrumentpanelet uten at man trenger å gjøre noe spesielt. Mener at "check engine" lampa skal lyse, så slukkes og tennes igjen. Etter dette skal "check engine" lampa lyse konstant mens du har tenning på og motor av. Hvis det ikke skjer så kan det være et problem med computeren. Hvis oppstartstesten er ok så kan du lese av lagrede koder i computeren.

Jeg har ikke mulighet å se på bilen min akkurat nå hvordan det funker med lyset, men det kan jeg få testa en dag hvis du ikke får det resultatet jeg skreiv her.

 

I ALDL kontakten er det pinne A som er jord og pinne B som er diagnose terminal. Kortslutt disse pinnene med en ledning eller en binders. Med tenning på og motor ikke igang så vil du få kode 12 (flash, pause, 2 flash i engine lampa) tre ganger. Etter 3 ganger kode 12 (som er normalt) så vil eventuelt feilkoder lagret i computeren vises. For eksempel feilkode 31 er overboost og vil vises som dette i "check engine" lampa: blink,blink,blink, pause, blink.

 

Ei liste over feilkoder og hva de betyr + bedre forklaring på fremgangsmåten finner du på http://www.sportmachines.com/maintenance/aldl.php

 

Skriv tilbake med resultatet du får. :usa:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Det ligger en Syclone for salg på Finn.no.Knall fint eksemplar med full historikk.

Den går for 175.000.-.

 

Hva du enn gjør..Ikke fjern katalysatoren på en Syclone uten å mappe om hjernen! Den vil booste for mye og gå magert med de stygge konsekvensene det medbringer.

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 year later...
  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår