Gå til innhold

Fortenning til Golf 2

Ranger emnet


perasan

Anbefalte innlegg

Hei!!

 

Jeg lurer på hvor stor fortenning jeg skal ha på min 87 mod. golf 1.8L.

Lurer også på hvor stor komp den skal ha.

Målte komp. og alle syl. hadde 13,5 bar er ikke det mye,hva kan det ha seg?

Trur dere det har blitt skiftet kam eller noe?

 

Noen som har tatt ut varmeveksler til varmeapparatet?

Trur jeg har en lekkasje der,kommer litt damp/røyk ut av vifteapp når jeg setter på varmen.

Er vel mye arbeid å skru den ut?

 

Skulle hatt dørpakninger også noen som veit om noen som selger det rimligt?

 

Håper på rask hjelp:)

 

På forhand takk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 99% sikker på at du får svar på alle de spørsmålene om du bare tar et stakkarslig søk :

 

Måtte bare sjekke - fortenning fant jeg ikke - men vet den er 18 grader.. går fint å øke den litt ...

 

Komp : http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=90528&highlight=komp

13,5 bar tillsier rett under 10-1 i komp noe som skal stemme bra ?

 

Varmeregister :

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=14191&highlight=varmeapperat+register

 

 

Dørpakkninger :

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86776

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har hørt noe om at det finnes to typer tenningssystem - kan hende noen skal ha 18 og noen 6

 

Nei. På f.eks. en Golf 2 er det oppgitt tenningstidspunkter både med og uten vakum, da 6 grader uten og 18 grader med, begge på tomgang. Det beste er å justere tenningen på 3000 omdr, optimalt er 28 - 32 graders fortenning på original motor. Jo tidligere tenning, jo bedre. Men ALDRI så mye at man får tenningsbank!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gjentar jeg - jeg hadde 23 grader fortenning - uten vakum tilkoblet - uten tenningsbank ... På tomgang ..

 

 

Og er fremdeles 99% sikker på at det finnes golf 2 er som skal ha 18 grader org... Har ikke rep manual lenger da jeg ikke har golf 2 - men noen med den kan sjekke ?

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gjentar jeg - jeg hadde 23 grader fortenning - uten vakum tilkoblet - uten tenningsbank ... På tomgang ..

 

Jeg har 19 graders fortenning på tomgang med vakum. På 3000 omdr har jeg 38 grader fortenning. Dette er med trimkam og Weberforgasser, noe som gir annen vakumkurve enn original motor. Har bremset bilen ved forskjellige tenningstidspunkter og kommet frem til at dette gir mest effekt, altså mest optimal tenning.

 

Siden du unngår tenningsbank har du sikkert en lavkomprimert motor?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår