Gå til innhold

Hvorfor er de så billige?

Ranger emnet


Kimman

Anbefalte innlegg

Det er de nok ikke, de fleste undersøkelsene jeg har lest, så kommer de ut, "helt greit". Det du tenker på, er sikkert Rover 25 osv. De er skrudd sammen av Rover selv, og var aldri en særlig god ide.

 

Rover 600 serien er tilnærmet identisk med Honda. (Det er nok ikke bare innabords det er honda, sammenlikn en Accord og en 600, de er dønn like).

 

Samme fabrikken som skrur begge bilene sammen også.

 

Til svar om det lønner seg å omregistere? Nei. MYE billigere å kjøpe en som har vært kjørt i Norge lenge. Men hadde vært kult å kjøpe den til 15 000, og bygge om en accord.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

er nå på min 2. rover 620ti.

 

og må si at det er gulle gode biler hvis man holder dem ved like...som alle andre biler.

 

eneste problemet med disse er at girkassene kunne vært litt sterkere, tålt litt mere.

men jeg er mye på de engelske rover forumene, og de aller fleste med litt peiling bygger om girkassene med metal-cage lagre.

er visstnok plast/silicon kulelagre i girkassene, og disse slites litt for fort med tanke på den kraften som faktisk er på julene.

vet ikke hva det kalles på norsk faktisk, men er de som holder selge kulene på plass som er det svake leddet.

 

bortsett fra det, så kan jeg anbefale å kjøpe dump-ventil fra england som er spesialprodusert til disse turboene, og gir en sinnsykt bra lyd i forhold til ladetrykket.

 

http://www.forgemotorsport.co.uk/content.asp?inc=product&cat=1103&product=FMFK028

 

så når det er sagt, så er dette en bil å anbefale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er forsikringen på disse da? for en 19 åring f.eks.

 

Jeg har en -96 mod Rover 414SI. Har forsikring i Gjensidige og betaler 6800,- i året. Siden jeg da er 18 år så må jeg betale 1600 i ungdomstillegg... Kan ikke si at det er noe å juble over, men ikke så dyrt som å forsikre en Golf...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en -96 mod Rover 414SI. Har forsikring i Gjensidige og betaler 6800,- i året. Siden jeg da er 18 år så må jeg betale 1600 i ungdomstillegg... Kan ikke si at det er noe å juble over, men ikke så dyrt som å forsikre en Golf...

 

400 serien vs 600 serien er som å sammenlikne en 3 serie bmw med en 7 serie. De er veldig forskjellige. Også på forsikring.

 

400 serien er en mye mer populær bil, eller dvs, den er solgt mer. Den var billigere i pris, og den har mest sannsynlig blitt kræsjet mer. Ergo dyrere forsikring.

 

Det er kun 220TI og 620TI som har de rå motorene (200 turbo hk i 600 serien, 210 hk i 200 serien.).

 

600 serien blei det solgt et par av i Norge, mest fordi det er en større bil, og da passer det seg bedre med motoren. 220'en er mye sjeldnere.

 

Har sett noen få 220er til salgs i Tyskland på mobile.de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Kvalitet har nok hatt endel å si for de lave prisene på Rover. Enkelte modeller har hatt mye trøbbel,og fra gammelt av var jo det som kom fra England ganske difust. Dette sammen med konkursen drar nok prisene godt ned. 600 modellen var vel av de bedre modellene, men Si modellen med Honda motor er nok mere driftsikker enn turbo modellen. Selve motoren i TI utgaven er nok ganske bra, men utstyret som henger på kan nok være litt difust ( servopumpe, dynamo, girkasse og clutch). Jeg driver med 800 serien og har stort sett holdt meg til modellene med 2,7 honda v6.Modellene fra åttitallet måtte en skru mye på, men de nyere fra 90 tallet har jeg hatt lite problemer med. Siste prosjekt nå er en 820si som skal bygges om til en 820ti med 200hk ( samme motor som 620ti), blir spennende å se hvor mye skruing det blir for å holde denne bilen på veien.

http://rover800.blogspot.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
  • 1 year later...
  • 9 months later...
Veit av en som har en sånn Sort 600serie med 200hk motor. Den har utenlandske skilter men han har bilen i norge. Han er ikke norsk selv. Han skulle selge den for 15k. Hvor mye blir det med avgifter tru?

 

 

Rover 620ti er en bil som kan gå begge veier, har bygd en nå for et par år siden, 382hk i motor. med en veldig spesiell styling, 19" felger senket og alt som er, den sitter som en gocart på veien.

så lenge du passer godt på at di alltid er perfekt med frostvæske så holder dem lenge, min har forsterket girkasse og alt som er.

men hender 1 av 20 ganger jeg herjer med den at den spytter ut litt frostvæske ikke noen pakkninger som lekker eller olje i vann eller motsatt.. di går bra når du får byttet turbo og litt sånt. skal ha datasprut grenerør og Nos nå, så sater på 450-490hk + nos i den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

har hat monge biler og Roveren min er det beste kjøpet eg har gjort har hat bilen no i 5 år og har ikke hat noe problem med bilen uten om at alrm brytaren va knust etter at ej skiftet ut motoren te ein 2.0 620 turbo

 

har også hat audi og bmw og hat so mye problem med dei bilane so min ROVER 416 er eg fornøgd med ja :thumb

 

betaler 7000 kr i forsikring med fri kjøyre lengde å full forsikring :thumb

rover 416 si turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår