Gå til innhold

Min 924 - Sommerbilen

Ranger emnet


Nikdev

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lage en tråd om min nyinnkjøpte sommerbil\kosebil

 

Bilen er en strøken 79 mod. Som er plukka helt ifra hverandre av forrigie eier, og lakka opp igjen.

Han har også satt på carrera gt bredding bak og frontspoiler. Og så har han satt på 944 fanger foran(??)

 

Hjula er noen Compomotive CXN felger

9x15" bak og trolig 7x15" foran.

 

Litt bilder tatt av forrigie eier:

2_1137415180696.jpg

 

2_1137415181014.jpg

 

2_1137415180391.jpg

 

 

Intreøret: (se bort ifra kjipt setetrekk, under er det det strøkne grå\svarte stoler, samme som baksetene)

2_1137415181707.jpg

2_1137415181389.jpg

 

 

 

 

Grunnen til at jeg kjøpte bilen er fordi jeg likte "looken" og elsker felgene :pimp Dessuten gjør det heller ikkeno at bilen er rustfri og eid av en mann som har gjort masse med bilen får å få den strøken (skita el-nett, setene er trukket om, skifta masse slitedeler++)

 

Mine planer:

-Oljebehandle understellet

-Kanskje senke litt foran.

-Lurer på om jeg skal sette inn cd spiller\radio? Kanskje så kjøper jeg bare en rød tivoli radio som jeg bare kan ta fram hvis jeg er i kø eller kjører på kjedelige veier..

-Nye 195\50-15 dekk foran, står 205 dekk der nå, litt for breit..

 

 

Gleder meg til Sommern! :w00t

 

Hva syns dere om bilen? Noe annet jeg burde gjøre?

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Synts dette var en stilig bil :)

grattis.

 

er som du sier, skulle kansje vært litt lavere fremme..

 

Takk!

Men bilen er egentlig ganske lav er bare hjula som ikke fyller hjulbuen så godt, vi måtte klø oss litt i hodet når vi skullle ha bilen opp på tilhengeren, hvis jeg senker mere blir det nok morro med fartsdumper og ferjer:wonder

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil! Sikla litt på denne selv da jeg så annonsen. Håper å få titte nærmere på den i løpet av sommern :)

 

Hadde kanskje gjort seg med noen spacere bak. Synes det ser ut som om hjulet er litt for langt inn i hjulbuen.

 

Takk, vet ikke om jeg skal space det ut bak (ikke lagt no merke til det selv..)

Hvis dere holder åpen dag eller noe lignende på værste så kommer jeg innom!

 

 

tøff bil..

 

Er gamleskjermene kuttet vekk, eller er de under gt-bredderene?

 

Takk, De er ikke kutta vekk.

 

Sitter også 5-trinns kasse i min, trodde det ikke kom før på 80 tallet?

 

Fikk forresten med en film fra Pefa gt design, med skikkelig fæl -95 musikk (Skatman og lignende..) Men med noen pene 924 og 944 (de som ikke var kasta på de mest ekstreme widebody kittene..) Anbefales (med lyden av..)

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis, fin bil.

 

Var faktisk så vidt med å åpne ei 924? kasse(er audikasse?), den var ikke fin, klokka lå i 3-4deler og dreva var i oppløsning.... samt hull i diffhuset...

 

Tusen takk

har hørt girkassene er en svakhet på disse bilene, men er vel opp til brukeren.

Audikassa er vel 5-trinns? Tror det er samme kassa jeg har

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å senke bilen samtidig som du beholder vektfordelinga må du kutte bort deler av orginal skjermene som skjuler seg under gt bredderene. Rekner med der er spacere bak..

 

5-trinns kassa er nødvendig vis ikke fra Audi . Derimot 4 trinns kassa som kom fra 76-78 er av Audi opprinnelse. 5 trinns kassa er basert på 915 (911) kassa og er ofte omtalt som "snailshell kassa" Denne har dog shift med 1 bak og til venstre med h mønster fra 2 til 5 .. Svakheter med syncroringer i 1 og 2 , samt vanskelig tilgang på deler.

Denne kom kun i 79. Og når desse blle dårlige vart det ofte byttet til annen 5 trinns kasse feks fra 1980 mod og oppover 924. Dette var en kasse basert på 4 trinns kassa fra 1976 til 78 , men med 5 gir .

Eller en byttet til 5 trinns porsche kassa fra 944 . Begge dei siste hadde normal veksling med h skift 1 til 4 ..

Do you understand the words comin outa my mouth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å presisere det Jan Over skriver her, det er ikke nødt til å være "snailshell"-kassa i din bil, den ble også levert med 5-trinns Audi/VAG-derivat. 5-trinns var en mulig option dette året, men ble ikke standard før 1980 på NA mener jeg.

 

Disse kassene er forsåvidt ifra Audi, men alt stemmer ikke helt overens, så det er et derivat som skrevet over.

 

Kassene tåler mye juling de, men det er opp til brukeren.. Og samtidig huske at bilen er 26 år gammel, med mange harde sjåfører som har misbrukt den en del, så er det grunn nok i seg selv å kunne gå i stykker. Oljeskift og oljetemp er stikkordene her!

 

Gratulerer med ny bil, har sett den har vært til salgs :) Du får melde deg inn i PCN og komme på banekjøring og slalomkjøring til sommern!

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte på bane med en 924 i sommer, og det gikk overraskende bra.. Lettkjørt, og med vektbalansen så håndterer den svingene godt originalt. Det er å foretrekke å ha stabstag bak derimot.

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte på bane med en 924 i sommer, og det gikk overraskende bra.. Lettkjørt, og med vektbalansen så håndterer den svingene godt originalt. Det er å foretrekke å ha stabstag bak derimot.

 

Stabstag fra 928? Eller har du noe annet å anbefale?

Så forresten du hadde kjørt 1.10 runder på rudkogen med 924, det er bra med "orginal" bil :eek:

Gleder meg til å få prøvd min

 

 

Var hos en kompis som tiligere er 924 eier (nå 911 sc) og han hadde en bok liggende "Porsche The Orginal 924,944,928" men klarte selvfølgelig å glemme den uhhmmwhat? Får dra innom å låne den til uka, var mye bra info der

 

Og jeg har getragkassa(porschekassa) ikke audikassa.

 

Tok bilder av bilen idag, Rent og pent:

SV100308.jpg

 

Jeg liker rattet, kler dashen bra:

SV100312.jpg

 

Måtte jo ta det klassiske "mobiltelfon i felg" bildet:

SV100298.jpg

Elsker rett og slett de felgene sombrero

 

Kommer flere bilder imorgen, er veldig glad i å hore bilder jeg...(Og ja, bilen skal inn i garasje)

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår