Gå til innhold

SISU Trucks

Ranger emnet


Tombra

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

SISU er slik at de kjøper motorer, girkasser, hytter fra hvem dem vill.

Er ofte brukt Renault hytter på dem, cat motorer og ZAF girkasser.

Bilene sies å være veldig driftsikre, er det noe som ryker så byttes det helt ut, prøves ikke å bli reparert ute på verksted.

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sisu er finsk ja.

sisu har motorer fra cat og mack

vi har en sisu kranbil og den har mack motor. bilene er ekstremt drift sikkre og viking i tronheim har aldri slepa en.

går ca 20 sisu hær i trondheim.

 

hytta er foresten renault hytte!

Gir kassene er ZF

 

Grunnen til at vi valgte denne som kranbil er at bilen kommer ferdig byggd og garantert fra fabrikken for kran på bygget! i motsettning til alle andre merker som leverer standar bil så må kranbyggeren ta seg av forsterkning og al bygging.

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sisu er som tidligere sagt driftsikre og meget solid bygd. Sisu går på mange måter sine egne veier når de bygger bilene sine med diverse spesialpatenter her og der.

 

I trondheim vet jeg om minst tre fire-akslede sisu tippbiler. To blir disponert av Ramlo Sandtak og en går for Johnny Buhagen. Tror det er flere også. Står det ikke Trøndergrus på en montro.

 

Tjekk: Bellingmo det sikkert:)

 

Det som er det helt geniale med sisuen som tippbil er at de har utkobling og løft på den bakerste akslingen på tandemboggien. Løft på tandemen samt løft på pusherakslingen foran tandemen gjør den uslåelig på fremkommelighet under tomkjøring og har dermed blitt særdeles populær som fireaklsing.

 

Motorene kommer fra flere fabrikanter, der den største er en attenliters cat dieselsluker på 630 hk. Den ene på Ramlo har en slik.

 

Leste om en sisu tømmerbil i et blad her om dagen. Eieren var godt fornøyd med bilen, og skrøyt av den solide girboksen som var usynkronisert. Ja da, den er sikkert solid, men å levere biler med usynkronisert girboks i 2006. Det er etter min mening latterlig.

 

At du (Tombra) mener at dette er pene biler får bli opp til deg. Jeg synes de er direkte stygge:) Hehe. Jeg skal ihvertfall aldri kjøre noe slikt. Førermiljøet er heller ikke så mye å skryte av. Samt at motorbremsen høres ut som et F16 fly under take off.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sisu er som tidligere sagt driftsikre og meget solid bygd. Sisu går på mange måter sine egne veier når de bygger bilene sine med diverse spesialpatenter her og der.

 

I trondheim vet jeg om minst tre fire-akslede sisu tippbiler. To blir disponert av Ramlo Sandtak og en går for Johnny Buhagen. Tror det er flere også. Står det ikke Trøndergrus på en montro.

 

Tjekk: Bellingmo det sikkert:)

 

Det som er det helt geniale med sisuen som tippbil er at de har utkobling og løft på den bakerste akslingen på tandemboggien. Løft på tandemen samt løft på pusherakslingen foran tandemen gjør den uslåelig på fremkommelighet under tomkjøring og har dermed blitt særdeles populær som fireaklsing.

 

Motorene kommer fra flere fabrikanter, der den største er en attenliters cat dieselsluker på 630 hk. Den ene på Ramlo har en slik.

 

Leste om en sisu tømmerbil i et blad her om dagen. Eieren var godt fornøyd med bilen, og skrøyt av den solide girboksen som var usynkronisert. Ja da, den er sikkert solid, men å levere biler med usynkronisert girboks i 2006. Det er etter min mening latterlig.

 

At du (Tombra) mener at dette er pene biler får bli opp til deg. Jeg synes de er direkte stygge:) Hehe. Jeg skal ihvertfall aldri kjøre noe slikt. Førermiljøet er heller ikke så mye å skryte av. Samt at motorbremsen høres ut som et F16 fly under take off.

 

hehe ikke berlingmo nei, den er jo "lita" hehe Geir V Johansen Tronsport ja.

førermiljø er ikke alverden sammenlignet med en scania men helt greit! fantastiske stoler!

Å det å levere bil med usynkronisert girkasse er jo ikke lattelig det! ikke sålenge kjøperen har bestillt det! motorbremsen på hakk 2 som slår inn etter 2000 omdr høres ganske horibel ut ja, men ellers er bilen veldig still og derfor egner seg som kranbil.

den krana vi har på sisun er foresten den lengste iallefall i trønderlag montert på laste bil og når 39 meter opp.

bilen er en semi, men bygges raskt (30min) om til platt bil.

 

 

legger ved et bilde av noen av bilene våre 2 av disse har vi ikke lengre.

forside.JPG?size=400x5000&force=false

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mølmen Transport sin. Den blir disponert av Surnadal Transport. Denne har vært meget stabil. Det eneste som er "galt" på den er at parallellstaget på pusheren sitter litt lavt så når en rygger på dårlig tipp kan en bøye det. Tror det har vært bøyd to ganger alt. Forøvrig kan det nevnes at motoren er vel en Mack 480hk, som hm kremt er skremt opp til ja hvem vet:)

Sisu.jpg

 

 

 

Å det å levere bil med usynkronisert girkasse er jo ikke lattelig det! ikke sålenge kjøperen har bestillt det!

 

Hehe, skal vel være enig i at det er kjøperen som er latterlig i dette tilfellet:)

 

Var vel litt "kjapp" på slutten av det forige innlegget mitt. Bilene er da ikke så stygge, selv om jeg setter Volvo og Scania et godt stykke foran dem. Jeg regner med å ha sett kransisuen deres, men jeg klarer ikke helt å plassere den. Bellingmo sin har jeg sett, og den synes jeg faktisk er ganske fin:)

 

Kranbiler er alltids tøffe greier. Særlig når kranene er såpass grove som du beskriver her. Har kjørt litt kran selv, da med en småfjert i dette selskapet, en seksten-tonnmeter Palfinger bakmontert på en Volvo Fh12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mølmen Transport sin. Den blir disponert av Surnadal Transport. Denne har vært meget stabil. Det eneste som er "galt" på den er at parallellstaget på pusheren sitter litt lavt så når en rygger på dårlig tipp kan en bøye det. Tror det har vært bøyd to ganger alt. Forøvrig kan det nevnes at motoren er vel en Mack 480hk, som hm kremt er skremt opp til ja hvem vet:)

Sisu.jpg

 

 

 

 

 

Hehe, skal vel være enig i at det er kjøperen som er latterlig i dette tilfellet:)

 

Var vel litt "kjapp" på slutten av det forige innlegget mitt. Bilene er da ikke så stygge, selv om jeg setter Volvo og Scania et godt stykke foran dem. Jeg regner med å ha sett kransisuen deres, men jeg klarer ikke helt å plassere den. Bellingmo sin har jeg sett, og den synes jeg faktisk er ganske fin:)

 

Kranbiler er alltids tøffe greier. Særlig når kranene er såpass grove som du beskriver her. Har kjørt litt kran selv, da med en småfjert i dette selskapet, en seksten-tonnmeter Palfinger bakmontert på en Volvo Fh12.

 

er ikke sikkert du har sett den enda da for vi har hadd det i drift i ei uke.

skal legge ut noen bilder i morra om jeg får det til. den er rød med shvær kran :D

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
er ikke sikkert du har sett den enda da for vi har hadd det i drift i ei uke.

skal legge ut noen bilder i morra om jeg får det til. den er rød med shvær kran :D

 

Sisu har selvfølgelig egen hjemmeside og adressen finnes her: http://www.sisuauto.com/portal/suomi/

Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Viking Trondheim har kjøpt SISU. Under bygging enda men kommer på veien i løpet av sommeren. Cat motor på 630hk. Skinninnredning. Fullstendig LED-bjelker og varsellys ONLY!!. Alt bergingsutstyr er fjernstyrt med fjernkontroll, så det gir muligheter for justering av slepet under fart! Det er jo litt konge da. Blir grym den. gleder meg...

1987 Volvo 244 2.3 16V-T

2001 VW Transporter 2,5TDI

2007 Tysse Bilfrakter

Ja jeg frakter billi! =P

Viking redningstjeneste Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår