Gå til innhold

Har du Neon?

Ranger emnet


Gjest AndreMedNeon

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte den Neonen jeg skrev om tidligere.

Var å hentet den igår. Deilig å kjøre, og alt dette "plastikkbil"-preiket jeg har hørt tidligere er ihvertfall bare tull :roll:

Har brukt lang tid på å bestemme meg nå og er glad for at jeg har gjort dette kjøpet.

Men, jeg har fått en liten utfordring mtp. stereoen i bilen.

Det står en original kasett/radio spiller i bilen som tar to cd-spiller plasser.

I tillegg så ser jeg ikke noen spesiell måte å demontere den på. Er det noen som har demontert en slik original kasett/radio spiller før, eller vet om noen guide for det? Det som kan bli litt plagsomt er at iom. at den tar to plasser så vil det bli ett tomrom over eller under den cd-spilleren jeg skal montere.

 

jag har nettopp skifta ut den orginale klossen av en stereo med en vanlig pioneer spiller i min neon.Den gamle var helt grei å skru ut,det du må gjøre er å enten bytte ut de gamle ledningene eller gjøre som meg og koble om slik at de passer til den nye spilleren.Jeg kjøpte ett deksel til neon for å ha rundt nye spilleren slik at det så `normalt`ut happyhappy

Dekselet kjøpte jeg hos bilradiospesialisten for ca 200kr!Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jag har nettopp skifta ut den orginale klossen av en stereo med en vanlig pioneer spiller i min neon.Den gamle var helt grei å skru ut,det du må gjøre er å enten bytte ut de gamle ledningene eller gjøre som meg og koble om slik at de passer til den nye spilleren.Jeg kjøpte ett deksel til neon for å ha rundt nye spilleren slik at det så `normalt`ut happyhappy

Dekselet kjøpte jeg hos bilradiospesialisten for ca 200kr!Lykke til!

ps:du må ta av den plastdelen som sitter rundt spilleren og opp mot dasjbordet.Da ser du skruene som stereon sitter fast i:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører Neon vistnok skal være ufatlig god og kjøre, sånn med tanke på konkurenter i samme klasse. Kan dette stemme?

 

Jeg synes den er en fryd å kjøre. Ligger veldig godt og er meget presis. Jeg har ikke kjørt andre Neontyper enn min egen (CS) så de andre utgavene vet jeg lite om.

Chrysler Neon CS 1998 2.0 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler deg å gå opp til samme som på stratus.. (dersom du har plass til den bredden) felg diameter 17".. er bak det kan bli trangt.. ta å hør med folka der du var tenkt å kjøpe.. 7x17" og 225 45 17.. men 17" på neon er ikke uvanlig.. bare ikke sikker på bredden

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ruller på 7,5x18 med 225.35.18, senket og subber ikke!!!:)

 

Hvordan er det med godkjenning av så store felger? Det må jo bli litt mongo med tanke på speedometeret...

 

ISO kontakter får du kjøpt overalt, men de er faktisk ikke så grusomt dyre hos Chrysler... Er det forresten flere som har gode erfaringer med delepriser hos Chrysler? Jeg kjøpte meg ny servopumpe i dag og fikk den til litt under 1700 kroner :-| Trodde det skulle være mye dyrere med orginaldeler

2000 Nissan Primera P11-144 1,8 DOCH

1995 Chrysler Neon 2.0 16v *Solgt*

1989 Mazda 626 Coupè *Solgt*

1986 Mazda 626 Sedan *RIP*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår