Gå til innhold

Bilen Smart...


Vomaz

Anbefalte innlegg

Har hatt en Roadster Coupe siden i høst, har ikke angret. Usedvanlig morsom bil, kjøreglede i bøtter og spann. Nå er den dessverre gått ut av produksjon, så brukt er eneste alternativ.

Eneste negative kan være tiptronic-kassa. Den er for treg i girskiftene.

 

Uansett: anbefaler prøvekjøring! Du vil ikke være upåvirket etterpå.

Volvo 444ES -53, MB C180-00

MB SLK200K-09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes de småe smartbilene ser litt snåle ut..

 

men "hva er best" av de småe og roadsterutgaven?

 

dyr forsikring på de?

 

noe som man må være obs på dersom man prøver/ser på en slik bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke uttale meg om 4-2 (den lille Smarten), personlig synes jeg den er stilig. Men jeg har aldri prøvd en.

 

Roadsteren er tøffest, uten tvil. Men en del dyrere i innkjøp. Forsikring er ikke spesielt dyrt. Noen gjengangere av feil er det på denne bilen, som på alle andre bilmerker. Taklekkasjer osv, men stort sett bare småtterier. Inntrykket er at det er en driftssikker og stødig bil. Kan brukes hele året, men trives best hvis du har garasje. Bruker en halvliter på mila, og har minst co-utslipp av de rene bensinbilene. Meget bra utstyrt som standard, men jeg anbefaler sportspakke. Da får du F1-gir og 16"-felger. Jeg vil også anbefale Coupe-utgaven.

Det finnes flere muligheter for remap for å hente ut de skjulte reservene i motor og girboks. Skal du ta den helt ut kan du legge inn 50k mer for en Brabus.

 

Hvis du ikke har bruk for mer enn 2 seter, bør du absolutt vurdere en Smart.

 

Søker du på nettet finner du mye mer info. Det finnes egne forum, men det har jeg ikke lov til å reklamere for her.

Volvo 444ES -53, MB C180-00

MB SLK200K-09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg reklamere litt likevel jeg, besøk smartforum.no for info :)

 

Hadde du bodd litt nærmere skulle du fått prøve min 4-2, lover deg at du hadde blitt overrasket! ikke minst over effekten ;)

 

Forsikring er latterlig billig. Jeg betaler vel ca 5000 i året for full kasko (i oslo) med kun 20% bonus.

bensinforbruket er aldri over 0.5 :)

 

En remapping av ECU vil gi deg ca 30% raskere girskift. Hvis du også vurderer en 4-2 bør du koste på deg litt stivere understell, eller kjøpe min som alt er ferdig ;)

 

oops, en liten link til autodb

-endorfun- www.smartforum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg reklamere litt likevel jeg, besøk smartforum.no for info :)

 

Hadde du bodd litt nærmere skulle du fått prøve min 4-2, lover deg at du hadde blitt overrasket! ikke minst over effekten ;)

 

Forsikring er latterlig billig. Jeg betaler vel ca 5000 i året for full kasko (i oslo) med kun 20% bonus.

bensinforbruket er aldri over 0.5 :)

 

En remapping av ECU vil gi deg ca 30% raskere girskift. Hvis du også vurderer en 4-2 bør du koste på deg litt stivere understell, eller kjøpe min som alt er ferdig ;)

 

oops, en liten link til autodb

takker for infoen:)

 

får se etterhvert..

ser det er nesten bare positivt dere har kommet med.. såe interessen har vokset endel siden jeg så den for første gangen.. ;)

 

har litt lite cash for tiden:S *akkurat flyttet inn i leilighet...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en remappa Roadster. Giringa etter mapping blir endel bedre, å bilen går generelt mye bedre. Coupe utgaven er et must. Noe dyrere, men bagasjeplassen på den vanlige roadsteren er altdor liten. Da har man hele 220liter med bagasjeplass. Har også sportspakken. Helt rått med rustfritt effektanlegg og dumpventil. Skikkelig sint lyd. Blir desverre nødt til å selge min bil, så si fra om du er interessert. Bor i Harstad. Bilen er påkosta nesten 20.000kr i tuning.

-92 Mazda Rx-7 Twin Turbo

x-03 Smart Roadster Coupè 115hk/190nm 1,7bar

x-92 Ford Sierra Cosworth 4wd LTD EDT

x-00 Ford Mondeo ST200

x-96 Audi A4 TQ 330hk/450nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår