Gå til innhold

Mista lappen, jeg

Ranger emnet


pit

Anbefalte innlegg

Fælt så mange dømmende folk det skulle være her. Som om dere ALDRI har gitt på i en 60 sone? Please. Han var bare så uheldig og bli tatt.

 

Han spurte om hvor lenge han mista lappen, fordi han ble tatt i 96 i en 60 sone. Noe som betyr ca 3-6 måneder? Og en saftig bot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fælt så mange dømmende folk det skulle være her. Som om dere ALDRI har gitt på i en 60 sone? Please. Han var bare så uheldig og bli tatt.

 

Han spurte om hvor lenge han mista lappen, fordi han ble tatt i 96 i en 60 sone. Noe som betyr ca 3-6 måneder? Og en saftig bot?

 

unnskyld om jeg tar feil, men han skrev faktisk 99km/t.. men ingen forskjell på det og 96:

 

95-100 i 60-sonen fører til 6-8 mnd uten førerkort...

 

sitat:

 

Fartsgrense 60 km/t:

 

Fart -> Inndragningstid:

 

(inntil 86 km/t -> 3 — 4 mnd.)

 

86 — 95 -> 3 — 6 mnd.

 

95 — 100 -> 6 — 8 mnd.

 

100 — 106 -> 8 — 12 mnd.

 

106 — 112 -> 12 — 16 mnd.

 

112 — 118 -> 16 — 20 mnd.

 

118 — 124 -> 20 — 24 mnd

 

124 — 130 -> 24 — 28 mnd.

 

130 — 136 -> 28 — 32 mnd.

 

136 — 142 -> 32 — 36 mnd.

 

Over 142 -> Over 36 mnd.

 

Link til lover

-02 BMW 530i

-97 Pajero - Vintertraktor

+div tyske kriegsmaschinen

 

En sjåfør er den farligste delen av en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjører etter grensa har du faktisk tid til å reagere...

Litt mange faktorer ute å går kanskje? Selvsagt har en potensiellt mere tid til å reagere, men ikke nødvendigvis ..

 

Anyways - kondolerer for lappen pit. Personlig synes jeg ikke 100 i 60en er så mye å snakke om, men blir en tatt så må en selvsagt stå for det .. Har du hatt lappen i mer enn 2 år? Hvis ikke må du nok kjøre opp på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synd å miste kortet for no slikt! er fort gjort men....

100 i 60 syns ikke jeg heller er no sånn hazardiøst som mange her ymter til...er forskjell på 60 soner! har selv hatt langt over 200 inn i 60 soner! 60 soner begynner som regel LAAANG tid før de virkelig bør overholdes!

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er forskjell på 60 soner!

 

Word. Fart etter forhold både opp og ned.

 

Kjører stadig gjennom Halden sentrum der deler 50-sonene faktisk er farlige å ligge etter fartsgrensen i, det blir ALT for fort til å se rundt hushjørnene på høyre side før man sitter med en bil i siden (Folk er nazier på høyreregelen her i byen).

Men passerer også 60-soner der 100 er helt fin fart. Oversiktlig og ingen veier som krysser.

 

Surt å miste lappen, men sånn går det...

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der. 100 i 60 bør ikke nødvendigvis være noe å skrike for. Akkurat som E6 i Østfold, der var det 90 før, men nå er det 80. Er plutselig ikke veiene bra nok for 90, selv om de er like? Er også en 60sone ikke langt unna meg der det var 80 før. Veien er den samme.

 

mvh en av Haldens høyreregelnazier. :)

-98 Nissan 200sx Racing s14a

-87 Volvo 240 GL, vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjører etter grensa har du faktisk tid til å reagere...

 

Det er VEEELDIG slingringsmonn i det du sier der! Tenk deg selv; Petter solberg i en splitter ny BMW M3 CSL med oppgraderte bremser og heftiger R-dekk kjørende i 100 i 60sonen, og en bestemor på 82 med 1+ i briller som kjører en gammel sliten stakars caravelle som akkuratt gikk gjennom på eu-kontrollen for halvannet årsiden pga slitte bremser og dekk.. Vet ikke hvem som har best sjangs å stoppe når en unge springer ut i veien 50m fremme?!

 

Ikke at jeg tror noen her inn kan kvalifisere seg med noen i dette eksempelet. Men når det gjelder reaksjon og bremselengde så er det sinnsykt forskjellig i fra person til person og hvilken bil du kjører!

 

Men litt på topic..

 

Synd at du mista lappen, er alltid kjibt å høre sånnt.

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

 

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok litt an på omstendighetene ja, men rundt i 99km/t i 60 sone er altfor fort for onkel blå, uansett omstendigheter!

 

En bekjent av meg ble tatt i 94km/t i 50 sonen her på lørdag...nesten midt i bergen by.. om det får deg til å følge deg bedre..

 

Nei men om dem har sikker måling på deg og sånn så er det ikke annet å gjøre enn å ta tiden til hjelp, for tid får du nok av nå... sånn ca 6-8 mnd liksom.. hadde du kjørt 1 km/t fortere hadde vi snakket om 8-12 mnd ganske fort..

 

Velkommen i "uten-lappen" klubben foresten...

 

Er det der oppe ved danmarksplass han ble tatt?

vi hadde litt flaks der, vi hadde ikke mer enn 60 der, men vi var full bil og kin sjåføren hadde sele på seg.

01mod Skoda Octavia 1.8T L&K edition STV

Ford Focus WRC (RC)

----------------------------------------

X 90mod Golf II Sport

X 90mod Ford Transit (Russebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har da litt kontroller i Bergen også, men er vanvittig greit med radarvarsling på sms. Har reddet meg noen ganger!!

 

Anyway, det jeg lurer på:

 

Om man peiser avgårde f.eks. i en 60-sone og speedometeret viser hundre-og-helvete, og man passerer en politibil eller noe liknende slik at de gjør helomvending og peiser på etter deg, men du så dette i bakspeilet at de snudde for å ta deg, og du da bremser ned til 60, kan de da ta deg for noe?

 

Ikke har de fått målt noen gjennomsnittsfart, og ikke har de målt med noe radarutstyr heller.

 

Har hørt at hvis de spør deg om "gikk ikke dette litt vel fort?" og du samtykker, så sitter du i fella, men hvis du blånekter på at du brøt fartsgrensen så kan de ikke påstå en drit.

 

Stemmer dette? Hva skjer ellers hvis dette ikke stemmer?

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synd å miste kortet for no slikt! er fort gjort men....

100 i 60 syns ikke jeg heller er no sånn hazardiøst som mange her ymter til...er forskjell på 60 soner! har selv hatt langt over 200 inn i 60 soner! 60 soner begynner som regel LAAANG tid før de virkelig bør overholdes!

 

 

synst ikke 200 kmt i 60 sone er noe å skryte av.... det er bare idioti..

 

Det er 99 i 60 sone også.. Spørs selvsagt kordan veien er.. men regner med dette er en vei der folk kan komme GÅENDE.. både voksne og barn..

 

Hvis man vil kjøre litt 40-50 km for fort bør man gjøre dette på motorvei o.l..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det der oppe ved danmarksplass han ble tatt?

vi hadde litt flaks der, vi hadde ikke mer enn 60 der, men vi var full bil og kin sjåføren hadde sele på seg.

 

 

akkurat det vet jeg ikke... fikk høre det via et familiemedlem som pleier å være med han fra tid til annen.. men det kan godt ha vært der ja.. skal ikke gå så mye mer i detaljer.. sånn som jeg forstod det så ønsket han ikke at folk skulle få vite at det var akkurat han. jeg har sagt nok =)

 

hehe flaks ja... har hatt ett par nesten tilfeller med folk i bilen som hiver på seg seler i hu og hast..

-02 BMW 530i

-97 Pajero - Vintertraktor

+div tyske kriegsmaschinen

 

En sjåfør er den farligste delen av en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']mvh en av Haldens høyreregelnazier. :)

 

Tok faktisk lappen i Halden' date=' men jeg innflytter selv. Har ingenting imot at folk følger/benytter seg av høyreregelen, det er egentlig veldig bra. Det blir derimot værre når alle begynner å ta til seg at folk SKAL på død og liv kjøre rett ut i veien hvis de skal til høyre, men samtidig ikke bry seg en dritt med at de har vikeplikt fra venstre hvis de skal krysse veien/det kommer en bil fra høyre. Helt ufattelig at trafikken går så bra som den gjør her i byen.

 

MEN, husk på det Haldensere som gjør slikt: Jeg har gammel OG delebil med helt karrosseri, og gjør dere noe slikt med meg [b']blir[/b] dere kjørt på. Ferdig med det, jeg stopper ikke. Har vært veeeldig nære på før, og nærmere blir det nok før eller senere.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår