Gå til innhold

Mitsubishi EVO utvikling ??


Nismo

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva har egentlig skjedd siden EVO 7 kom? Syns alle ser helt lik ut jeg:)

78223.jpg

Her er nr 9 i serien (tror jeg). Hva skjer om du henger opp en Wonderbaum i frontruta på den der? Blir det en EVO 10?

 

Uansett ser det ikke ut til at det dukker opp noe EVO som ser bedre ut enn EVO VI TME

 

Evo TME ser ikke bra ut, IMO.

 

Det er IX, ja. Det er det tekniske som er forandret. AYC kom i Evo VIII, MIVEC kom med Evo IX. Står en del i Bilmerker/Mitsubishi/Evo/, ligger en infotråd om Evo der. Står en del der ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel alle 1gen evo så like ut.. alle andre gen evo ser like ut da er det natulig at alle 3gen evo ser like ut ..

(det er 3 modeller pr gen.. og da er det ikke overaskende at evo9 er siste i 3gen..)

 

Du har rett!

I-III (Gen 1) ble basert på vanlig Lancer, IV-VI (gen. 2) ble basert på Mirage, mens VII-IX (gen 3) er basert på Lancer Cedia.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns da TME ser bra ut jeg:)

 

mit_evotm4.jpg

 

Her er det vel ikke noe tvil om hva slags bil man ser. Tror til og med bestemor hadde sett at dette er en "rallybil" :p

Men klart hvis man liker å være litt diskret er vel 7,8 og 9 greie de og.

Men da har man jo lært litt, så da vil vel EVO 10 endelig være basert på en ny bil igjen som 4. gen EVO?

 

http://www.speedtv.com/_assets/library/img/large/84297_evo.jpg

 

EVO X?

84297_evo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel EVO V og VI som definerer EVO etter min mening..De er bygd som rallybiler og forblir rallybiler i all fremtid.VII VII og IX er ikke rallybiler etter min mening,de er kjappe gateracere/familiebiler med mulighet for rally...:) Flotte biler men jeg liker EVO VII minst av alle.Den blir litt for stor. Men dette er min mening.

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel EVO V og VI som definerer EVO etter min mening..De er bygd som rallybiler og forblir rallybiler i all fremtid.VII VII og IX er ikke rallybiler etter min mening,de er kjappe gateracere/familiebiler med mulighet for rally...:) Flotte biler men jeg liker EVO VII minst av alle.Den blir litt for stor. Men dette er min mening.

 

Tja.. Evo I-III er jo originalen, og de fleste går i Japan. Der har du den riktige Evo, IMO :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, mente evo VII. hmm, er det ikke evo 10 da? blir X da!

 

Det Kebab mener er at det er ikke den endelige Evo X, men ConceptX, en studie fra Mitsubishi på hint til Evo X.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evo TME ser ikke bra ut, IMO.

 

Det er IX, ja. Det er det tekniske som er forandret. AYC kom i Evo VIII, MIVEC kom med Evo IX. Står en del i Bilmerker/Mitsubishi/Evo/, ligger en infotråd om Evo der. Står en del der ;)

 

Tror nok du har driti på leggen hvis du mener AYC ikke kom før VIII.

TME har da AYC, men det er kanskje en helt annen type AYC som ingen andre har hørt om du mener.

AYC er noe forbanna møkk uansett hvilken modell det sitter i. Hadde det vært opp til meg burde Mitsubishi kalt inn alle biler men AYC, og monter ei RS bakstilling med en normal diff.

Men det er min mening da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi på alle på et eller annet tidpunkt komme oss videre..

Utviklingen kan umulig stoppe opp! Skal vi leve rundt designet til TME i de neste 10 årene så tror jeg ikke salget til Evo`n vil gå spesiellt bra!

 

For min del synes jeg Evo VIII har et vell så tøft utseende som en TME.

Jeg har aldri vært noe fan av RALLY Evo`s! I Japan har man kjørt og trimmet Evo`s i en mans alder.. de aller fleste ble brukt som banebiler.. det er stort sett etter at Mitsubishi vant i Rally i 99 eller 00 at liksom vi nordboere våknet opp og sa wow..

 

For min del var ikke det starten for en lang Evo karriere..

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår