Gå til innhold

Min førstebil, Saab 9-3 2000 mod

Ranger emnet


M4rTiN

Anbefalte innlegg

Da har jeg etter mye om og men endelig fått meg en bil.

 

Skal nemlig sørover på tirsdag for å hente bilen til muttern, som da er denne Saaben.

 

Den er sølvgrå metallic, skinn, og har Business pakken, om jeg ikke tar helt feil.

Motoren er en 2.0 liter.

 

Det jeg da lurer på.

Hvordan er det å koble anlegg i denne, da den har et stereoanlegg som er bygd inn i hele dashbordet.

Hvordan er det med styling til denne? Eneste jeg fant når jeg surfa rundt, var et par øyelokk.

Effektanlegg?

 

Evnt hvor får man tak i denne stylingen?

 

Bilder kommer så fort jeg kommer meg sørover :)

 

 

Mvh, Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styling er slettes ikke umulig å finne til bilen... spørs jo litt hva du er ute etter men http://www.realcar.se har, kan hende http://www.sdcc.se har noen Viggen sett innimellom og Speedparts har både effektanlegg og en framfanger (http://www.speedpartsnorway.no / http://www.speedparts.se) ellers har Maptun en del mer hvis du er ute etter litt kvassere saker...

 

Utdyp 2liter litt... 150hk? Og venter på bildene ;)

- 1993 Saab 9000 Aero

- 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell

 

- Kristoffer, Stcn N783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med bil!;)

 

Styling kan du få tak i fra diverse leverandører:

-- http://www.speedpartsnorway.no

*har både styling, trimming og det meste til din saab.

-- http://www.saabstyling.se

*har styling til din saab. Noe extrem styling kanskje..smak og behag.

-- http://www.realcar.se

*har det meste av styling til saaben vil jeg tro.

 

Det første jeg ville ha gjort om jeg var deg:

- kjøp på den koni dempere og H&R senkefjærer.

- steg I eller II, kommer an på hvor mye du vil koste på bilen din.

- fine store fete felger dersom du ikke har det allerede.

- effektanlegg.

- Aero/Viggen styling ville jeg gått for om jeg var deg.

- Kjøp deg xenon-kit, 8000-12000kelvin, alt under blir det ikke særlig mye xenon lys følelse av...tro meg...lyser mer lyseblått/hvitt...

 

Angående stereo, så har jeg ikke mye forslag, har aldri satset stort på stereo i mine biler, bil og motor er første prioritering ;)

 

mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er jeg her og henter bilen.

 

Det er en 2.0L SE, uten turbo.

 

Nye felger har jeg kjøpt. På Martin's. Imagine Light tror jeg de het. Så bruker jeg de orginale på vinterdekkene.

 

Bilder kommer når jeg kommer hjem :)

 

 

EDIT: Slike felger er det :)

http://www.martins.no/felger/falgar06/13.html

 

EDIT2: Noen som vet hvordan det er med ettermontering av turbo? Og sånn ca pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få opp noen bilder ja :) Gjerne med felgene på hvis du skal prøve dem før sommeren.

 

Ville nok heller tatt turen til Sverige og hentet en komplett turbomotor, er flust av dem der til en kurrant pris. Se innom http://www.sdcc.se/ som er for Saab deler, motorer fra vrak som er prøvd og kan fåes med garanti. Eller http://www.fbt.se/ som er en generell oversikt over deler de har på forskjellige vrakplasser rundt omkring i Sverige.

- 1993 Saab 9000 Aero

- 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell

 

- Kristoffer, Stcn N783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En høytrykksturb krever nok flere modifikasjon av motoren. Toppen blandt annet.

 

Fikk et lite uhell midt i Sverige, og siden jeg ikke gidder å skrive alt en gang til, får dere heller en link til hjemmesiden min, hvor jeg har publisert "nyheten".

http://ma.rtin.no/index.php?subaction=showfull&id=1139762233&ucat=2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke høytrykksturbo a? jeg syns de akser mye bedre!

 

Prøv å smokk snurre på en sugemotor å lad 1 bar, det går ikke lenge ;) Tar nok bare toppakninga først men... alikevel. Men det er da bortkastet å begynne å "bygge om" når man kan få en komplett motor til en grei penge rett over grensa.

- 1993 Saab 9000 Aero

- 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell

 

- Kristoffer, Stcn N783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vurdert å selge hele bilen å kjøpt ny, med turbo.

Det er en del jobb. Ikke bare bytte av motor, men mest sansynlig store deler av ledningsnettet og elektronikken! Jeg tipper bremsene burde oppgraderes i tillegg.

 

Men bestemmer du deg for å bygge om, så lag for guds skyld en skikkelig prosjekttråd! :D

Saab 9000 airflow - 80's style

- Why drive a car, when you can pilote a SAAB?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår