Gå til innhold

Høytrykkspyler?

Ranger emnet


pIMp

Anbefalte innlegg

Jepp!

 

Varmtvannsvaskere koster en formue.. med mindre du har reodor felgen ånden i deg, så kan det lages.. er jo en varmekolbe som må tåle endel trykk.

 

 

Jeg vil anbefale deg å kjøpe en høytrykkspyler fra et kjent merke, f.eks Alto, Karcher eller Foma, med minimum 130 bar trykk og minimum 8 liter/min.

 

Da går jobben unna ;-)

 

Jeg ville kjøpt Alto Dynamic 7650 X-tra idag, ligger på ca 3900.-

 

 

Billigmerker er ikke noe å satse på. De oppgir tekniske data som ikke har rot i virkeligheten.. styr unna slike som du finner på biltema, cd cardic osv med et merke som er laget i ping pong.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan låne min pimp :D men da blir jo bilen skitten igjen på veien opp til hovedveien :D sånn diger sak som varmer til 180 grader (står det, har alldri testa) :D sinnsykt effektivt med veldig varmt vann når man vasker (bruker ikke mer en 60 grader på bil da).

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal vel litt til for å varme opp vannet til 180 grader....

Mener jeg har hørt noe om det i natufagtimen eneller annen gang...:D

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Speeder

Det skal vel litt til for å varme opp vannet til 180 grader....

Mener jeg har hørt noe om det i natufagtimen eneller annen gang...:D

 

hehe.. det var det jeg også stussa på.. :D men står nå 180 grader celsius som maks :)

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hondaen

Jepp!

 

 

Jeg ville kjøpt Alto Dynamic 7650 X-tra idag, ligger på ca 3900.-

Har en sånn selv, vil absolutt anbefale den. (hvertfall med tank på bil vask)

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pIMp

Jeg luerer fremdeles på hvor jeg får kjøpt Alto Dynamic 7650 X-tra?? Hvem forhandler disse?

vertfall Maxbo og Clas Ohlson

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Speeder

Det skal vel litt til for å varme opp vannet til 180 grader....

Mener jeg har hørt noe om det i natufagtimen eneller annen gang...:D

 

Det gjelder vel strengt tatt bare normalt "vann" som vi tenker på det, uten videre mye forurensning og ved normalt trykk.. Får plutselig andre egenskaper når disse forutsetningene ikke er på plass.

 

Nå skal det også sies at jeg ikke aner om det er mulig å sprute 180c varmt vann ut av en spyler som dette (ville jo evt. vært ekstremt med damp som kom ut i høyt trykk), men vann forandrer seg kraftig under forskjellige forhold, ref. isen du så gladlig skraper av ruta om vinteren ;).

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byggmakker har Foma. Jeg jobber der!!

Så var det rettet.

 

Før hadde vi kärcher. Har hatt mye småproblem med de etterhvert som de har blitt eldre. Vi gikk over til FOMA del på grunn av kjedebestemmelser og dels pga at FOMA har mye mer rettet seg mot proffmarkedet i lengre tid. Deres maskiner og utstyr har en høyere kvalitet og INGEN FEIL. De er veldig serviceminded.

Tidligre jobbet jeg med Alto (når jeg jobbet hos konkurrenten Maxbo), som har de samme sykdommene som kärcher. Litt mer elektroniske problemer kanskje.

 

Viktig å se at høytrykkspyleren ikke bare har høyt trykk, men også høy vannmengde.

 

Etter mine krav bør ikke en spyler ha mindre enn 450 liter vann i timen og ikke under 130 Bar. Ellers er den ikke brukbar til så mye.

Du må altså opp i 2500 kr for en ålright maskin. Ønsker du mer sprut, evt lengre slange, kanskje stålarmert cordslange på 10 meter og messingpumpe ( 3 ganger lengre levetid enn vanlig Alupumpe) må du punge ut med 3500 kr.

 

Viktig å merke seg at levrandører måler trykket på maskinen på forskjellige steder.....

 

Mitt Råd:

 

VELG FOMA

RE-Amemiya ---- ROY-Hva med meg a

3 rotor power

1986 Rx7 Drifter (FD motor)

1993 Mazda 323 GTR

1990 JC Cosmo 20B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan komme å handle Alto 7650 av meg! Vi er forhandlere for alto. For å gi Foma litt negativ kritikk så gir de en del mindre vann en andre maskiner. Men jeg kjenner ikke noe mer til dem så jeg skal ikke slakte noen. Men er enig i at man burde legge litt penger i en maskin.

Blue Oval Racer onfiredevi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår