Gå til innhold

Min Suzuki SJ413

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

Bilen blir sansynligvis orange til sommeren. Må ha noe som synes vettu... hehe. Vegvesen-bil.

 

Jaja, nå som lappen er i boks har jeg opplevd Suzuki på godt og vondt i litt over en uke nå.

Bortsett fra at man er støl i armene dagen etter en litt lengre kjøretur, og man rister halvt ihjel om man kjører på litt humpete veier er da årleit. :)

 

Frontruteramma er også lakkert. Denne blir i bilens farge når den skal lakkes igjen da :)

(Vinterdekk :( :( )

DSC00328.jpg

 

Var å henta rør til veltebøyla for noen dager siden, samt div. bend.

Bøyla blir godkjent til frikjøring og Terreng Touring (TT) iogmed at hovedbøyla sveises og ikke bøyes i et helt stykke, samt at størrelsen på røra er litt for store (61 mm).

 

Men det gjør ingenting... mest for utseendets skyld. Blir barskt :D

8 meter rør

DSC00329.jpg

 

DSC00331.jpg

 

Bestilte 2 x 90 graders bend og 4 x 135 grader. Men fikk isteden 2 x 90 grader SMÅ, og 4 x 90 grader STORE. Men det gjør ingenting. Da bruker jeg de store i hovedbøyla og kapper til de små til riktig vinkel bak. (Tegning kommer)

DSC00330.jpg

 

 

Og over til de negative sidene...

Skulle stramme viftereima i går, og når jeg skrudde til dynamoen igjen så knakk selvfølgelig skruen. Så da må dynamoen av og borre ut restene og gjenge opp på nytt.

Lagde en midlertidig jallamekk-løsning, spørs hvor lenge det holder...

 

DSC00325.jpg

 

Den enorme 40A-dynamoen

DSC00326.jpg

 

I tillegg er det dårlig kontakt under dashbordet et sted, så når den kutter dør hele bilen (Inkl. varselblink). Kun radio og klokke funker som er kobla rett på batteriet.

Her er synderen...

DSC00332.jpg

 

Også greide jeg å rive av venstre skvettlapp på en tur i skogen.

Og det var jo ikke så rart med tanke på all rusten under der...

DSC00339.jpg

 

Må få lagd til noe midlertidig... tar å sveiser det til sommeren men. Må ha skvettlapp, all snøen spruter over baklykta og sånt.

 

Jaja, more to come... når det skjer noe :rolleyes:

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kult med Suzuki Jeep, var en del tøffe sånne som gikk i Australia da jeg bodde der. Hevet med Nissan Patrol aksler, ikke støtfangere og uten dører ++

Noen venner av meg hadde en som jeg lånt enoen ganger, hadde vel ca 15cm døgang på rattet, men så lenge man huska det gikk det greit :)

prosjekttråd

McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars traff deg å den doningen din i hvalstadbakkene i går. Jeg hadde en slik suki med bigblock en gang jeg og. Hadde den i 14dager før jeg kvittet meg med hele driten.

Humpet,bråkte,gikk dårlig og lakk vann. Og jeg hadde ny kalesje da. Men moro lekebil da. Har ett slikt vrak bak låven også. Den kan du sikkert få billig som delebil til våren

Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, åssen bil kjørte du da?

Humpete, bråkete, lekker vann og går dårlig er Suzuki i et nøtteskall. Har planer om å kvitte meg med den etter sommeren i år kanskje.

 

Hvis man ser bort i fra at den er kald og at man må skrape is på innsiden av bilen fordi den ikke er tett er det jo en grei vinterbil. Alle som ler av den lille bilen kan le like mye når jeg trekker de opp av grøfta en halvtime senere ;) Og jeg er glad jeg har hatt den de gangene jeg har måtte kaste meg ut i grøftekanten / brøytekantene de gangene alle MÅÅÅ ligge midt i veien, på smale landeveier! :)

 

Og hvis den er like hel til sommeren blir det å cruise toppløs og bare vente på at Golfen blir ferdig ;)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte Kangoon, men rakk ikke å hilse. Eneste positive var caben ja. Ellers synes jeg den var elendig. Må jo sies at når jeg solgte den hadde jeg ingen annen bil. Jeg gikk heller enn å kjøre den kassa der. Husker også at jeg og brodern hadde dragrace på jordet på vei til jobb om morgenen. Jeg vant utrolig nok hver gang. Han hadde en cherokee med liten diesel. Hovedproblemet på min var motoren. Jeg fikk den ikke over 70 en eneste gang. Det var jo ett ganske stort irritasjonsmoment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må det jo ha vært noe alvorlig galt :)

Min går greit opp til 70... videre derfra går det litt saktere opp til 100 og oppover. Men du skal slite for å få den over 120. hehe.

 

Kanskje like greit, over 100 blafrer det godt i kalesjen og det bråker masse.

Ukomfortabel bil, ekstremt tung på rattet også. Er støl i arma dagen etter en lengre kjøretur, hehe. I tilleg til å ha vondt i magen siden det rister så mye.

Denne humper ekstra mye siden den er stivere pga. ekstra fjærblad... er ikke noe særlig på humpete landeveier, hehe.

 

Men det jeg lever på nå er at om jeg blir lei kan jeg selge den og tjene godt på det. Cab'en ligger høyt i pris! :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå begynner jeg å bli evig lei av at bilen går skikkelig dass...

Så da har jeg bestemt meg for å foreta motorbytte til sommeren.

Har skaffa en Vitara 1600 motor, komplett, men i deler. Men det er like greit, hadde tenkt å overhale uansett.

Blir montert trimkam og Doug Thorley header... da havner effekten på omtrent det dobbelte av det jeg har nå :rolleyes:

 

Anyway, ser fram til det. Kommer til å gå mye bedre... og det er innsprøytning!

 

Blokka

DSC00418.jpg

 

1590 cm3 :cool:

DSC00419.jpg

 

 

Og til slutt et lite bilde av bilen min, og LaStrada sin... merk at forskjermen min er like høy som enden på panseret hans :D

Vi driver å lager nye sjakler til bilen hans da, så den blir høyere...

DSC00406.jpg

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, men det blir litt mer jobb. Det er jo en bruksbil så det blir et kjapt motorbytte ;) Kanskje en annen gang... hehe.

 

Nå har jeg greid å ta drivleddet på høyresiden forran (Kan ha noe med hoppinga med bilen å gjøre, var ute å kjørte litt i store snøhauger i helga. Gøy gøy!!!). Durer ganske bra når jeg svinger til venstre.

 

I tillegg tror jeg diffen forran synger på siste verset. Kommer "rapelyder" i det jeg kjører i gang rolig.

Kommer til å kjøpe sperre forran og bak etterhvert uansett... håper den holder til da.

Og når jeg vinner i lotto skal jeg kjøpe Airlock forran og bak (Så man kan låse hvert hjul individuelt, evt. begge forran, eller begge bak). Må bare begynne å spille lotto først da...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår