Gå til innhold

Film: Glup kar.. (fwd drift/herjing)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Det der var jo bare trist da...

 

Og Torfle, jeg skal være enig i at den girkassa/hva-det-nå-var-som-gikk-dundas var ALT for dårlig, og helt klart burde holdt lengre. Men at japsene ikke kan lage bil?

Det er en litt drøy påstand... Kan vel nesten påstå at de uovertrufne i kvalitet.

 

Nå ha jeg vært borti en civic eller to med dårlig kasse før, men de har ofte blitt herja med en god del. Sånn til sammenligning, siden du liker Amcar.. Du husker videoen fra våler, med den RT/10 Pickupen som holdt 1,5 donut før kassa raste? Om vi skal måle kvalitet etter hva vi ser på en film, duger ikke den bilen til å handle på rimi en gang. Vi vet dog bedre en å tenke på det. For å kjøre som han gjør i filmen, må civic duden ha herja en god del med bilen på forhånd. Du setter deg ikke inn i en ukjent bil kjører sånn.. Om han har herja slik over tid, er det ikke rart kassa døde. Det gjør din og, om du øver deg slik i et par uker, og så drar og lager film. Civic-kassa er ikke dårlig, ikke god. Bare helt normal, med en idiot av en eier, som har ødelagt den.

 

Mvh Svimen :)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For å være helt ærlig har jeg ikke sett den videoen fra Våler.

Og jeg vil bare si at jeg har hærje mye værre enn det der og donuts i Trans Am'en til T/A455 i fire år (2 år sommer og vinter), og den kassa fungerer fremdeles... Unntaket er tredjegiret som slipper litt i høy fart (Automat).

Men det skal uansett litt til før en kasse ødelegges, men han klarte det.

Har aldri klart det selv, til tross for at jeg girer ganske brutalt når jeg kjører aktivt (Bare spør Ottesen... Får jeg rive i spaken på 'Stangen eller?).

 

Har du forresten en link til filmen fra Våler?

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Please. Alle vet jo, enten de vil innrømme det eller ikke, at FR er overlengt FF på alle områder unntatt drivverkstap og vekt (vektfordeligen er selvfølgelig bedre for FR ifht. FF). Alle diskusjoner rundt dette ender bare med flaming og useriøs krangel, og vil aldri kunne forandre på disse designforskjellene uansett hvor hardt man prøver å overbevise både seg selv og andre. Det får være en helt annen sak at man kan trives med FF og selv synes dette kan være 'bedre' enn FR; det er jo tross alt den subjektive oppfattelsen av hva som er bra som i sin tur guider valget man tar. Selv om jeg rakker ned på FF kommer jeg uansett til å være fast med det så lenge min elsk for rimelige Honda personbiler eksisterer - dette er et kompromiss man må gjøre; jeg er villig til å gi opp kjøregleden man finner i FR-biler for å kunne vinne Hondas ellers fantstiske design og ingeniørkunst. Nå er selvfølgelig mitt valg også overstyrt av min Hondafili og generelle Japanfanatisme, men disse faktorene vil aldri kunne forandre på at jeg synes FR er sykt mye mere morsomt å kjøre (å prøve å overbevise meg selv og andre om noe annet ville være blank løgn og selvbedrag av værste sort). Dessverre er det, som sagt, umulig å kombinere FR med "rimelig Honda personbil", men kompromisset er allerede inngått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For

 

Har du forresten en link til filmen fra Våler?

 

 

Filmene skal ligge et sller annet sted på http://www.gunstig.no :) Det er forresten en rå mustang inni der som jeg tror du hadde hatt moro av å se..

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange har reagert på mitt lille innspill....bra å se at det er litt trøkk i dere :)

Jeg har jo aldri sagt at Japanerne ikke kan lage bil, det er vel ganske opplagt at de kan det.

 

Det jeg mente var at dem ikke har vist seg så veeldig slitesterke på drivverk o.l når det blir "brukt" litt. Snakker av egen erfaring.

 

Med kvalitet mener jeg ikke hvor lenge folk klarer å holde dem på veien i antall år... men sleng igjen døra på f.eks en 200sx, skyline (eller en annen bra japanbil) med vinduet halt nedsveivet, utfør deretter dette på en jevngammel mercedes, bmw, audi ....å la resten tale for seg. Kompakthet å rett og slett KVALITET merkes meget godt når man for kjørt bilene litt... da skinner snarveiene ved byggingen igjennom, samme hvilket bil merke det gjelder.

 

Selv har jeg nå 3 forskjellige Mercedes'er i forskjellige årsklasser og modeller (fra 88" til 05") å uten at jeg har hengt meg opp på kun tyske biler, mener jeg bestemt at enkelte tyskerbiler har en bestemt høyere byggekvalitet enn endel "japanbiler". Ingen ting vondt ment, men det er min mening om saken.

Før har jeg hatt både mazda, nissan, bmw, opel, audi og peugeot bare så det er nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Til alle folka der ute som sier at FWD er dritt og at man ikke kan drifte og ligge bredt, SE HER! det går an det! :)

 

"slite på brekkvaier`n"

 

HEHE

 

MEN! Det er mye mere morro med RWD,

Men er fett og kunne ligge bredt med FWD som på filmen her!

Hadde fått Creds av meg!! happyhappy

 

 

Enig med deg technophobia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmene skal ligge et sller annet sted på http://www.gunstig.no :) Det er forresten en rå mustang inni der som jeg tror du hadde hatt moro av å se..

 

Takker! Utrolig at jeg misset denne filmen, har jo alle de andre som er på den siden. :D

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle folka der ute som sier at FWD er dritt og at man ikke kan drifte og ligge bredt, SE HER! det går an det! :)

 

"slite på brekkvaier`n"

 

HEHE

 

 

Joda.. Ute og sladder FWD både langt og bredt hver dag jeg, og det er kjempegøy det.. Men drifting går ikke an.. Man kan nemlig ikke holde sladden lenge etter svingene! Med FWD kan man muligens stille opp ennå tidligere, men å drifte UT av svingene... Det går ikke. Man trenger forresten ikke brekk heller...

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda.. Ute og sladder FWD både langt og bredt hver dag jeg, og det er kjempegøy det.. Men drifting går ikke an.. Man kan nemlig ikke holde sladden lenge etter svingene! Med FWD kan man muligens stille opp ennå tidligere, men å drifte UT av svingene... Det går ikke. Man trenger forresten ikke brekk heller...

 

Kanskje ikke drifte, men går an med FWD også!! :)

Men ikke noe slår RWD når man skal ha sladde fest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår