Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
Vegard

Bremseoppgradering bak

Rate this topic

Recommended Posts

Er det ingen som vet at G4 calipere ikke er det spor bedre en G2 calipere, med tanke på brekk-mekanisme?

 

Jeg jobber på møller(Berge & Co), å har bytta ørtenhundre G4 calipere på grunn av at håndbrekk-mekanismen setter seg. Så jeg skjønner ikke helt denne trangen til å skulle bruke disse på G2.

Nå har ikke jeg registrert om de er laga av aluminium eller ikke, men dette har uansett ingenting å si, med tanke på at det er innvendige deler i caliperen som ruster fast i hverandre.

Artig å høre, jeg har hørt at den skulle være så mye bedre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Angående håndbrekkwire til Golf4-calippere så har jeg akkurat montert dette på min egen Golf2.

 

Man bruker orginalwire men man må tre denne om slik at den går på undersiden av bakakselen der bremserørene går. Bremserørene legger man på oversiden, det vil si at bremserør og brekkwire bytter plass. Da funker det.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kan bruke "Bremsemaster uten ABS, dia 23.81mm bytte 03-53534 2638:- " fra audi 90 quattro med motorkode kv. SElges på mekonomen
Hva med vacumservo til denne? Finnes det noe som funker bedre enn 9'' fra Golfen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er det ingen som vet at G4 calipere ikke er det spor bedre en G2 calipere, med tanke på brekk-mekanisme?

 

Jeg jobber på møller(Berge & Co), å har bytta ørtenhundre G4 calipere på grunn av at håndbrekk-mekanismen setter seg. Så jeg skjønner ikke helt denne trangen til å skulle bruke disse på G2.

Nå har ikke jeg registrert om de er laga av aluminium eller ikke, men dette har uansett ingenting å si, med tanke på at det er innvendige deler i caliperen som ruster fast i hverandre.

Hva med Golf3-calippere? Er disse også like utsatt for å sette seg som de fra Golf4? Skal jo i utgangspunktet være like de på G4 så nær som materialet de er laget av...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om det var en som fortalte det til meg, eller om jeg leste det på et forum husker jeg ikke, men en ansatt på Møller har sagt at han ikke aner hvorfor alle skal ha Golf 4 Calipere, for dette er noe som byttes ofte på disse bilene, nettopp fordi de setter seg fast. Det er ikke huset som ruster, men mekanismen inni, og denne er lik på alle modellene.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Om det var en som fortalte det til meg, eller om jeg leste det på et forum husker jeg ikke, men en ansatt på Møller har sagt at han ikke aner hvorfor alle skal ha Golf 4 Calipere, for dette er noe som byttes ofte på disse bilene, nettopp fordi de setter seg fast. Det er ikke huset som ruster, men mekanismen inni, og denne er lik på alle modellene.

 

Eeehm.... Sverre. Det står lenger oppe i denne tråden. cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Håndbrekket blir mye bedre med golf 4 calippere. Det er der den største forskjellen ligger. Jeg låser lett hjula på tørr asfalt med golf 4 calippere på min 90 modell golf. Det kunne du ikke gjøre selv med en ny Golf 2 eller 3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.